کد خبر: 997091
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۹
مقام‌های محلی آلمان، اقدام واشنگتن در ضبط و مصادره محموله ۲۰۰ هزار ماسک سفارش پلیس برلین از شرکت «ام ۳» آمریکا در بانکوک را «دزدی دریایی مدرن» توصیف کردند.
سرویس بین الملل جوان آنلاین: مقام‌های آلمانی روز گذشته (شنبه)، دولت آمریکا را به دلیل ضبط و مصادره محموله ۲۰۰ هزار ماسک سفارش پلیس برلین در بانکوک و تغییر مسیر آن به سوی آمریکا، به «دزدی دریایی مدرن» متهم کردند.

بنا به گزارش روزنامه انگلیسی «دیلی‌میل»، «آندریاس گیزل» وزیر داخلی دولت محلی برلین در این خصوص گفته است که ۲۰۰ هزار ماسک «اف اف پی ۲» که پلیس برلین سفارش داده، احتمالاً به آمریکا ارسال شده است.

بنا به گفته مقام‌های آلمان، ترامپ به شرکت «۳ ام» که بزرگترین شرکت تولیدکننده ماسک‌های تنفسی در آمریکا است، دستور داده که مانع بارگیری این ماسک‌ها در بانکوک شده و قبل از ارسال به سمت آلمان، به آمریکا ارسال کند و مقام‌های آلمانی ضمن انتقاد شدید، این اقدام را «دزدی دریایی مدرن» آمریکا توصیف کرده‌اند.

بنا به گزارش شبکه «بی بی سی»، این اقدام واشنگتن در شرایطی صورت گرفته است که ترامپ اوایل روز گذشته تصریح کرد که با استناد به اختیارات قانونی خود مصوب در قانون کنترل تولید در زمان جنگ، تلاش دارد که پاسخگوی نیاز‌های داخلی در برهه زمانی فعلی مبارزه با شیوع کرونا باشد و تصریح کرد: «ما به این اقلام برای مصرف داخلی نیاز فوری داریم. ما باید آن‌ها را در اختیار داشته باشیم».

بنا به گزارش روزنامه انگلیسی «دیلی میل»، ۲۰۰ هزار ماسک محافظتی صورت به مقصد برلین ظاهراً در فرودگاهی در تایلند ضبط شده است و به جای آلمان به ایالات متحده آمریکا تغییر مسیر داده شده است و این مسئله خشم مقام‌های آلمان را برانگیخته و ترامپ را برای این اقدام به شدت مورد انتقاد و حمله لفظی قرار دادند.

این اقدام آمریکا در جلوگیری از ارسال ماسک به آلمان در شرایطی صورت گرفته است که روز جمعه هفته گذشته نیز شرکت ۳ ام اعلام کرد که کاخ سفید به این کارخانه دستور داده است که سفارشات تولید ماسک‌های «ان۹۵» از سوی کانادا و آمریکای لاتین را متوقف کند و اولویت را به سفارشات داخلی بدهد.

«جاستین ترودو» نخست‌وزیر کانادا ضمن ابراز تأسف درباره این تصمیم دولت آمریکا تصریح کرد که کانادا و آمریکا در زمینه مقابله با کرونا همکاری مشترکی دارند و روزانه صد‌ها پرستار و کادر درمانی از شهر وینزر کانادا به دیترویت آمریکا می‌روند تا به بیمارستان‌های این شهر کمک کنند.

وی قطع صادرات تجهیزات پزشکی آمریکا به کانادا را اقدامی اشتباه توصیف کرد و گفت که این مسئله را به همتایان آمریکایی خود گوشزد کرده است.

با تسریع شیوع ویروس کرونا در ایالات متحده آمریکا، این کشور با بحران شدید تجهیزات پزشکی از جمله ماسک مواجه شده است به طوریکه روز گذشته، رسانه‌های این کشور گزارش کردند که انبار ملی آمریکا، هزاران ماسک تاریخ مصرف گذشته و پوسیده‌ای را که غیرقابل استفاده بوده و تاریخ انقضا آن به سال ۲۰۱۰ بازمی‌گشته، به چندین ایالت این کشور ارسال کرده است.

طبق آخرین آمار و ارقام مربوط به شیوع کرونا تا روز گذشته، یک میلیون ۲۰۳ هزار و ۵۸ نفر در جهان به ویروس کرونا آلوده شده‌اند و ۶۴ هزار و ۷۴۳ نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند.

ایالات متحده آمریکا همچنان با ۳۱۱ هزار و ۶۳۵ مورد ابتلا و هشت هزار و ۴۵۴ مورد فوتی همچنان بیشترین تعداد مبتلایان به این ویروس ناشناخته را در جهان دارد.
منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار