کد خبر: 989650
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۶
امروز در بازار‌های جهانی قیمت نفت با نگرانی از تهدید کرونا کاهش یافت و احتمال کاهش عرضه از سوی اوپکی‌ها نیز مانع افت قیمت نشد.

سرویس اقتصادی جوان آنلاین: امروز در بازار‌های جهانی نفت برنت ۶۱ سنت کاهش یافت و هر بشکه به قیمت ۵۴ دلار و ۶۷ سنت معامله شد.

خبرگزاری رویترز نوشت: امروز قیمت نفت به رغم اینکه ظرفیت و احتمال کاهش عرضه نفت از سوی اوپک پلاس افزایش یافته، اما همچنان قیمت نفت کاهشی شد.

براساس این گزارش، افزایش تعداد کشته‌های ویروس کرونا در چین به بی‌اعتمادی در فعالیت‌های اقتصادی دامن زده، امروز آمار کشته‌های ویروس کرونا در چین از ۵۰۰ نفر گذشت و این بر فعالیت‌های اقتصادی چین و بازار‌های جهانی سایه افکنده است. البته کارشناسان معتقدند که مؤلفه‌های حمایت از قیمت نفت در بازار‌های جهانی وجود دارد. چشم‌انداز مثبت از کاهش تنش‌ها بین آمریکا و چین که با به نصف رساندن تعرفه‌ها از سوی چین روی کالا‌های آمریکایی آغاز شده، احتمال بالا رفتن قیمت نفت را در روز‌های آینده بیشتر کرده است.

چین امروز پنج‌شنبه اعلام کرد که پس از امضای فاز نخست توافق با آمریکا، تعرفه ۱۷۱۷ کالای آمریکایی را نصف خواهد کرد. این اقدام برنامه خرید ۲۰۰ میلیارد دلاری چین از کالا‌های آمریکایی را هم قابل دسترس کرده است.

امروز همچنین قیمت نفت وست‌تگزاس آمریکا هم کاهش ۱۳ درصدی داشت و هر بشکه از این نوع نفت به قیمت ۵۰ دلار و ۶۲ سنت به فروش رفت.

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار