کد خبر: 1000821
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۶
گنجایش هر اکران چند خودرو است؟
طرح «سینما ماشین» از جمعه این هفته با اکران «خروج» کار خود را آغاز می‌کند؛ اما این طرح در هر نوبت اکران چه تعداد خودرو را با چه نرخ بلیتی میزبانی خواهد کرد؟
سرویس فرهنگ و  هنر جوان آنلاین: «سینما ماشین» (تماشای فیلم روی پرده سینما از داخل خودرو) از جمعه ۱۲ اردیبهشت به مدت یک هفته در دو سانس ۲۱ و ۲۳:۳۰ در پارکینگ شماره ۳ برج میلاد تهران برگزار خواهد شد.

بلیت‌فروشی از صبح پنجشنبه در سایت سینماتیکت آغاز می‌شود و هنوز رقم آن اعلام نشده است، اما گفته می‌شود این مبلغ برای هر خودرو کمتر از ۴۰ هزار تومان است که با توجه به حداکثر نرخ بلیت سینما یعنی ۲۰ هزار تومان ـ اگر هر خودرو ۲ تماشاچی داشته باشد ـ مبلغ خارج از عرفی محسوب نمی‌شود.

سینماماشین در هر بار اکران، میزبان ۱۶۰ خودرو خواهد بود که احتمالا به دلیل رعایت موارد بهداشتی، با فاصله بیشتری نسبت به یکدیگر قرار می‌گیرند.

در آلمان نیز، یکی از «درایوین‌سینما»‌ها که گنجایش هزار خودرو را دارد، این روز‌ها به دلیل شیوع ویروس کرونا فقط میزبان ۲۵۰ خودرو است.

اکران در سینمای خودرویی ـ به دلیل روباز بودن ـ فقط در تاریکی شب امکان‌پذیر است و معمولا یک بلندگوی کوچک (اسپیکر قابل حمل) به هر خودرو داده می‌شود تا صدای فیلم را بشوند.

سینمای خودرویی موضوع جدیدی نیست و در ایران ۶ دهه قدمت دارد؛ البته این شکل از سینما در دهه‌های اخیر در ایران اجرایی نشده است، چنانچه در جهان اهم از رونق افتاده و تعداد آن به شدت کاهش یافته است. اما شیوع کرونا بار دیگر آن‌ها را در مرکز توجهات سینمادوستان قرار داده است.

عمر سینمای خودرویی در آمریکا به سال ۱۹۳۳ باز می‌گردد، این شیوه در دوران اوج خود به ۴۶۰۰ پرده سینما رسید، اما امروزه به ۳۵۰ پرده کاهش یافته است و اکنون فقط ۲۵ پرده به اکران فیلم مشغول هستند.

۹ سال پیش هم قرار بود یک سینمای خودروی در تبریز ساخته شود که از سرنوشت این طرح خبری در دسترس نیست.
منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار