کد خبر: 99992
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۸۸ - ۱۸:۰۵
روز روشن و جلوی چشمان صاحب طلافروشی
به گزارش «جوان آنلاین»، چهاردهم اسفندماه سال گذشته (87) مرد میانسالی با مراجعه به کلانتری 128 تهران‌نو گفت: در مغازه طلافروشی خود در خیابان نیروی هوایی نشسته بودم که ناگهان دیدم جوانی در حالی که یک شمشیر به دست داشت به سمت مغازه من آمد و به شخص دیگری که همراه او بود دستور داد تا با پتک به شیشه ویترین مغازه بزند که پس از چندین بار ضربه زدن به شیشه، سرانجام شیشه ویترین مغازه شکست و وی با دست انداختن در قاب‌های طلا، حدود 5/1 کیلوگرم طلا شامل زنجیر، انگشتر و دستبند را جمع‌آوری کرد که مقداری از طلاها از میان دست‌هایش بر روی زمین ریخت اما مابقی را در داخل کیف همراه خود گذاشت و به همراه همدستانش که در مجموع 4 نفر بودند (سوار بر دو دستگاه موتوسیکلت) از محل متواری شد.
به دستور توکلی، بازپرس شعبه 5 بازپرسی دادسرای ناحیه 27 تهران، پرونده تشکیل‌شده جهت رسیدگی تخصصی در اختیار کارآگاهان اداره هجدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.
با شروع تحقیقات درخصوص شناسایی متهمان، گزارشی درباره انجام سرقتی مشابه از یک طلافروشی دیگر در فلکه دوم تهرانپارس، در همان روز به اداره هجدهم ارسال شد. صاحب این طلافروشی درخصوص سرقت از طلافروشی‌اش گفت: به همراه یکی از دوستان و دو مشتری خانم در مغازه بودیم که ناگهان متوجه برخورد جسم سختی، که بعدا متوجه شدم یک پاره آجر است، به شیشه مغازه شدم. با شکسته شدن شیشه مغازه ناگهان جوان کوتاه قدی را دیدم که دست خود را داخل ویترین مغازه کرده و دو قاب انگشتر را به سرعت دزدید و با سوار شدن به یکی از دو موتوسیکلت همراه وی، اقدام به فرار کرد که تعقیب ما نیز که با پراید به دنبال آنها رفته بودیم به نتیجه‌ای نرسید و هر دو موتوسیکلت با استفاده از شلوغی خیابان از محل متواری شدند.
در ادامه تحقیقات کارآگاهان جهت شناسایی دیگر سرقت‌های احتمالی از مغازه‌داران یا شهروندان توسط راکبان دو دستگاه موتوسیکلت، کارآگاهان با تجمیع اطلاعات متوجه شدند که مدتی است راکبان دو موتوسیکلت هوندا با ارتکاب سرقت‌های خشن و زورگیری از شهروندان اقدام به سرقت اموال، گوشی تلفن همراه و پول نقد شهروندان کرده‌اند.
در یکی از این سرقت‌ها، چهار سارق پس از خارج شدن مالباخته از داخل شعبه بانکی در چهارراه کوکاکولا در ساعت 30/9 صبح مورخه پنجم اردیبهشت ماه 88، در مکانی خلوت در خیابان اول نیروی هوایی با دو موتور به مالباخته حمله کرده و با تهدید به مرگ و استفاده از چاقو، مبلغ سه میلیون و 900 هزار تومان پول همراه مالباخته را دزیده و متواری شده‌اند.
با جمع‌بندی اطلاعات به‌دست آمده از سرقت‌های مشابه و چهره‌نگاری انجام شده از چهره متهمان، کارآگاهان چهره‌های به‌دست آمده از متهمان را در بانک اطلاعاتی پلیس قرار دادند تا در صورت دستگیری یا شناسایی توسط عوامل انتظامی، متهمان در اختیار اداره هجدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گیرند.
با ارسال اطلاعات به کلیه یگان‌های پلیس آگاهی کشور، کارآگاهان در جریان سرقت نافرجام یک دستگاه خودرو در شهر اصفهان قرار می‌گیرند که طی آن یکی از سارقان با حضور مردم در محل دستگیر و تحویل پلیس شده که چهره متهم شباهت زیادی به چهره یکی از متهمان پرونده سرقت‌های تهران دارد. بلافاصله با انجام هماهنگی‌های لازم، متهم دستگیرشده به اداره هجدهم پلیس آگاهی تهران منتقل شد و در آنجا با حضور تعدادی از مالباختگان، به عنوان یکی از چهار سارق موتورسوار مورد شناسایی قرار گرفت. متهم دستگیرشده به نام حمیدرضا 19 ساله درخصوص علت سرقت در شهر اصفهان به کارآگاهان اداره هجدهم گفت: پس از انجام چند فقره زورگیری و سرقت از طلافروشی‌های تهران، تصمیم گرفتیم تا سرقت‌های خود را در شهرستان ادامه بدهیم، برای همین به همراه مهدی، سعید، حسین و امیر به اصفهان رفتیم و قرار شد تا با سرقت یک دستگاه خودروی سواری و انجام سرقت از طلافروشی‌های اصفهان، به تهران بازگردیم اما در تاریخ 12 اسفندماه سال گذشته، زمانی که قصد سرقت یک ماشین را داشتیم با مقاومت صاحب ماشین روبه‌رو شدیم، برای همین راننده را با چاقو مجروح کردیم ولی به علت حضور مردم و مأموران در محل مجبور به فرار شدیم اما من توسط مردم دستگیر شدم.
