کد خبر: 1006235
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۶:۳۰
دستورالعمل بهداشتی برای کنسرت‌ها در دوران کرونا
محمد اللهیاری مدیرکل دفتر موسیقی از نصف شدن ظرفیت سالن‌ها و نصف شدن اجاره‌بهایشان برای از سرگیری کنسرت‌ها در اول تیر خبر داد.
سرویس فرهنگ و هنر جوان آنلاین: با تأیید ستاد ملی کرونا، دولت اجازه برگزاری کنسرت‌ها از اول تیر ۱۳۹۹ را صادر کرده است، در همین رابطه مدیرکل دفتر موسیقی وزارت ارشاد به تسنیم گفت: در ۵/ ۱ ماه گذشته دو جلسه مفصل با مسئولان سالن‌های برگزاری کنسرت‌ها، مسئولان خانه موسیقی و مجمع صنفی ناشران موسیقی (شرکت‌های برگزارکننده کنسرت هم به نوعی ذیلِ این مجمع هستند) برگزار کردیم. هدف از برگزاری این جلسه‌ها رسیدن به دستورالعمل‌هایی بود که در تمام سالن‌های کشور قابل اجرا باشد. وی ادامه داد: ما تصمیم گرفتیم برای رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی هنگام اجرا‌های موسیقی، کنسرت‌ها با نیمی از ظرفیت سالن‌ها برگزار شود. در عین حال این مسئله را هم در نظر گرفته‌ایم که سالن‌ها به شرکت‌های برگزاری کنسرت‌ها تخفیف بدهند و ۵۰ درصد اجاره‌بهای‌شان را دریافت کنند، البته این برای دورانی است که نیمی از ظرفیت سالن‌ها به فروش می‌رسد.

مدیرکل دفتر موسیقی درباره جزئیات این دستورالعمل‌ها گفت: در این پروتکل‌ها درباره نحوه پرشدن صندلی‌ها، نحوه بلیت‌فروشی، دستورالعمل بهداشتی پیش از ورود به سالن‌ها و اینکه مردم در داخل سالن‌ها چه نکاتی را باید رعایت کنند، صحبت شده است. همچنین نحوه ساندچک (تنظیم صدا) و داشتن زمان کافی برای این کار و دیگر موارد در دستورالعملی ۱۵ بندی پیش‌بینی شده است.

وی درباره چگونگی تعیین قیمت بلیت کنسرت‌ها از اول تیر تأکید کرد: درباره قیمت بلیت هم گفتگو کردیم. در شرایط کرونا تمام فعالیت‌های موسیقی متوقف بوده است. کرونا باعث شده که مردم در این چهار ماهِ گذشته تحت فشار اقتصادی قرار بگیرند و توان مالی‌شان کم شده است، از این رو عدم افزایش قیمت بلیت کنسرت‌ها می‌تواند مشوقی برای مخاطبان باشد تا به سالن‌ها بیایند و از کنسرت‌ها استفاده کنند.

مدیرکل دفتر موسیقی درباره چگونگی فروش بلیت‌ها و اینکه صندلی‌های خالی در هر سالن چطور تعیین می‌شوند، گفت: ما تصمیم گرفته‌ایم تا برای حفظ فاصله اجتماعی، تنها ۵۰ درصد ظرفیت سالن‌ها پر شود. برای رسیدن به این منظور به سایت‌ها گوشزد کردیم که اگر خانواده‌ای برای خرید بلیت اقدام می‌کند، دو صندلی سمت چپ و دو صندلی سمت راستِ آن‌ها قفل شود تا هنگام اجرا خالی بماند، یعنی به ازای هر خرید دو صندلی از سمت چپ و دو صندلی از سمت راست خالی می‌ماند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار