کد خبر: 989905
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۳:۱۵
سخنگوی دستگاه قضا وضعیت جدیدترین پرونده‌های قضایی را تشریح کرد
به گفته سخنگوی قوه‌قضائیه، در ارتباط با پرونده روح‌الله زم افرادی در بخش‌های مختلف به عنوان متهم حضور دارند و از طیف‌های مختلف اسامی مطرح است، تا زمانی که پرونده رسیدگی نشود، نمی‌توانیم در مورد آن صحبت کنیم.
سرویس جامعه جوان آنلاین: غلامحسین اسماعیلی درباره آخرین وضعیت پرونده روح‌الله زم گفت: ما اهل احتمالات نیستیم و صبر می‌کنیم رسیدگی‌ها انجام و قاضی در مورد آن تصمیم بگیرد، با این حال طی روز‌های آینده دادگاه زم برگزار و در چارچوب مقررات به آن رسیدگی می‌شود.

وی افزود: در این پرونده غیر از متهم اصلی، پنج نفر بازداشت و تعدادی هم احضار شده‌اند. پرونده «روح‌الله زم» تفکیک شده تا به طور مجزا به آن رسیدگی شود و به پرونده افراد دیگر هم به مرور زمان رسیدگی خواهد شد. وی در مورد کلاهبرداری از نمایندگان مجلس و بازداشت پنج نفر در این ارتباط هم گفت: طبق اظهارات بازداشت‌شدگان، این افراد هیچ ارتباطی با شورای نگهبان و بررسی صلاحیت‌ها ندارند و به زودی به پرونده رسیدگی و متهمان معرفی می‌شوند.

اسماعیلی تأکید کرد: این پرونده کلاهبرداری است و رشوه نیست، بین اتهام کلاهبرداری و رشوه تفاوت وجود دارد؛ در اتهام رشوه مأمور دولت برای ارائه خدمات وجهی را دریافت می‌کند که در این پرونده از بخش‌های حاکمیتی هیچ فردی حضور ندارد.

وی افزود: جمع زیادی از افرادی که احراز صلاحیت نشده‌اند به خود شورای نگهبان مراجعه و مدارک خود را ارائه داده‌اند و طی روز‌های آینده شورای نگهبان نظر نهایی را اعلام می‌کند.

سخنگو در مورد دستور رئیس قوه قضائیه برای تعیین و تکلیف خودرو‌های انبار شده در گمرک نیز توضیح داد: رئیس قوه قضائیه دستور آزادسازی خودرو‌های دپو شده را نداده بلکه اعلام کرده که باید تعیین تکلیف شوند، زیرا روند رسیدگی به پرونده طولانی شده و بعد از رسیدگی قضایی در مورد آزادسازی این خودرو‌ها تصمیم‌گیری می‌شود.

سخنگوی قوه‌قضائیه همچنین در مورد وضعیت خودروسازی‌های داخلی گفت: ما به آن‌ها ورود کرده‌ایم و برخورد‌های قضایی در دادستانی تهران آغاز شده و سازمان بازرسی نیز مأمور بررسی این موضوع شده است.

اسماعیلی در نهایت تأکید کرد: نظارت روی قیمت خودرو‌های داخلی برعهده سازمان حمایت از حقوق مصرف کننده، شورای رقابت و سازمان تعزیرات حکومتی است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار