به منظور جلوگیری از اضافه وزن این ۵ میوه را روزانه بخورید
کد خبر: 990323
لینک کوتاه: https://www.Javann.ir/0049cx
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۷
‌می‌دانیم که کلید سالم ماندن، خوردن مقدار زیادی میوه و سبزیجات است یعنی حدود چهار وعده میوه در هر روز. اکنون اعتقاد بر این است انتخاب درست میوه‌ها می‌تواند وزن شما را بسیار بهتر کنترل کند.
مترجم: محمد امیر آراسته
سرويس سبک زندگی جوان آنلاين: در یک مطالعه که هفته نامه BMJ بر روی بیش از صد هزار مرد و زن ترتیب داده بود محققان دریافتند که زیرمجموعه آنتی اکسیدان‌های قدرتمند به نام فلاونوئید که در میوه‌ها و سبزیجات انتخاب شده توسط این محققان پیدا شده اند، می‌تواند از افزایش وزن جلوگیری کند. به میوه‌هایی با بیشترین تاثیر بر کنترل وزن که غنی از فلاونوئید هستند، آنتوسیانین گفته می‌شود که بلوبری در رتبه یک این گروه از میوه‌ها قرار دارد.
 
زغال اخته آبی یا بلوبری
یافته‌های تحقیق این هفته نامه نشان میدهد حدود یک چهارم از یک فنجان بلوبری، شامل ده میلی‌گرم آنتوسیانین است و هر ده میلی‌گرم افزایش این ماده منجر به جلوگیری از افزایش وزن درحدود صد و ده گرم در طول چهار سال می‌شود. ممکن است که این مقدار ناچیز به نظر رسد، اما اگر این مقدار با مدت زمان مصرف در نظر گرفته شود، مقدار یاد شده دیگر ناچیز به نظر نخواهد رسید. اینکه فلاونوئید چگونه از اضافه وزن جلوگیری می‌کند، به طور کامل شناسایی نشده است، اما خوردن میوه‌هایی که سرشار از فلاونوئید است، ممکن است به ما حس زودتر سیر شدن بدهد و در نتیجه از مصرف غذا‌هایی که سلامتی کمتری به همراه دارند و منجر به افزایش وزن می‌شوند، جلوگیری کند.

کری پیترسون؛ استاد دانشگاه علوم پزشکی و متخصص داخلی بیمارستان لنوکس هیل در شهر نیویورک می‌گوید: "بنا به بسیاری دلایل، من طرفدار بلوبری هستم." او میگوید جدا از قدرت آنتی اکسیدان، این میوه سرشار از فیبر است که احساس سیر بودن ما را طولانی‌تر میکند ضمن اینکه این میوه جزو سالمترین میوه‌ها برای خوردن است. برنامه خوردن یک فنجان بلوبری در روز، بخشی از یک رژیم سالم است که این رژیم سالم غنی از پروتئین‌های لاغری، کربوهیدرات‌های پیچیده، روغن‌های مفید مانند روغن زیتون، میوه‌ها و سبزیجات است.

سیب
چه کسی به این موضوع که "خوردن روزانه یک سیب ما را از مراجعه به دکتر بازمی‌دارد و همچنین کمک می‌کند تا پاکیزه باشیم" اهمیت می‌دهد؟ سیب‌ها سرشار از فلاونوئید پلیمر و فیبر هستند که وجود این مواد در سیب، باعث می‌شود سیب یکی از بهترین میوه‌ها در یک رژیم غذایی برای کاهش وزن باشد. یک سیب متوسط به عنوان یک وعده در نظر گرفته می‌شود. شاراد پال نویسنده نیوزیلندی و استاد دانشگاه علوم پزشکی معتقد است: "سیب را باید با پوست خورد تا قند خون را تنظیم کند و فیبر و آنتی اکسیدان بیشتری به بدن برسد. پوست سیب مانع از پایین یا بالا رفتن قند خون می‌شود و کمک می‌کند تا از ولع غذایی به دور باشیم همپنین نیازی به ذکر این موضوع نیست که این اتفاق می‌تواند از ابتلا به دیابت جلوگیری کند. "

گلابی
بر اساس مطالعات محققان یاد شده، گلابی‌ها می‌توانند از افزایش وزن پیشگیری کنند و این عمل تا حد زیادی به فلاونوئید پلیمر بستگی دارد. در طی دوره چهارساله تحقیق مشخص شد که مصرف هر مقدار بیشتر از ۱۳۸ میلی گرم از فلاونوئید پلیمر منجر به کندی فرآیند افزایش وزن می‌شود. دکتر پیترسون معتقد است: میوه‌هایی با سطح بالا فلاونوید، آنتی اکسیدان و فیبر، بهترین انتخاب هستند. او همچنین می‌گوید فیبر حس سیر شدن را به وجود می‌آورد بنابراین گلابی و سیب فواید بسیاری برای ما دارند. او اضافه می‌کند برای بهره بردن از حداکثر فواید میوه‌ها باید آن‌ها را با پوست میل کرد.

توت فرنگی
توت فرنگی نیز مانند همتایش ذغال اخته آبی به همان دلیل مشابه یعنی "غنی بودن از آنتوسیانین" موجب کنترل وزن می‌شود. دکتر پیترسون میگوید: "اضافه کردن روزانه یک فنجان توت فرنگی به رژیم غذایی، می‌تواند به همراه ماست کم چرب در صبحانه باشد یا به همراه جو پرک به عنوان یک غذای سبک در بعد از ظهر یا یک دسر بعد از شام باشد." البته در این میان، این نگرانی نیز وجود دارد که میوه‌های شیرین به دلیل وجود فروکتوز منجر به اضافه وزن شوند. به هرحال میوه‌های مشخصی مانند سیب سبز، گلابی، تمشک، توت فرنگی و بلوبری جزو بهترین میوه‌ها برای مدیریت وزن است نه به دلیل اینکه در مقایسه شیرینی کمتری دارند بلکه به این دلیل که حاوی مقدار زیادی فلاونوئید هستند.

فلفل
بله، فلفل در حقیقت یک میوه است که جزو سالم‌ترین میوه‌ها به حساب می‌آید. براساس تحقیقات انجام‌شده، اگر فلفل به صورت روزانه مصرف شود، از افزایش وزن جلوگیری خواهد کرد. اگر بخواهیم درست‌تر بگوییم فلفل‌ها باعث کاهش وزن می‌شوند. در نتیجه یک آزمایش بر روی موش‌ها، کپسایسین (ماده‌ای که باعث تندی فلفل‌ها می‌شود)، سلول‌های چربی سفید را به چربی‌های قهوه‌ای سوزنده انرژی تبدیل می‌کنند.

منبع: thehealthy.com
برچسب ها: بلوبری ، لاغری ، میوه
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
عناوین پیشنهادی
آخرین اخبار