کد خبر: 1001789
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۷:۰۰
تلویزیون بالاخره پای کار «اکران اینترنتی» آمد
بالاخره بعد از چند هفته حرف‌وحدیث بر سر جای خالی تیزر‌های تبلیغاتی فیلم‌هایی که به صورت اینترنتی در تلویزیون اکران می‌شوند، تیزر‌های فیلم «خروج» در کنداکتور آگهی‌های بازرگانی سیما قرار گرفت.
سرویس فرهنگ و هنر جوان آنلاین: به گزارش مهر، بیش از سه هفته از آغاز اکران اینترنتی این فیلم می‌گذرد، اما به دلیل نمایش و عرضه در سامانه‌های وی‌اودی، تلویزیون تیزر تبلیغاتی برای آن پخش نکرده بود و همین مسئله با انتقاداتی مواجه شد، چه اینکه این تجربه تازه در سینمای ایران، به همان اندازه که برای صاحبان آثار ریسک محسوب می‌شود، نیاز به فرهنگ‌سازی و پشتیبانی جدی برای توفیق داشته و دارد، البته مذاکره‌ها و رایزنی‌ها برای پخش تیزر‌های سینمایی جدیدترین فیلم ابراهیم حاتمی‌کیا در جریان بود تا تلویزیون هم با این امکان جدید در سینمای ایران همراه شود، با این حال این اتفاق رخ نداد و جای خالی تیزر‌های تبلیغاتی فیلم «خروج» یکی از نقد‌های وارده به صداوسیما از طرف رسانه‌ها بود. در این میان سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر یا همان «ساترا» که هماهنگی و مسائل مرتبط با وی‌اودی‌ها را به نمایندگی از رسانه ملی بر عهده دارد، با اطلاعیه‌ای از دلایل پخش نشدن تیزر‌هایی تبلیغاتی برای این فیلم پرده برداشت و آن را به دلیل انحصاری بودن عرضه این فیلم فقط در دو وی‌اودی دانست. فارغ از تمام این حرف‌وحدیث‌ها و، اما و اگرها، از روز یک‌شنبه ۱۴ اردیبهشت تلویزیون با تمهید دیگری به اطلاع‌رسانی نسبت به اکران اینترنتی فیلم «خروج» جدیدترین اثر حاتمی‌کیا اقدام کرد و تیزر تبلیغاتی این فیلم روی آنتن شبکه یک سیما رفت.

در این تیزر تبلیغاتی بدون نام بردن از سامانه‌های «فیلیمو» و «نماوا» که فیلم «خروج» روی آن‌ها بارگذاری شده است، درباره پخش این فیلم به صورت آنلاین خبررسانی شد و در تیزر تبلیغاتی آن زیرنویس شد «اکران آنلاین در رسانه‌های دارای مجوز سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر (ساترا)». قرار گرفتن آدرس سایت رسمی «ساترا» در بخش زیرنویس هم راهنمایی برای دسترسی مخاطبان به اکران اینترنتی بود و به این ترتیب تلویزیون بدون اسم آوردن از وی‌اودی‌های پخش‌کننده به اطلاع‌رسانی درباره اکران اینترنتی این فیلم پرداخت. باید دید آیا پخش این تیزر‌های تبلیغاتی به معنای تغییر رویکرد سازمان صداوسیما نسبت به اکران اینترنتی و حذف پیش‌شرط «عدم انحصار» در این حوزه است یا شرایط عرضه فیلم خروج از سوی «ساترا» با تغییراتی مواجه شده است؟
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار