کد خبر: 996506
تاریخ انتشار: ۰۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۲
رئیس پلیس فتا تهران بزرگ از شناسایی اعضای باند کلاهبرداری با ۳۷ فقره پرونده اتهامی خبر داد.
سرویس حوادث جوان آنلاین: سرهنگ "تورج کاظمی" در تشریح این خبر گفت: پانزدهم اسفند ماه ۹۸ مردی ۳۵ ساله ساکن تهران حوالی خیابان "جمهوری" با مراجعه به پلیس فتا و ارائه شکایتی از دادسرای مبارزه با جرایم رایانه‌ای اظهار داشت: حسابم به دلیل نامعلومی مسدود شده در حالیکه از این امر بی اطلاع بوده و خواهان پیگیری پلیس هستم.

سرهنگ کاظمی ادامه داد: پرونده با هماهنگی دادسرای مبارزه با جرایم رایانه‌ای در دستور کار کارشناسان فتا قرار گرفت و پلیس تحقیقات خود را دراین زمینه آغاز کرد، در خلال رسیدگی شاکی مجدد به پلیس مراجعه و با ارائه سرنخی بیان کرد خانمی ناشناس با او تماس تلفنی گرفته و از وی درخواست کارت بانکی در ازای مبلغ یک میلون تومان کرده است.

این مقام ارشد انتظامی افزود: معلوم شد، تماس از سوی خانمی ۳۰ ساله ساکن تهران بوده که با هماهنگی دادسرای مبارزه با جرایم رایانه‌ای نامبرده شناسایی و به پلیس انتقال داده و با بررسی سوابق وی معلوم شد، وی قبلا در یک شرکت اینترنتی به عوان بازاریاب فعالیت قرعه کشی و فروش محصولات را داشته است.

وی گفت: متهم با ادله‌های فنی پلیس راز کلاهبرداری اعضای باند خود را برملا کرد و در اظهاراتش اذعان داشت که در پوشش یک شرکت خصوصی قرعه کشی و فروش محصولات با عنوان بازاریاب اینترنتی اقدام به کلاهبرداری می‌کرده و شاکی یکی از افرادی است که کارت بانکی خود را در قبال مبلغی در اختیار وی قرار داده و کارت‌ها را به صاحب شرکت تحویل می‌داده و در قبال تحویل هر کارت ماهیانه مبلغی به حسابش و شاکی واریز می‌شده است.

سرهنگ کاظمی در ادامه گفت: شاکی به پلیس دعوت و در برابر تحقیقات ماموران راهی جزء اعتراف نداشت و گفت که کارت بانکی خود را در قبال پول به متهم داده و وقتی حسابش مسدود شده با طرح شکایت واهی قصد باز کردن آن را داشته و از گفتن حقایق واهمه داشته است.

رئیس پلیس فتا در خاتمه با اشاره به اینکه با اظهارات متهمان، دیگر همدست آن‌ها که خود را به عنوان شاکی معرفی و گرداننده اصلی اعضای این باند بودند نیز دستگیر و به پلیس انتقال داده شدند، گفت: با جمع بندی پرونده تا کنون ۳۷ فقره پرونده مشابه به ارزش ریالی ۴ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال برآورد که پرونده پس از انجام تحقیقات پلیس به دادسرای مبارزه با جرایم رایانه‌ای ارسال شد و متهمان تحت برخورد قضائی قرار گرفتند.

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ خاطر نشان کرد: شهروندان گرامی توجه داشته باشند کارت بانکی جزئی از اوراق حقوقی فرد بوده و هرگونه سوء استفاده از این حساب‌ها پیگرد قضائی برای صاحب حساب دارد، به هیچ وجه کارت‌های بانکی خود را به امانت و یا تحت عناوین دیگر در اختیار فردی قرار ندهید زیرا در صورت وقوع هر جرم صورت گرفته از طریق این افراد شما نیز به عنوان شریک جرم محسوب می‌شوید و باید پاسخگو باشید.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار