کد خبر: 995079
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۴
نامزد حزب دموکرات انتخابات ریاست‌جمهوری آتی آمریکا از نحوه واکنش دونالد ترامپ به شیوع ویروس کرونا انتقاد کرد.

سرویس بین الملل جوان آنلاین: جو بایدن، معاون رئیس‌جمهور سابق آمریکا و نامزد حزب دموکرات انتخابات ریاست‌جمهوری آتی این کشور در مصاحبه با شبکه خبری ام اس ان بی سی از نحوه واکنش دونالد ترامپ به شیوع ویروس کرونا و سقوط ارزش بازار‌های سهام به شدت انتقاد کرد و گفت بهتر است وی سکوت کند و اجازه دهد متخصصان پزشکی کارشان را انجام دهند.

جو بایدن در مصاحبه با شبکه خبری ام اس ان بی سی به سوالات مجری این شبکه پاسخ داد.

مجری: ما یکدیگر را ۲۵ سال می‌شناسیم. زمانی که وارد این اتاق شدید برای نخستین بار در این ۲۵ سال ما به هم دست ندادیم که یک نمونه خیلی کوچک برای نشان دادن اتفاقاتی است که در چند روز گذشته در کشور رخ داده است و ذهن مردم را مشغول کرده است. چه چیزی می‌توانید به مردم درباره شیوع ویروس کرونا، تهدید آن برای سلامت و بهداشت عمومی و اتفاقاتی که برای بازار رخ داده و اکنون همه انتظارات مردم را در معرض تهدید قرار داده است، بگویید؟

جو بایدن: نمی‌خواهم خیلی از رئیس جمهور انتقاد کنم، اما ترامپ نه توانایی و نه صلاحیت مدیریت شیوع ویروس کرونا را ندارد. وی به گونه‌ای وانمود می‌کند که گویی که هیچ وضعیت اضطراری ایجاد نشده است، اما باید دولت و در راس آن رئیس جمهور وخامت اوضاع را درک کند و این اوضاع با علم و آگاهی مدیریت شود. اما درباره کارایی دولت، باید بگویم این رئیس جمهور و دولتش هیچ اقدامی برای تقویت ظرفیت‌ها و توانمندی‌های موجود انجام نداده‌اند، آن‌ها بیمارستان‌های محلی را آماده نکرده اند. در این بیمارستان‌ها تجهیزات کافی و لازم و پرسنل آموزش دیده وجود ندارد. آن‌ها اطلاعات زیادی در اختیار مردم قرار نداده اند.

وی افزود: وقتی مردم رفتار مقامات دولتی را مشاهده می‌کنند، سردرگم می‌شوند. اما ترامپ بر خلاف من و شما که توصیه‌های اولیه سی دی سی (مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها) را رعایت می‌کنیم، آن‌ها را به تمسخر می‌گیرد. باید بپذیریم که این یک بیماری همه گیر جهانی است. این اتفاق تنها در آمریکا رخ نداده است. یکی از علت‌های سقوط بازار همین است، مردم ناامید شده‌اند. فکر می‌کنم رئیس جمهور باید به سی دی سی اجازه دهد این مسئله را مدیریت کند و کار‌هایی که باید برای مقابله با این ویروس انجام شود را به مردم بگوید.

طبق آمار‌های رسمی تاکنون ۳۸ مورد مرگ بر اثر ابتلا به کرونا ویروس در آمریکا و بیش از ۱۳۰۰ مورد ابتلا به این بیماری در این کشور به ثبت رسیده است. از ۳۸ مورد مرگ و میر در این کشور، ۳۰ مورد آن متعلق به ایالت واشنگتن، ۴ مورد ایالت کالیفرنیا، دو مورد فلوریدا، یک مورد نیوجرسی و یک مورد داکوتای جنوبی بوده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار