تامین اجتماعی تماس تلفنی نمی‌گیرد، مراقب کلاهبرداران باشید
کد خبر: 1008418
لینک کوتاه: https://www.Javann.ir/004EKo
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۹
علیرغم هشدار‌های مکرر سازمان تأمین اجتماعی و تأکید این سازمان مبنی بر اینکه هیچگاه تماسی از سوی این سازمان برای دریافت وجه در قبال خدماتی از قبیل تمدید اعتبار دفترچه، کارت هوشمند درمان و... با بیمه شدگان و بازنشستگان انجام نمی‌شود، متاسفانه شاهد فریب برخی از بازنشستگان و بیمه شدگان توسط افراد کلاه بردار هستیم.
به گزارش جوان آنلاین، سازمان تامین اجتماعی با صدور اطلاعیه‌ای بار دیگر از بیمه شدگان و بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی خواست توجه داشته باشند که هر نوع تماس تلفنی یا مراجعه حضوری افراد و یا نمایندگان شرکت‌هایی با عنوان همکاران سازمان تأمین اجتماعی به منازل و تقاضای وجه برای ارائه هر نوع خدمتی قطعا کلاهبرداری است و هرگز از سوی این سازمان انجام نمی‌شود.

در این اطلاعیه آمده است: عدم نیاز به تمدید اعتبار دفترچه‌های تامین اجتماعی نیز به هیچ عنوان منجر به دریافت وجه از بیمه شدگان و بازنشستگان نخواهد شد و روش‌های شش‌گانه استعلام غیرحضوری اعتبار دفترچه‌ها به منظور تسهیل امور بیمه شدگان طراحی شده است که سه روش آن اینترنتی و سه روش نیز غیر اینترنتی است و همه این روش‌ها در حال حاضر در دسترس بیمه شدگان است.

این اطلاعیه می‌افزاید: اعتبار دفترچه‌های درمانی که در اختیار بیمه شدگان این سازمان قرار دارد از طریق بارکدخوان تعبیه شده (با استفاده از دوربین موبایل) و یا ورود کدملی در وب اپلیکیشن به نشانی pwa.tamin.ir، از طریق بستر USSD با شماره گیری کد دستوری #۱*۱۴۲۰*۴* یا #۱۴۲۰*۴*، کد دستوری #۱۶۶۶*بیمه سلامت و سامانه اینترنتی به نشانی medical.tamin.ir قابل استعلام است.

در پایان این اطلاعیه آمده است که بیمه شدگان و بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی در صورت مواجهه با تماس تلفنی یا مراجعه حضوری افرادی برای دریافت وجه؛ موضوع را به پلیس و مراجع قضایی اطلاع دهند و برای کسب اطلاع بیشتر و دریافت مشورت با مرکز ارتباطات مردمی سازمان تأمین اجتماعی با شماره تلفن ۱۴۲۰ تماس بگیرند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
عناوین پیشنهادی
آخرین اخبار