با شناسایی دیگر همدستان حمیدرضا، کارآگاهان در ادامه اقدامات خود جهت دستگیری متهمان فراری موفق به شناسایی مخفیگاه آنها می‌شوند اما متوجه می‌شوند که متهمان پس از دستگیری حمیدرضا، پس از بازگشت به تهران مخفیگاه خود را جابه‌جا کرده و نشانی مشخصی از خود بر جای نگذاشته‌اند.
کارآگاهان در ادامه و به منظور شناسایی مکان‌های احتمالی محل تردد متهمان، با مراجعه به بانک اطلاعاتی پلیس و استخراج سوابق آنها متوجه می‌شوند که این متهمان دارای سوابق دستگیری در سال‌های گذشته به اتهام شرارت، فروش و نگهداری مشروبات الکلی، کیف‌قاپی و رابطه نامشروع هستند و آشنایی آنها با یکدیگر به واسطه زندگی در یک محله بوده و از دوران کودکی با یکدیگر آشنا و دوست بوده‌اند.
با اطلاعات به‌دست آمده از سوابق متهمان و شناسایی مکان‌های احتمالی محل تردد متهمان، سرانجام کارآگاهان در ساعت هشت شب ششم شهریورماه، مهدی را در حالی‌که برای خرید موادمخدر شیشه به یکی از این محل‌های تحت‌نظر رفته بود، شناسایی و دستگیر می‌کنند.
مهدی در اعترافات خود به کارآگاهان گفت: پس از دستگیری حمیدرضا از آنجایی که مطمئن بودیم پلیس مخفیگاه ما را پیدا می‌کند، سعی کردیم تا با جابه‌جا شدن، مانع از دستگیری خود شویم و در این مدت نیز همگی باهم در یک محل زندگی می‌کردیم و برای آنکه خرج روزمره و موادمان دربیاید، سرقت‌ها و زورگیری‌های خود را در سطح شهر تهران ادامه دادیم و امشب هم من برای خرید شیشه از خانه خارج شده‌ام.
با اطلاعات به‌دست آمده از مخفیگاه جدید متهمان، کارآگاهان برای جلوگیری از فرار مجدد آنها، بلافاصله با انجام هماهنگی‌های لازم به مخفیگاه سارقان در منطقه پیروزی رفته و در حالیکه دیگر افراد گروه منتظر بازگشت مهدی بودند تا مواد را در اختیار آنها قرار دهد، ناگهان خود را در محاصره کارآگاهان مشاهده کردند و با وجود آنکه تلاش داشتند تا با ایجاد درگیری و استفاده از سلاح سرد از دست کارآگاهان متواری شوند اما با واکنش کارآگاهان و بسته شدن تمامی‌راه‌های فرار، دستگیر و به اداره هجدهم پلیس آگاهی منتقل شدند.
با انتقال متهمان به اداره هجدهم، «حسین. ص» 23 ساله که سرکردگی گروه را بر عهده داشت و در سوابق اتهامی‌خود دارای سابقه کیف‌قاپی در سال 86 بود، با اعتراف به انجام سرقت‌های طلافروشی و ده‌ها فقره زورگیری از شهروندان و سرقت زنجیرهای طلا، پول و گوشی تلفن همراه آنها به کارآگاهان گفت: با دوستان خود که از کودکی باهم دوست بود، در داخل پارک جمع می‌شدیم و با همدیگر شیشه می‌کشیدیم تا اینکه تصمیم گرفتیم با همدیگر اقدام به سرقت از مردم کنیم. پس از انجام چندین فقره زورگیری برای به‌دست آوردن پول بیشتر تصمیم گرفتیم تا اقدام به سرقت از طلافروشی‌ها کنیم و برای همین در یک روز، دو مغازه طلافروشی را در منطقه شرق تهران مورد سرقت قرار دادیم و پس از آن به اصفهان رفتیم که حمیدرضا دستگیر شد.
سرهنگ عباسعلی محمدیان، رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ، گفت: ‌ متهمان دستگیرشده در دو سرقت انجام شده از طلافروشی‌ها، مغازه‌هایی را انتخاب کرده‌اند که فاقد سیستم حفاظ نرده‌ای مناسب در مقابل شیشه ویترین بوده‌اند، به‌گونه‌ای در یکی از این سرقت‌ها، دقیقا از چند طلافروشی کنار یکدیگر، مغازه‌ای انتخاب شده است که فاقد هرگونه حفاظ نرده‌ای بوده و در سرقت دیگر نیز حفاظ نرده‌ای استفاده شده در طلافروشی به‌گونه‌ای نبوده که مانع از دسترسی سارقان به طلاهای داخل ویترین مغازه شود.
سرهنگ محمدیان افزود: ‌ با انجام اقدامات اطلاعاتی و تجمیع اطلاعات به‌دست آمده از سرقت‌های مشابه در سطح تهران، 40 مالباخته که توسط این افراد مورد زورگیری و سرقت قرار گرفته بودند، شناسایی و به پلیس آگاهی دعوت شده‌اند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار