کد خبر: 992042
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۶
کشتی قهرمانی آزاد آسیا – ۴ مدال برای شاگردان محمدی
اولین روز رقابت‌های کشتی آزاد قهرمانی آسیا در هند با کسب یک مدال طلا، یک نقره و دو برنز برای کشتی‌گیران کشورمان به پایان رسید.
فريدون حسن
سرویس ورزشی جوان آنلاین: رقابت‌های کشتی آزاد قهرمانی آسیا از صبح دیروز در هند با برگزاری کشتی‌های اوزان ۵۷، ۶۵، ۷۰، ۷۹ و ۹۷ آغاز شد که حاصل آن برای شاگردان غلام محمدی کسب یک مدال طلا در وزن ۹۷ کیلوگرم توسط مجتبی گلیج و یک مدال نقره توسط امیرحسین حسینی در ۷۰ کیلوگرم و دو مدال برنز در وزن ۷۹ کیلوگرم توسط علی سواد‌کوهی و امیرحسین مقصودی در ۶۵ کیلوگرم بود.

طوفان گلیج
در وزن ۹۷ کیلوگرم مجتبی گلیج طوفان به پا کرد و شایستگی‌های خود را بار دیگر نشان داد تا ثابت کند غلام محمدی در انتخاب او اشتباه نکرده است. گلیج در دور اول با نتیجه ۱۱ بر صفر اولزیسایخان باسانتسوجت از مغولستان را مغلوب کرد. وی در دور دوم مقابل علیشیر یرگالی، دارنده مدال برنز آسیا از قزاقستان با نتیجه ۶ بر ۴ پیروز شد و به مرحله نیمه‌نهایی راه یافت. این کشتی‌گیر در این مرحله با نتیجه ۱۲ بر ۲ ماگومد موسی‌یف، دارنده مدال نقره بازی‌های آسیایی  از قرقیزستان را مغلوب کرد و راهی دیدار فینال شد. وی در دیدار پایانی ساتیوارت کادیان، دارنده مدال برنز آسیا از کشور هند را با نتیجه ۱۰ بر صفر شکست داد و به مدال طلا دست یافت.

در وزن ۷۰ کیلوگرم امیرحسین حسینی پس از استراحت در دور اول در دور دوم مقابل میژان آشیروف، دارنده مدال برنز آسیا از قزاقستان با نتیجه ۵ بر ۴ پیروز شد. وی در دور بعد و در مرحله نیمه‌نهایی ناوین از هند را با نتیجه ۳ بر ۲ از پیش‌رو برداشت و به دیدار فینال راه یافت. حسینی در این دیدار در مصاف با الیاس بکبولاتوف، کشتی‌گیر روسی‌الاصل و قهرمان اروپا از ازبکستان با نتیجه ۱۰ بر ۴ مغلوب شد و به مدال نقره بسنده کرد.
 
برنز‌های ارزشمند
اما به جز این دو مدال ارزشمند عصر دیروز دو مدال برنز نیز برای ایران به دست آمد، دو مدالی که توسط سوادکوهی و مقصودی کسب شد. در وزن ۷۹ کیلوگرم علی سوادکوهی به‌رغم تمام شایستگی که داشت و تلاشی که از خود به نمایش گذاشت به نشانی بهتر از برنز دست پیدا نکرد. مدالی که البته چیزی از شایستگی‌های این جوان آینده‌دار کشتی کشور کم نمی‌کند. سوادکوهی در دور اول در مصاف با سهراب شریپوف از ازبکستان با نتیجه ۱۰ بر صفر به برتری رسید. وی در دور بعد و در مرحله نیمه‌نهایی با نتیجه ۳ بر یک مقابل ارسلان بوداژاپوف از قرقیزستان شکست خورد و راهی دیدار رده‌بندی شد. سوادکوهی در این دیدار با نتیجه ۵ بر صفر گلیم جان یوزربایف از قزاقستان را شکست داد و صاحب مدال برنز شد. در ۶۵ کیلوگرم هم امیرحسین مقصودی در دور اول مقابل نورگازی عبدالرزاکوف از قرقیزستان با نتیجه ۱۰ بر صفر پیروز شد. وی در دور بعد مقابل یایو چانگ از چین‌تایپه نیز با نتیجه ۱۰ بر صفر پیروز و راهی مرحله نیمه‌نهایی شد. مقصودی در این مرحله مقابل باجرانگ، دارنده مدال نقره و برنز جهان از هند با نتیجه ۱۰ بر صفر مغلوب شد و به دیدار رده‌بندی رفت. مقصودی در این دیدار به مصاف عباس رحمان‌اف از ازبکستان رفت و با شکست ۲ بر صفر این کشتی‌گیر، صاحب مدال برنز شد. علیرضا سرلک، کشتی‌گیر ۸۷ کیلوگرم کشورمان هم دیروز روی تشک رفت و در دور اول با نتیجه ۱۰ بر صفر چیا وی چویو از چین‌تایپه را مغلوب کرد. وی در دور بعد با نتیجه ۴ بر ۲ مغلوب نوراسلام سانایف، دارنده مدال نقره و برنز جهان از قزاقستان شد، اما با توجه به شکست این کشتی‌گیر مقابل حریف هندی در مرحله نیمه‌نهایی،  سرلک از دور رقابت‌ها کنار رفت.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار