کد خبر: 1002198
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۱
به دنبال افزایش غیر متعارف قیمت خودرو در بازار طی روز‌های اخیر، مسئولان ذیربط برای توقف این روند دستوراتی صادر کردند.

سرویس اقتصادی جوان آنلاین: بازار خودرو چند روزی است که با نوسانات فراوانی روبه رو شده و این امر نارضایتی مردم را به دنبال داشته است از این رو باشگاه خبرنگاران جوان روند قیمت‌ها، نحوه جدید قیمت گذاری و چرایی افزایش قیمت خودرو را پیگیر بوده است.

اتفاقات اخیر در بازار واکنش مسئولان را نیز به دنبال داشته است. امروز حجت الاسلام والمسلمین درویشیان رئیس سازمان بازرسی کل کشور با انتقاد از وضعیت موجود بازار خودرو گفت: درحالیکه هیچ اتفاقی نیفتاده خودرویی که به قیمت ۴۰ تا ۵۰ میلیون تومان بوده به یکباره ۸۰ تا ۹۰ میلیون تومان شده است، این اتفاق درستی نیست.

او در این خصوص تصریح کرد: با تاکید و پیگیری مکرر سازمان بازرسی و دستور وزیر صمت، شورای رقابت ظرف هفته آتی فرمول قیمت گذاری خودرو را ارائه می‌دهد.

بساط دلالی خودرو جمع شود

حجت الاسلام والمسلمین درویشیان تاکید کرد: قیمت خودرو بر اساس این فرمول تعیین می‌شود. شیوه ثبت‌نام و نحوه عرضه خودرو هم اصلاح و بستر دلالی جمع می‌شود.

این مقام مسئول با بیان اینکه یک بخش از این التهابات ناشی از نحوه عرضه خودرو است افزود: اگر خودرو به میزانی که بازار این التهاب را پیدا نکند، عرضه می‌شد قیمت‌ها اینگونه نجومی بالا نمی‌رفت.

او افزود: مردم گلایه می‌کنند که درسایت ایران خودرو وسایپا گاهی ظرف چنددقیقه اعلام می‌شود که ظرفیت پر شد. حتما این بحث را دنبال می‌کنیم که شیوه ثبت‌نام و نحوه عرضه خودرو اصلاح و ازسوی دیگر بستر دلالی جمع شود.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور بیان کرد: اینکه یک نفر تعداد زیادی خودرو را دراختیار بگیرد واحتکار کند تا قیمت افزایش پیدا کند و به سود‌های نجومی برسد مناسب نیست و باید اصلاح شود.

روش قیمت گذاری خودرو اصلاح شود

در این خصوص رضا شیوا، رئیس شورای رقابت در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: با ستاد تنظیم بازار برای تغییر قیمت خودرو اختلاف نظر داریم چراکه آن‌ها روش محاسبه قیمت را روش هزینه تمام شده اعلام کرده اند، در صورتی که شورای رقابت روش سقف قیمتی را دارد که بر این اساس قیمت پایه را به اضافه تورم بخشی که از بانک مرکزی می‌گیریم محاسبه می‌کنیم.

برخورد قاطع با قیمت‌های نامتعارف خودرو

همچنین صبح امروز رحمانی وزیر صمت با صدور دستور ویژه به رئیس سازمان حمایت خواستار برخورد قاطع با متخلفان تعیین قیمت‌های نامتعارف در بازار خودرو شد.

او تاکید کرد: به منظور حمایت از حقوق مصرف کنندگان و ضرورت حساسیت موضوع از حیث وجود جریان سود جوی فرصت طلب پشت پرده، سازمان حمایت نسبت به پیگیری جدی و برخورد با قیمت سازی‌های کاذب اقدام کرده و در اسرع وقت با اتخاذ تصمیمات و اقدامات متناسب، با همکاری و هماهنگی کامل با سایر دستگاه‌های نظارتی و امنیتی موارد را بررسی و نتایج بدست آمده را جهت افزایش احساس امنیت مصرف کنندگان واقعی، به بنده گزارش کند.

وی تصریح کرد: ضروریست اقداماتی همچون پیگیری، شناسایی و برخورد با متخلفان احتمالی احتکار خودرو، پیگیری، شناسایی و برخورد قاطع و قانونی از طریق مراجع نظارتی و قضایی با سایت‌های اینترنتی متخلف که با ارائه قیمت‌های کاذب فضای بازار را دچار التهاب می‌کنند، در دستور کار جدی سازمان حمایت قرار گیرد.

در دستور وزیر صنعت، معدن و تجارت خطاب به سازمان حمایت آمده است؛ رفع موانع ثبت نام متقاضیان در سایت‌های فروش خودروسازان داخلی به جد و در سریع‌ترین زمان مورد رصد دقیق قرار گیرد تا شرایط برای رفع نیاز مصرف‌کنندگان واقعی خودرو‌های تولید داخل تسهیل شود و دست سوداگران همسو با معاندان و دشمنان در جنگ اقتصادی و تحریم‌های ظالمانه غرب از سر مصرف کنندگان کوتاه شود.

رحمانی با اشاره به غیر واقعی بودن قیمت‌های موجود در بازار و مناسب نبودن سرمایه گذاری مردم در این عرصه، تاکید کرده است با هماهنگی با رسانه‌های پر مخاطب داخلی زمینه آگاه سازی و اقناع عمومی جهت جلب همراهی بیشتر ایشان و کوتاه کردن دست سودجویان صورت پذیرد.

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
مردم ایران
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۸
0
1
باعرض معذرت این باید بایدهاروکی بایدعملی کنه.همه مردم حتی بچه های تازه زبان بازکرده هم می تونن بایدبایدکنن.پس بی زحمت بجای باید بایداقدام عملی بکنید.
ع ز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۴:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۹
0
1
وقتی اولین عملکرد وزیر به صمت ازاد سازی قیمت خودرد شرکتی را منوط به قیمت بازار با اختلا 5% اعلام میکند نتیجه اش اینه .
کمال بد تدبیری دولت .
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار