کد خبر: 995371
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۶

راهنمای طراحی کمپین های بازاریابی موفق

یکی از موفقیت آمیزترین راههای رونق کسب و کار و تجارت راه اندازی کمپین‌های بازاریابی است، از دیرباز بازاریابی راهی موثر برای بالابردن فروش و معرفی محصولات و خدمات به مشتریان بالقوه بوده است. این مقوله بر خلاف ظاهر ساده انگارانه اش بسیار تخصصی و البته کاربردی است، بنابراین با ارائه این مقاله کوتاه سعی کرده ایم تا حدودی این مسئله را برایتان به تفضیل شرح دهیم.

کمپین‌های بازاریابی دیجیتال چگونه است؟

باید بگوییم کمپین‌های تبلیغاتی دیجیتال بخش‌هایی از استراتژی مارکتینگ هستند، این بخش سبب می‌شود که راه درست و همواری را به سوی موفقیت طی کنید. در واقع کمپین بازاریابی دیجیتال بخش‌هایی از استراتژی شما برای رسیدن به هدفتان در ارتقاء کسب و کار است، این هدف می‌تواند موفقیت در فروش، معرفی و یا ارائه کالا و خدمات به مشتریان باشد. امروزه با ورود اینترنت طراحی کمپین های بازاریابی، که بتواند در فضای آنلاین شما را به موفقیت برساند بسیار دشوارتر از گذشته است.

وقتی شما تصمیم به برقراری یک کمپین بازاریابی دیجیتال می‌کنید در واقع قصد دارید طبق یک هدف و برنامه محصول یا کالای خود را در شبکه‌های اجتماعی و امثال آن از طرق مختلف مثل تهاتر با سایت‌ها و پیج‌های مرتبط، توئیت‌ها و پست‌های تبلیغاتی و کارهای مشابه معرفی و عرضه کنید.

در حقیقت منظور از بازاریابی دیجیتال یک کمپین آنلاین و با کمک شبکه‌های اجتماعی و صفحات مبتنی بر وب است، یک کمپین دیجیتال می‌تواند شامل انواع روش‌ها مثل ایمیل مارکتینگ، سرچ مارکتینگ، موبایل مارکتینگ و محتوا مارکتینگ باشد. در حقیقت این شما هستید که با توجه به نیاز مجموعه تصمیم می‌گیرد که از کدام یک از روش‌های آنلاین اقدام به برگزاری کمپین نمایید، یک کمپین موفق می‌تواند شامل یک یا چندین مورد از فاکتورهایی که نام بردیم باشد.

برای این که یک کمپین آنلاین موفق داشته باشید در درجه اول نیاز است که هدف و مدت زمان اجرای آن را مشخص کرده باشید، بودجه لازم را تعیین کرده و در مورد سایت‌ها و یا شبکه‌های هدف تحقیقات لازم را کرده باشید.

یک نکته مهم که باید به یاد داشته باشید آن است که به صورت مداوم نتیجه کمپین را بررسی کنید و همه موارد از جمله ترافیک سایت، میزان بازدیدها و فروش‌های موفق را بررسی کنید. ممکن است مجبور باشید در صورت حصول نتیجه دلخواه مسیر را عوض کنید. یکی از ابزارهای کاربردی برای بررسی نتیجه در کمپین‌های آنلاین گوگل آنالیتیکس می‌باشد، شما می‌توانید به صورت مداوم از این ابزار برای بررسی حصول نتیجه بهره گیری کنید.

در کمپین‌های دیجیتال باید به مسائلی مثل صفحه فرود، رنگ‌های به کار رفته در آن، لوگو و در کل جلوه‌های بصری توجه کامل کنید.

کمپین بازاریابی ویروسی را بهتر بشناسید

یکی از انواع کمپین‌های موفق در عرصه بازاریابی، کمپین بازاریابی ویروسی است، در حقیقت این نوع بازاریابی مخصوص شبکه‌های اجتماعی است، در این روش بازاریابی، کاربران شبکه‌های اجتماعی با منتشر کردن متن یا پست تبلیغاتی شما در صفحات خود سبب می‌شوند در عرض چند لحظه تبلیغات شما توسط کاربران بیشماری دیده شود. این مسئله مانند یک بیماری ویروسی به قدری سریع همه گیر می‌شود که بهترین راه برای معرفی برند یا بالا بردن فروش معرفی شده است. مهمترین فاکتور در استفاده از این نوع بازاریابی، یافتن کاربرانی است که بتوانند به درستی پست‌های تبلیغاتی را منتشر کنند.

یک نمونه بازاریابی ویروسی موفق در این عرسه معرفی آیفون X از محصولات شرکت اپل است. این کار با استفاده از چالش " سلفی با آیفون X" به خوبی توانست مشتریان بیشماری را برای این برند محبوب تجاری به همراه داشته باشد.

انواع طراحی کمپین‌های بازاریابی

همانطور که اشاره کردیم کمپین‌های تبلیغاتی انواع گوناگونی دارند، برخی از آنها نسبت به دیگران موفق‌تر هستند. برای مثال از میان انواع کمپین‌های موفق بازاریابی می‌توان به: کمپین بازاریابی دیجیتال، کمپین بازاریابی ویروسی، کمپین‌های یکپارچه، کمپین بازاریابی محتوا و کمپین CSR را نام برد. هرکدام از این کمپین‌ها با توجه به استراتژی‌های خاص برنامه ریزی شده و در صورت رعایت اصولی این استراتژی‌ها می‌توانند نتیجه بخش باشند.

بازاریابی b2b چیست؟

این نوع بازاریابی که با نام‌های Business to Business Marketing یا بازاریابی تجارت به تجارت نیز نامیده می‌شود به گونه ای از بازاریابی اطلاق میشود که تعاملات تجاری و تهاتر بین دو تجارت یا کسب و کار صورت می‌گیرد، در واقع این نوع از بازاریابی نوعی همکاری تجاری یا معامله است که یک بیزینس در جهت بالا بردن رونق کسب و کار خود با دیگر بیزینس‌ها شکل می‌دهد.

 استراتژی بازاریابی b2b، همانطور که اشاره کردیم بر مبنای یک همکاری تجاری با کسب و کاری مشابه یا همسو صورت می‌گیرد. در حقیقت می‌توان گفت این معامله بسیار پرسود است و یک معامله برد- برد برای هر دو طرف رقم خواهد زد.

این نوع از بازاریابی مزایای بسیاری دارد که از آن میان می‌توان به داشتن مشتریان دائم و فروش بالا و همچنین تسریع روند تبدیل شدن به یک برند مشهور تجاری اشاره کرد.

برای مثال کسب و کارهایی مثل خرید و فروش تورهای مسافرتی می‌توانند در مورد تبلیغات هتل، خرید و فروش بلیط آنلاین پرواز و یا فعالیت‌های مشابه بازاریابی b2b داشته باشند.

بازاریابی b2b و برنامه ریزی استراتژیک موفق

کمپین‌های موفق بازاریابی

برای اینکه بتوانید طراحی کمپین‌های موفق بازاریابی را بشناسید و پیاده سازی کنید لازم است که با روش‌های راه اندازی این کمپین‌ها آشنا باشید. طرح بازاریابی شامل همه راه‌ها و فاکتورهایی است که شما برای رسیدن به اهدافتان می‌خواهید از آنها استفاده کنید. در ابتدا باید هدف شما از راه اندازی کمپین مشخص باشد، برای مثال هدف معرفی محصول است یا بالا بردن فروش و یا پیدا کردن مشتریان بالقوه، اگر هدف مشخصی نداشته باشید عملا کمپین شما نیز بیهوده و بی نتیجه خواهد بود.

بودجه کمپین بازاریابی نیز باید مشخص باشد، با توجه به بودجه می‌توانید اقدام به تبلیغات موثر در شبکه‌های اجتماعی یا بیلبورد یا انواع دیگر تبلیغات نمایید.

به صورت متناوب باید نتیجه کمپین‌های بازاریابی را ارزیابی کنید تا در صورت لزوم تغییر مسیر داده و روش‌های دیگر را امتحان کنید.

فراموش نکنید که ایجاد یک کمپین موفق در بازاریابی نیازمند بررسی‌های اولیه، شناخت کامل از مسیر و هدف بازاریابی و البته بودجه بندی مناسب است. راه اندازی یک کمپین موفق بستگی کامل به تخصص و تجربه طراح کمپین دارد.

برنامه ریزی، اجرا و بهینه سازی کمپین های آنلاین، نیازمند تیم متخصص در تمام امور است. به همین منظور امروزه اکثر شرکت ها این موارد را به آژانس های بازاریابی می سپارند. یکی از بهترین گزینه ها آژانس بازاریابی نردو است که با داشتن متخصصین در زمینه طراحی و اجرای کمپین ها، به رشد و توسعه کسب و کار شما کمک می کند. برای این منظور می توانید به آدرس این شرکت مراجعه نمایید.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار