کد خبر: 994094
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۱
دولت هند تیمی را برای آزمایش شهروندانش و خارج کردن آن‌ها از ایران به تهران فرستاد.

سرویس بین الملل جوان آنلاین: مقامات هند اعلام کردند این کشور خود را آماده می‌کند تا با ایجاد یک آزمایشگاه سیار در ایران، از ۱۲۰۰ شهروند خود در کشورمان آزمایش گرفته و پس از آن، آن‌ها را از ایران خارج کند.

به نوشته این پایگاه خبری، چهار متخصص از شورای پژوهش‌های پزشکی هند به همراه تجهیزات و کیت‌های آزمایش وارد تهران شدند تا پیش از سوار کردن شهروندان این کشور به هواپیما به منظور انتقال آن‌ها به هند، از آن‌ها آزمایش اجباری بگیرند.

«هارش واردهان» وزیر بهداشت هند اعلام کرد: ما با دولت ایران در تماس بوده و به دنبال امکان برقراری آزمایشگاهی سیار در آنجا و در کنار دیگر خدمات در جهت بازگرداندن این افراد هستیم. دولت محلی همچنان برای این مسأله تحت فشار است؛ به همین جهت این کار، بستگی زیادی به ما دارد تا آن‌ها را بازگردانیم.

وزیر بهداشت هند همچنین اعلام کرد: ما راهبردی را اجرایی کردیم تا ببینیم چطور این مسأله به خوبی اداره خواهد شد.
طبق اعلام پایگاه هندوستان تایمز، بیشتر اتباع هندی حاضر در ایران، دانشجو و یا زائر هستند.

همچنین یکی از مقامات وزارت بهداشت هند که نخواست نامش فاش شود گفت:۴ تا ۵ روز طول خواهید کشید تا بفهمیم آیا ما خواهیم توانست از این افراد آزمایش بگیریم یا خیر. ایران در بالاترین سطح در حال تعامل با این مسأله است؛ از این رو شهروندان ایرانی در اولویت هستند. ما ظرفیت آزمایش را داریم؛ اما این مسأله به بستگی به شرایط دارد.

هند تا کنون ۸۸۱ نفر از شهروندانش را از شهر ووهان چین که مرکز اولیه شیوع ویروس جدید کرونا موسوم به کووید-۱۹ محسوب می‌شود، بازگردانده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار