کد خبر: 999483
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۸:۱۶
عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران با اشاره به اینکه فعالیت دستفروشان همچنان ممنوع است، گفت: مردم باید از خرید در محل‌های تجمع جهت پیشگیری از کرونا پرهیزکنند.
سرویس جامعه جوان آنلاین: زهرا نژادبهرام، عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران درباره فعالیت دستفروشان اظهارداشت: فعالیت دستفروشان به طور کلی به دلیل ایجاد سد معبر ممنوع است، ولی پیش از این مدیریت شهری به دلیل شرایط اقتصادی و مشکلات ناشی از آن کج‌دار و مریز با دستفروشان مدارا کرده است و گاهی فعالیت این افراد انجام می‌گیرد.

وی افزود: به دلیل شرایط کرونا فعالیت دستفروشی باید به طور کامل متوقف می‌شد و در حال حاضر هم دستفروشان به دلیل ایجاد تجمع و احتمال انتقال کرونا در جمعیت فعالیتشان نباید تا بازگشت شرایط شهر به حالت عادی انجام گیرد.

عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران ادامه داد: رئیس ستاد مقابله با کرونا در تهران هم اعلام کرده اگر مردم نکات مربوط به فاصله اجتماعی را رعایت نکنند آثار کرونا دوباره بروز می‌یابد و موج جدید کرونا شکل می‌گیرد.

وی بیان داشت: مدیریت شهری به موضوع ساماندهی فعالیت دستفروشان جهت پیشگیری از سد معبر توجه داشته و برای جلوگیری از سد معبر بازارچه یا محل‌هایی پیش از کرونا برای فعالیتشان در نظر می‌گرفت که پس از کرونا و نه در حال حاضر این مساله مورد توجه قرار خواهد داشت.

نژاد بهرام با اشاره به اینکه آمار دقیق دستفروشان پایتخت مشخص نیست، گفت: حدود ۵ هزار دستفروش توسط مدیریت شهری شناسنامه‌دار شده‌اند و دستفروشان بدون شناسنامه باید به شهرداری‌های نواحی برای این موضوع اقدام کنند تا با کمک شوریاری‌ها و معتمدین محلی ارزیابی صورت و برای آن‌ها شناسنامه صادر شود.
منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار