کد خبر: 989691
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۵
تولیت مسجد جمکران گفت: آن‌هایی که مدعی خط امام هستند باید بدانند اگر بخواهند با جریانات معاند، نفاق و غربگرا‌ها و جریان‌هایی که در خط اسلام ناب نیستند همراهی کنند خطشان منطبق با خط امام نیست.
سرویس سیاسی جوان آنلاین: حجت‌الاسلام محمدحسن رحیمیان تولیت مسجد مقدس جمکران در سخنان پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران با بیان خاطرات جهاد و هجرت امام خمینی (ره) در دوران ستمشاهی، اظهار کرد: امام خمینی (ره) بنده ریاست، شهرت، جاه طلبی و حتی مرجعیت نبود. ما کسی را مانند امام (ره) سراغ نداریم که انقدر از دنیا فرار کرده باشد و هیچکس هم سراغ نداریم انقدر دنیا به او روی آورده باشد.

وی افزود: وقتی امام بعد از خرداد ۴۲ که در زندان بودند، صحبت از محاکمه صحرایی و اعدام ایشان مطرح بود. در آن زمان مرحوم آقای پسندیده به ملاقاتشان می‌رود و خبر می‌دهد که علما و مراجع زیادی از شهر‌های مختلف از جمله قم، شیراز، مشهد، کرمانشاه و … به تهران مهاجرت کردند تا از امام حمایت کرده و از اعدام ایشان جلوگیری کنند. امام وقتی متوجه این موضوع می‌شود به آقای پسندیده می‌گوید بروید نزد علما و از آن‌ها تشکر کنید و بگویید فلانی گفت، «من راضی نیستم به خاطر آزادی من به رژیم جبار روی بیاندازند»، به آن‌ها بگویید شما بروید و نهضت را راه بیاندازید.

رحیمیان ادامه داد: پس از ابلاغ پیام امام به علما از سوی آقای پسندیده، آیت‌الله مرعشی نجفی گفت به امام بگویید راه‌اندازی نهضت کار ما نیست و باید حتماً خودتان حضور داشته باشید.

تولیت مسجد جمکران اظهار کرد: در ۲ فرودین ۴۲ کماندو‌های رژیم به مدرسه فیضیه حمله کردند و طلاب را زدند و کتاب‌ها را آتش زدند و برخی را هم به شهادت رساندند. فرمانده آن‌ها سرهنگ مولوی رئیس ساواک تهران بود. امام در عاشورای ۴۲ وقتی داستان فیضیه را بیان کردند، گفتند فعلاً نام فرمانده آن کماندو‌ها را نمی‌گویم، اما هروقت دادم گوشش را ببرند اسمش را خواهم گفت.

وی تاکید کرد: وقتی بعد از این سخنرانی امام را زندانی کردند و ایشان در سلول بودند، سرهنگ مولوی که آدم خشن و بی ادبی بود آمد جلوی امام ایستاد و با لحن تحقیرآمیز گفت، آقا سید! تازگی ندادی گوش کسی را ببرند؟ امام لحظه‌ای تأمل کرد و فرمود هنوز دیر نشده است. آنچنان با لحن قوی گفتند که سرهنگ مولوی از سلول رفت. البته چندی نگذشت که مسائلی برای سرهنگ مولوی پیش آمد، تنزل مقام گرفت و در شهر دور افتاده‌ای مسئولیت گرفت و در جریان عزیمت به محل مأموریت خود، هلی کوپتر او سقوط کرد.

رحیمیان همچنین گفت: پس از تصویب لایحه کاپیتولاسیون در مجلس شورای ملی و اعتراض امام به این لایحه، رژیم طاغوت به امام پیغام داد که درباره هرچه می‌خواهید سخن بگویید جز درباره آمریکا. امام در سخنرانی عاشورای ۴۲ هیمنه طاغوت و رژیم ستمشاهی و در آبان ۴۳ هیمنه آمریکا را منهدم کرد و گفتند رئیس‌جمهور آمریکا بداند که منفورترین فرد نزد مردم ایران است.

تولیت مسجد جمکران تصریح کرد: آن‌هایی که مدعی خط امام هستند باید بدانند که اگر بخواهند با جریانات معاند، نفاق و غربگرا‌ها و جریان‌هایی که در خط اسلام ناب نیستند همراهی کنند، خطشان منطبق با خط امام نیست.
منبع: مهـــر
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار