کد خبر: 989641
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۶
پسر ارشد رئیس جمهور آمریکا اقدام سناتور جمهوری خواه برای موافقت با محکومیت پدرش در جلسه محاکمه استیضاح در سنا را محکوم کرد.

سرویس بین الملل جوان آنلاین: دونالد ترامپ جونیور، پسر ارشد رئیس جمهور آمریکا ضمن محکوم کردن اقدام میت رامنی، سناتور ایالت یوتا برای رای موافق به محکومیت پدرش در جلسه استیضاح در سنا، خواهان اخراج او از حزب جمهوری خواه شد.

پسر ارشد دونالد ترامپ در پیامی توئیتری با محکوم کردن اقدام رامنی نوشت او از اینکه هیچگاه رئیس جمهور نخواهد شد، برای همیشه دلخور است.

دونالد ترامپ جونیور نوشت او برای شکست دادن دموکرات‌ها خیلی ضعیف بود و اکنون به آن‌ها پیوسته است. او اکنون رسما عضوی مخالف است و باید از حزب جمهوری خواه اخراج شود.

پیام توئیتری پسر ترامپ پس از آن منتشر شد که سناتور رامنی اعلام کرد در جلسه نهایی استیضاح ترامپ رای به محکومیت او خواهد داد.

سناتور ایالت یوتا و نامزد انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۲، تنها سناتور جمهوری خواهی بود که رای موافق به بند سوء استفاده از قدرت از بند‌های استیضاح ترامپ داد.

رامنی اقدام ترامپ برای تحت فشار قرار دادن رئیس جمهور اوکراین برای انجام تحقیقات علیه جو بایدن، رقیب دموکرات احتمالی‌اش در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ آمریکا را نمود آشکار سوء استفاده از قدرت، اقدامی مخوف و وقیحانه دانست.

رامنی همچنین در گذشته نیز برای انتقاد علیه رئیس جمهور فعلی آمریکا از سوی هم حزبی هایش مورد سرزنش قرار گرفته بود. رای موافق او به حضور شاهدان بیشتر در جلسه استیضاح ترامپ در سنا نیز با انتقاداتی همراه شده بود.

مجلس سنای آمریکا بامداد امروز پنجشنبه، ۱۷ بهمن، رای‌گیری نهایی خود درباره پرونده استیضاح ترامپ را برگزار کرد و سناتور‌های آمریکایی در نهایت رای به تبرئه او دادند. از آنجایی که اکثریت سنا (۵۳ کرسی از ۱۰۰ کرسی) را جمهوری‌خواهان به عنوان هم‌حزبی‌های ترامپ در اختیار دارند این رای دور از انتظار نبود.

ماه اوت سال ۲۰۱۹ (مرداد ماه) یک افشاگر ناشناس که مقامات آمریکا به دلیل مسائل امنیتی از افشای هویت وی خودداری کردند، محتوای گفت‌وگوی تلفنی ترامپ و زلنسکی را فاش کرد. بر اساس مطالب افشا شده از سوی این افشاگر، ترامپ با قطع کمک‌های نظامی آمریکا به اوکراین سعی داشته تا با هدف بدنام کردن «جو بایدن» رقیب انتخاباتی بالقوه‌اش، اوکراین را وادار به تحقیقات درباره پسر بایدن کند.

ترامپ پس از بیل کلینتون (چهل‌ودومین رئیس‌جمهور) و اندرو جانسون (هفدهمین رئیس‌جمهور)، سومین رئیس‌جمهور آمریکاست که طرح استیضاح او در مجلس نمایندگان تصویب می‌شود.

تاکنون هیچ رئیس‌جمهوری در آمریکا از طریق استیضاح و محاکمه در سنا برکنار نشده است. مخالفان کلینتون و جانسون نیز نتوانستند آرای لازمِ دوسوم سناتور‌ها را برای برکناری آن‌ها جمع کنند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار