کد خبر: 993358
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۹
در شرایطی که حملات هندو‌های افراطی و نظامیان هند به مسلمانان این کشور تشدید شده است، این جنایت با سکوت جامعه جهانی به ویژه مدعیان حقوق بشر غرب همراه شده است. شهروندان برخی کشور‌های جهان جور دولتمردان‌شان را کشیده و علیه خشونت‌های ضد‌مسلمانان در هند، راهپیمایی کردند.
سرویس بین الملل جوان آنلاین: با گذشت یک هفته از دور جدید خشونت‌های دولت هند و هندو‌های افراطی علیه مسلمانان و مقدسات اسلامی، موج به رغم سکوت دولت‌ها اعتراضات مردمی در جهان علیه دهلی‌نو افزایش یافته است. در پی خشونت هندو‌های افراطی علیه مسلمانان در حومه دهلی‌نو، ده‌ها نفر (برخی خبر‌ها تا ۲۰۰ نفر) کشته و صد‌ها تن زخمی شدند. به گزارش رادیو پاکستان، به دنبال حمله هندو‌های افراطی به مسلمانان در محله‌های مسلمان‌نشین شمال دهلی‌نو که منجر به کشته و زخمی شدن ده‌ها مسلمان هندی شده، صد‌ها نفر در ایالت‌های نیویورک، واشنگتن و شیکاگو در اعتراض به خشونت‌ها علیه مسلمانان در پایتخت هند، به خیابان‌ها آمدند و با تجمع مقابل انجمن‌های اقلیت‌های مذهبی و کنسولگری هند خواهان میانجیگری و پایان این خشونت‌ها شدند. معترضان خواستار لغو قانون جنجالی شهروندی در هند که موج خشونت علیه اقلیت مسلمانان را در این کشور افزایش داده، شدند. آن‌ها همچنین با حمل پلاکارد‌هایی از ایدئولوژی فاشیستی دولت هند که اقلیت‌های مذهبی به ویژه مسلمانان را هدف قرار داده، انتقاد کردند. همچنین، هزاران نفر از مسلمانان بنگلادش با برگزاری تظاهراتی گسترده بدرفتاری هندو‌ها با مسلمانان هند را محکوم کردند. از طرفی، پس از خشونت‌های یک هفته گذشته در دهلی نو، هشتگ «مسلمانان هند در خطر هستند» ترند رسانه‌های اجتماعی در هند و از جمله توئیتر شد. مردم در سرتاسر جهان با انتشار تصاویری از حملات یک هفته گذشته علیه مسلمانان در دهلی‌نو و سایر مناطق هند به این خشونت‌ها اعتراض کردند و خواستار حمایت همه‌جانبه از مسلمانان هند شدند.

به گزارش روزنامه رأی‌الیوم، تعداد زیادی از کاربران توئیتر روز یک شنبه از عدم توجه دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور امریکا به خشونت‌ها علیه مسلمانان در هند انتقاد کردند و تعدادی دیگر خواستار برقراری عدالت از سوی دولت هند شدند. از سوی دیگر، عمران خان، نخست‌وزیر پاکستان طی سخنانی نسبت به بحران جدید پناهجویان بر اثر بی‌توجهی جامعه بین‌المللی به سیاست‌های دولت هند هشدار داد. به گزارش بی‌بی‌سی، عمران خان افزود: «ایدئولوژی‌های بنیادگرایانه هند می‌تواند منجر به ایجاد بحرانی جدید در منطقه شود. هند با زیاده‌خواهی و حملات در کشمیر و خط کنترل سرحد، مسلمانان مظلوم منطقه را به خاک و خون کشیده است و این اقدامات با دستور و رضایت مستقیم شخص مودی جنایتکار انجام می‌شود». رهبرحزب مجلس وحدت مسلمین پاکستان نیز از نهاد‌های بین‌المللی و مسلمانان جهان خواست از کشتار و بدرفتاری با مسلمانان در هند ممانعت به عمل آورند. به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، راجه ناصر عباس جعفری در بیانیه‌ای اعلام کرد: «حزب بهاراتیا جاناتا به رهبری نارندرا مودی، نخست‌وزیر هند در پی سیاست‌های ضد اسلامی و ضد مسلمانان در کشورش است». وی افزود: «حزب بهاراتیا جاناتا با تصویب قانونی مسلمانان هند را از تابعیت این کشور خارج کرده و این قانون به معنای خروج و طرد میلیون‌ها نفر از مسلمانان هند از کشورشان در هر زمان ممکن بوده و این در حالی است که نهاد‌های بین‌المللی و سازمان‌های حقوق بشر با این قانون مخالفت کردند». کشتار مسلمانان هند و به آتش کشیدن مساجد در این کشور، در سکوت مدعیان دروغین حقوق بشر غربی انجام می‌شود. کشور‌های غربی زمانی که ارتش سوریه تروریست‌های اجاره‌ای را به هلاکت می‌رساند، صدای دفاع از حقوق بشری‌شان گوش جهانیان را کر می‌کند و این اقدام را در بوق و کرنا می‌کنند تا فشار‌های جهانی علیه دولت سوریه را افزایش دهند، اما در برابر کشتار مسلمانان هند که خواهان احقاق حقوق شهروندی خودشان هستند سکوت کرده و این مسئله را اقدام داخلی هند اعلام می‌کنند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار