کد خبر: 1002456
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۲
روزه داری سبب می‌شود ماه مبارک رمضان لحظات و دقایق مناسبی برای ارتباط رسانه ملی با مخاطبانش باشد و به نظر می‌رسد شبکه سه سیما در اینباره تا حدودی موفق عمل کرده است.
سرویس فرهنگ و هنر جوان آنلاین: شبکه سه سیما در دو زمان معنوی افطار و سحر که پربیننده‌ترین لحظات ماه مبارک رضان است برنامه‌های ماه من با اجرای نجم الدین شریعتی و مثل ماه با اجرای رسالت بوذری را تدارک دیده است.

ماه من با نجم الدین شریعتی
نجم الدین شریعتی به واسطه برنامه موفق سمت خدا طی سال‌های اخیر توانسته خود را به عنوان یک مجری توانمند در سیما مطرح کند که از پس اجرای برنامه‌های مذهبی به خوبی برمی اید و اجرای دقیق و بی نقص او توانسته سلایق مختلف را به خود جذب کند. انتخاب شریعتی برای ویژه برنامه سحر یک انتخاب هوشمندانه است. ماه من هر نیمه شب ساعت سه بامداد به مدت ۸۰ دقیقه به روی آنتن می‌رود و میهمان سفره‌های سحر مردم ایران است. یک برنامه ترکیبی زنده که دارای آیتم‌های جوان‌پسند است. در بخش‌هایی از این برنامه سحرگاهی حجت الاسلام و المسلمین سیدحسین هاشمی‌نژاد و حجت الاسلام والمسلمین حامد کاشانی حضور دارند. تهیه‌کننده این برنامه یوسف منصوری است.

مثل ماه با رسالت بوذری
اما در لحظات معنوی افطار امسال و در نبود برنامه ماه عسل این رسالت بوذری است که با برنامه مثل ماه میهمان سفره‌های روزه داران ایرانی است. برنامه‌ای که از ساعت ۱۹ عصر آغاز می‌شود و پخش آن ۷۰ دقیقه به طور می‌انجامد و تا حوالی اذان مغرب روی آنتن شبکه قرار می‌گیرد. این ویژه برنامه گفتگو محور با رویکرد مثبت نگری، مهربانی و امید بخشی و تمرکز بر مقولاتی، چون ایثار، از خود گذشتگی و بخشش به روی آنتن می‌رود و فضای خاص آن تا حدودی توانسته مخاطبان را با خود همراه کند.

اما آغاز نیمه شب نیز برای بسیاری از مردم در ماه رمضان لحظات راز و نیاز و نیایش است. برای همین شبکه سه برنامه مناجات شبانه را از ساعت سی دقیقه بامداد به روی آنتن می‌برد. در قالب این برنامه برخی از مداحان و روضه خوانان مشهور کشورمان به طور زنده در حرم امام رضا ع اجرای برنامه دارند.

سرباز با مقدم دوست و نعمت الله 
اما سریال‌های تلویزیونی در ایام ماه مبارک رمضان مشتریان خاص خود را دارد. امسال شبکه سه سیما با مجموعه تلویزیونی سرباز خود را محک می‌زند. مجموعه‌ای که از دو کارگردان نامدار سینما و تلویزیون ایران یعنی هادی مقدم دوست و حمید نعمت الله بهره می‌برد. این مجموعه ازساعت ۲۰:۴۵ روی آنتن شبکه سه سیما قرار می‌گیرد.
آرش مجیدی، الیکا عبدالرزاقی، پدرام شریفی، رویا تیموریان، کوروش تهامی، جزو تیم بازیگری این سریال هستند.
«سرباز» حکایت سرباز وظیفه‌ای به نام یحیی، همسرش یلدا و رفقای هم خدمتی اش است و از آنجایی که آثار مقدم دوست و نعمت الله همواره علاقه‌مندان خود را راضی نگه داشته انتظار می‌رود سرباز هم تا حدودی بتواند در اینباره موفق عمل کند.
این سریال به قلم حمید نعمت الله و هادی مقدم دوست در ۵۰ قسمت ساخته شده است و پس از اتمام شب‌های ماه مبارک رمضان نیز به پخش خود در شبکه سه سیما ادامه خواهد داد.

دل آرام و معنای مواسات
برنامه دیگریکه شبکه سوم سیما برای اوقات مردم عزیزمان در ماه مبارک رمضان تدارک دیده دل ارام نام دارد. برنامه‌ای که سعی دارد با پردازش معنای مواسات در شرایط ویژه کشور در بحران کرونا بیشتر به مسائل اجتماعی حاشیه بحران ورود کند و دریچه‌ای شود برای مخاطبان در ماه مواسات، این برنامه تلویزیونی که به مدت بیست دقیقه از شبکه سه سیما پخش خواهد شد. دل آرام که هر شب ماه مبارک رمضان ساعت ۲۱:۳۰ از شبکه سه سیما پخش می‌شود از تولیدات تلویزیونی مرکز بسیج رسانه ملی است.

ضیافت دوست
با توجه به توصیه رهبر انقلاب به خواندن صحیفه سجادیه، نهضت صحیفه خوانی میثم مطیعی هر شب ماه مبارک رمضان از ساعت ۱۲:۳۰ همراه با سخنرانی حجت الاسلام فرحزاد از حرم حضرت معصومه (س) پخش می‌شود و در دهه دوم میثم مطیعی مناجات خوانی می‌کند و سخنران حجت الاسلام سید مهدی میرباقری است.

سخنرانی
سخنرانی خطیبانی همچون آیت الله مدرسی و حجج اسلام سیدمهدی میرباقری، سیدحمید میرباقری و مسعود عالی نیز هر روز ساعت ۶ بامداد از شبکه سه سیما راهی آنتن می‌شود. سخنرانی حجت الاسلام رفیعی نیز ساعت ۱۱ صبح هرروز به صورت زنده از حرم حضرت معصومه (س) پخش می‌شود.

سمت خدا.
اما نجم الدین شریعتی به جز ویژه برنامه سحر به طور معمول برنامه پربیننده و موفق سمت خدا را نیز هر روز به جز جمعه‌ها از ساعت ۱۳:۳۰ روانه آنتن خواهد شد. این برنامه به تهیه کنندگی سید عبدالمجید رکنی با حضور کارشناسان به مباحث زیر می‌پردازد. روز‌های شنبه حجت الاسلام عابدینی به بحث سیره تربیتی انبیای الهی در قرآن کریم می‌پردازد. حجت الاسلام سید جواد بهشتی یکشنبه‌ها بحث ابعاد مختلف تربیت عبادی در قرآن کریم خواهند گفت، حجت الاسلام حسینی قمی سیری در نهج البلاغه را در روز‌های دوشنبه پیگیری خواهد کرد، سه شنبه‌ها حجت الاسلام والمسلمین حامد کاشانی از حکومت امیر المومنین و جریان‌های تاریخی آن سخن خواهند گفت و روز‌های چهارشنبه احکام شرعی توسط حجت الاسلام والمسلمین فلاح زاده بیان می‌شود. پنجشنبه‌ها نیز حجت الاسلام عاملی به مضا مین بی نظیر دعا‌های اهل بیت می‌پردازند. باز پخش برنامه سمت خدا، روز بعد ساعت ۵ و ۱۰ دقیقه بامداد خواهد بود.

حدیث زندگی
شرح احادیث ابتدای درس خارج فقه رهبر معظم انقلاب اسلامی که توسط دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله العظمی سیدعلی خامنه‌ای (مدظله‌العالی) تهیه شده است، در قالب برنامه کوتاه با عنوان «حدیث زندگی»، هر شب پس از اذان مغرب از شبکه سه سیما پخش می‌شود.
این برنامه به شرح احادیثی با مضامین اخلاقی و دستورالعمل‌هایی برای زندگی مؤمنانه می‌پردازد.

مثبت مکث
مجموعه برنامه مثبت مکث با نگاهی راهبردی با اجرای نادر طالب زاده به بررسی و تحلیل مسائل مختلفی که این روز‌ها در ایران و جهان جریان دارد، می‌پردازد.
برنامه مثبت مکث کاری از گروه اجتماعی شبکه سه سیما است که در ۳۰ قسمت ۶۰ دقیقه‌ای هر روز ساعت ۱۷ و ۵۵ از شبکه سه سیما پخش می‌شود.
این برنامه میزبان چهره‌های مطرح حوزه‌ی اندیشه و تفکر راهبردی است که به تحلیل رویداد‌های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی در ایران و جهان می‌پردازند و بخش‌های پنهان و ناگفته‌ی این وقایع را برای مخاطب بیان می‌کنند.
عرفان‌های کاذب، آزادی بیان در غرب، اسلام‌ستیزی و ایران ستیزی در سینمای جهان، پشت پرده‌ی شیوع ویروس کرونا و بررسی زمینه‌های تجزیه‌ی ایالات متحده آمریکا، از جمله موضوعاتی است که در برنامه «مکث» با حضور کارشناسان و چهره‌های بین‌المللی و داخلی بررسی می‌شود.
این برنامه با سردبیری و اجرای نادر طالب‌زاده و تهیه‌کنندگی حمید جوادی، در ماه مبارک رمضان هر روز پخش می‌شود.

بازیمون
شبکه سه سیما در این ایام از برنامه‌های سرگرم کننده هم غافل نبوده است. برنامه تلویزیونی بازیمون یک برنامه معمایی و ماجراجویانه و پر از رمز و راز است. در این برنامه منتالیست معروف سعید فتحی روشن و هم دستانش معما‌هایی طرح میکنند و شرکت کننده‌ها با عبور از اتاق‌های مختلف ضمن حل معما‌ها در نهایت به میز شام میرسند این برنامه را میتوان اولین اتاق فرار تلویزیونی در نظر گرفت که با ژانر هیجان و ترس از شبکه سوم سیما پخش خواهد شد.

میدون
"شبکه سه سعی کرده به بحث تولید ملی نیز با تولید برنامه میدون ورود کند. برنامه‌ای سرگرم کننده که با هدف ارتقای فرهنگ تولید در کشور ساخته شده و به روی آنتن می‌رود. میدون"یک رقابت تلویزیونی استعدادیابی شغلی است که با هدف مشاوره و حمایت از کسب و کار‌های برتر نوپا، طراحی شده و با حضور ۴ داور متخصص و فعال در حوزه کسب و کار نوین پخش می‌شود.

اتفاق
جدول پخش شبکه سه سیما این روز‌ها شاهد یک اتفاق هم هست. برنامه «اتفاق» با اجرای رضا رشیدپور به موضوعاتی در حوزه‌های علمی، فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و ورزشی با حضور چهره‌های مطرح هر کدام از این حوزه می‌پردازد. این برنامه با حضور بیش از ۵۰۰ تماشاگر روایت می‌شود. همچنین در این برنامه می‌توان منتظر هر اتفاقی از جمله مناظره، گفتگو، بازنمایی اتفاقات شگفت انگیز دنیای علم و ... بود. «اتفاق» شامل استندآپ ساینس‌هایی در قالب یک شوی تلویزیونی با نگاهی متفاوت و خلاقانه به موضوعات مختلف است.

مرور جدل پخش شبکه سه سیما نشان می‌دهد این شبکه می‌کوشد در کنار جوان پسند بودن و جذب سلیقه و ذائقه مخاطب عام در بالا بردن سطح معرفتی و معنوی مخاطبان نیز غفلت نکند و البته این رویکرد بازی روی طناب باریکی است که نیازمند هوش و دقت و تیزبینی خاصی است و توفیق در این زمینه می‌تواند راهگشای آینده این شبکه باشد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار