کد خبر: 1006709
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۰:۵۳
تا می‌گوییم گزارش بدهید می‌گویند ما کار سلبی نمی‌کنیم، کار سلبی نمی‌کنید درباره کار ایجابی‌تان گزارش بدهید.
سرویس فرهنگ و هنر جوان آنلاین:  سید نظام‌الدین موسوی، نماینده مردم تهران در آستانه حضور وزیر ارشاد در مجلس گفت: در این دولت شاهدیم وقتی در حوزه فرهنگ کشور از مسئولان امر گزارشی خواسته یا مطالبه‌ای شده است، بلافاصله با فرافکنی، دستگاه‌های دیگر مثل سازمان تبلیغات، صداوسیما و ائمه‌جمعه را مسئول دانستند.

موسوی درباره جدال فرکانسی و قطع شبکه‌های خارجی تلویزیون تأکید کرد: قانون تکلیف خیلی چیز‌ها را مشخص کرده و هر کدام از دستگاه‌های کشور به لحاظ قانونی تکلیف‌شان تا حدود زیادی مشخص است. این اتفاقات به وجود آمده میان وزارت ارتباطات و صداوسیما، حاکی از فرافکنی است، اینکه دستگاهی وظیفه خودش را درست انجام نداده است یا کارنامه روشنی در انجام وظایفش ندارد راه را بر ناکارآمدی و توجیه دستگاه‌های دیگر باز نمی‌کند.

وی افزود: زمانی مرسوم بود می‌گفتند تقصیر دولت قبل است، الان از دولت قبل فاصله گرفته‌اند و می‌گویند تقصیر فلان دستگاه است. فلان امکان را بدهند ما همه مشکلات را حل می‌کنیم. این آقایان دنبال آنند امکانات سایر دستگاه‌ها را در اختیار خودشان بگیرند، مشخص کنند از امکان‌های موجود در اختیار خودشان چقدر استفاده کردند و چقدر توانستند کارآمد باشند.

موسوی در خصوص مطالبه نمایندگان مجلس از وزارت ارشاد گفت: دولت در پاسخ به مشکلات فرهنگی معمولاً فرافکنی می‌کند. ما انتظار داریم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و هر دستگاه دیگری، وقتی از امکانات عمومی بهره می‌برند روشن‌و شفاف اعلام کنند در حیطه وظایف محوله شان چه کار‌هایی کرده‌اند.

موسوی خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری در پیامشان به مجلس یازدهم دو حیطه اقتصاد و فرهنگ را توأمان به عنوان مطالبه‌شان مطرح کرده‌اند و ما نمی‌توانیم در برابر فرهنگ بی‌توجه باشیم. تا می‌گوییم گزارش بدهید، می‌گویند ما کار سلبی نمی‌کنیم، کار سلبی نمی‌کنید درباره کار ایجابی‌تان، توضیح دهید. در حوزه ایجابی باید مشخص کنند در عرصه سینما، کتاب، قرآن، فرهنگ عمومی و... چه کار‌هایی کرده‌اند و بر اساس شاخص‌های فرهنگی در دولت فعلی برنامه‌شان چه بوده است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار