کد خبر: 996673
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۵
سخنگوی دولت با بیان اینکه کرونا به اقتصاد دنیا شوک وارد کرده است، افزود: بیماری کرونا به اقتصاد جهانی دو تریلیون دلار خسارت وارد کرده است و بر اساس آمار‌های منتشر شده کرونا در مرحله اول ۲۵ میلیون نفر در جهان را بیکار می‌کند.
سرویس اقتصادی جوان آنلاین: علی ربیعی سخنگوی دولت گفت: با وجود قرار گرفتن در شرایط تحریم امروز به مرز صادرات تولید دستگاه تنفس مصنوعی رسیده ایم.

ربیعی ضمن ابراز همدردی با خانواده‌های جان باختگان گفت: در جلسه دیروز هیئت دولت درباره پیامد‌های اجرای طرح فاصله اجتماعی و وضعیت موجود کشور ناشی از شرایط کرونایی گفتگو شد.
سخنگوی دولت از کاهش تردد و کاهش مصرف ۴۸ میلیون لیتری بنزین و همچنین از ظرفیت‌های وزارت بهداشت در مقابله با ویروس کرونا و همچنین خالی بودن ۴ هزار تخت نیرو‌های مسلح گفت و افزود: ادب ایرانی در موج اول غافلگیری به کمک ما آمد.

ربیعی با بیان اینکه روح ایثارگری و از خودگذشتگی مردم و کادر درمانی نقطه برتری ما بود، افزود: جمعیت جوان کشور بر خلاف جوامع اروپایی به ما کمک کرد تعداد جانباختگان کشور نسبت به دیگر کشور‌ها کمتر باشد.

او درباره تولید دستگاه‌های تنفس مصنوعی در کشور گفت و افزود: مشکل امروز دنیا در ارتباط با بیماران کرونایی، کمبود دستگاه تنفس مصنوعی یا وِنتیلاتور (Medical ventilator) است.

سخنگوی دولت با بیان اینکه تولید ماسک بهداشتی در کشور ۴ برابر شده است، گفت: امروز در جلسه هیئت دولت گزارش‌های بسیار خوبی ارائه شد، خوشبختانه ما در ونتیلاتور (دستگاه تنفس مصنوعی) شرایط خوبی داریم، اکنون روزی ۳۸ دستگاه تولید می‌شود که تا ۱۵ فروردین برای تولید ۲ هزار ونتیلاتور قرارداد بسته شده است.

ربیعی ادامه داد: امیدواریم با قرارداد‌های که با شرکت‌های دانش بنیان منعقد شده است بتوانیم کل کشور را پوشش دهیم و هم اکنون وضعیت مناسبی قرار داریم.

علی ربیعی افزود: هم اکنون ۱۵ هزار کیت تست در اختیار داریم که خوشبختانه با افزایش بخش‌های تولید می‌توان این رقم را به ۲۰ هزار کیت تست رساند. در روز‌های اول کیت تست بسیار کم بود، اما با تلاش شرکت‌های دانش بنیان و وزارت دفاع اکنون در وضعیت مناسبی قرار داریم.

سخنگوی دولت از اشباع شدنِ مواد ضدعفونی کننده در بازار گفت و افزود: فروش لوازم بهداشتی و مواد ضدعفونی کننده در فروشگاه‌ها نیز علاوه بر داروخانه‌ها عرضه می‌شود.

ربیعی با بیان اینکه کرونا به اقتصاد دنیا شوک وارد کرده است، افزود: بیماری کرونا به اقتصاد جهانی دو تریلیون دلار خسارت وارد کرده است و بر اساس آمار‌های منتشر شده کرونا در مرحله اول ۲۵ میلیون نفر در جهان را بیکار می‌کند که در منطقه آسیا این آمار بیشتر خواهد بود.

سخنگوی دولت با بیان اینکه کرونا نابرابری و فقر را در جهان گسترش خواهد داد، گفت: برخی افراد در حوزه‌ی کارشناس اقتصادی اطلاعات نادرست به مردم می‌دهند.

سخنگوی دولت گفت: بیماری، انگ نیست! در صورت ابتلای یک فرد به کرونا، موضوع به یک عضو خانواده و یا مدیر محل کار او اطلاع داده می‌شود، تا مراقبت‌ها انجام شود.
منبع: تسنیم
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
بی نام
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۴
0
0
یه جای کار ایراد داره! حدود 100 میلیون لیتر مصرف روزانه داشتیم که میگن عمدتا اتومبیل های شخصی بودن. 82 درصد سفرها حذف شده! ولی مقدار مصرف از نصف کمتر نشده! این یعنی 18 درصد ماشین باقی مونده بیشتر از 50 درصد مصرفشونه؟
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار