آنتی روبات ثبت‌نام خودرو با کمک روبات‌سازان!
کد خبر: 989487
لینک کوتاه: https://www.Javann.ir/0049PT
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۰
مدیرعامل ایران خودرو: متخلفان ثبت‌نام خودرو را معرفی کنید
یک مقام مسئول در صنعت خودروسازی با تأیید بروز تخلفات متعدد در پیش ثبت‌نام خودرو، افزایش قیمت در بازار آزاد را در ایام پیک سال طبیعی دانست و از برگزاری جلسه وزیر صنعت و معاونانش با خودروسازان در حوزه تدوین طرح جامع مدیریت تقاضا و تنظیم بازار خودرو خبر داد.
بهناز قاسمی

سرويس اقتصادی جوان آنلاين: فرشاد مقیمی مدیرعامل ایران‌خودرو در حاشیه افتتاح خط تولید ترمز خودرو‌های سبک در جمع خبرنگاران با اشاره به فرارسیدن بازار شب عید و افزایش تقاضا برای خرید‌های خودرو گفت: «دوماه پایانی سال زمان پیک و افزایش تقاضای خودرو است؛ طبیعی است که قیمت‌ها افزایش یابد، اما ما در بازرسی ایران‌خودرو فضای مجازی را رصد می‌کنیم و بررسی می‌کنیم که آیا واقعاً با این قیمت‌های نجومی خرید و فروشی صورت می‌گیرد یا خیر.»
وی با رد این اتهام که خودروسازان تمایلی به عرضه خودرو ندارند، افزود: «طی سه ماهه اخیر ۱۵۰هزار خودرو تحویل مردم شده که عددی بی‌سابقه بوده، این در حالی است که این رقم معادل تعداد خودرو‌هایی است که در شش ماهه قبل از آن تحویل داده شده بود؛ پس این شائبه از سوی خودروسازان پذیرفته نیست که نمی‌خواهیم خودرو تحویل مردم دهیم.»


این مقام مسئول با بیان اینکه در حال حاضر تیراژ تولیدمان حدود ۲ هزار دستگاه است، گفت: «برای سال آینده هدفگذاری تولید ۳ هزار دستگاه خودرو را انجام داده‌ایم.»
مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو تأکید کرد: «همت و برنامه‌ریزی ما این است که در برهه‌ای از زمان که افزایش تقاضا برای خودرو رخ می‌دهد، بتوانیم خودرو‌ها را تحویل مردم دهیم؛ ضمن اینکه به موازات حتی در روز‌های تعطیل نیز افراد می‌توانند با مراجعه به در کارخانه خودروی خود را تحویل بگیرند. ۶ هزار دستگاه خودرو در یک و نیم ماه گذشته در روز‌های تعطیل از در کارخانه تحویل مردم داده شده است.»

مقیمی در پاسخ به انتقادات مبنی بر اینکه خودروسازان تقاضای افزایش قیمت دارند، خاطر نشان کرد: «یک ریال هم به قیمت خودرو‌های تحویلی از سوی خودروسازان اضافه نشده و مصوبه ستاد تنظیم بازار عیناً اجرا می‌شود، اما باید توجه داشت بخشی از افزایش تقاضا مربوط به ایام پایانی سال است که ممکن است قیمت را در بازار با نوسان مواجه کند، اما ما تلاش داریم راهکار‌هایی را در نظر بگیریم که فرصت‌های برابری را برای حضور مردم در خرید خودرو فراهم نماید.»

وی از برگزاری جلسه‌ای با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت با خودروسازان در حوزه تنظیم بازار و ارائه راهکار‌های فروش خودرو به مصرف‌کنندگان واقعی خبر داد و گفت: «در دو روزگذشته با حضور وزیر صنعت و ارکان مختلف وزارتخانه جلسه‌ای برگزار شد تا در قالب آن بتوانیم برای مدیریت تقاضا و تأمین نیاز مصرف‌کنندگان واقعی برنامه‌ای ارائه دهیم که طی دو روز آینده توسط وزیر اعلام خواهد شد.»
مقیمی خاطر نشان کرد: «تمامی دستگاه‌های نظارتی که تمایل داشته باشند، می‌توانند در سایت خودروسازان حضور یافته و بر نحوه فروش آن‌ها نظارت کنند. این در شرایطی است که دستگاه‌های نظارتی در این سایت حضور دارند، اما به هر حال باید تلاش کنیم دغدغه ذهنی مردم نسبت به اینکه خودروساز رانتی را در فروش قائل است اصلاح نماییم.»

وی با پذیرش وجود روبات در ثبت‌نام خودرو از ایران خودرو اظهار داشت: «برخی روبات‌هایی را به کار بسته بودند تا بتوانند ثبت‌نام سریعی در خودرو‌ها داشته باشند، از این رو در سایت فروشمان آنتی روبات اجرا کرده‌ایم و در حال حاضر ثبت‌نام با روبات امکان‌پذیر نیست. حتی سراغ طراحان روبات هم رفته‌ایم و از آن‌ها در سمت خودمان در جهت استقرار آنتی‌روبات استفاده کرده‌ایم. دستگاه‌های امنیتی نیز در این رابطه وارد عمل شده و در حوزه مرتبط با فروش اینترنتی نظارت کامل دارند.»
مدیرعامل ایران‌خودرو در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه آیا از وجود برخی افراد که با دریافت مبلغ نسبت به ثبت‌نام برای خرید خودرو از سایت ایران‌خودرو اطلاعی داشته و این موضوع را پیگیری می‌کنید؟ اظهار داشت: «اگر فردی را می‌شناسید که این کار را انجام می‌دهد به ما معرفی کنید. حس ما این است که این موضوع در حال نقل قول سینه به سینه است.»

وی در پاسخ به این سؤال که آیا منابع امنیتی و اطلاعاتی شما نمی‌تواند به این موضوع رسیدگی کند که حالا از مردم می‌خواهید تا آن‌ها را به شما معرفی کنند؟ گفت: «آن‌هایی که ما به وجودشان رسیده‌ایم، سراغشان رفته‌ایم، ولی تاکنون خیلی در این موضوع دستاوردی نداشته‌ایم.»
مقیمی از مردم خواست تا محل استقرار این افراد، مشخصات آن‌ها و همچنین افرادی که خرید خودرو برایشان انجام شده را به ایران خودرو معرفی کنند.

ابطال مجوز نمایندگی‌های متخلف
مدیرعامل ایران‌خودرو با بیان اینکه ما اصلاحاتی را در سایت انجام داده‌ایم، افزود: «در هیچ نمایندگی تخلفی صورت نمی‌گیرد، اگر اتفاق بیفتد مجوز آن‌ها را باطل خواهیم کرد. مبلغ خرید خودرو باید به حساب ایران‌خودرو واریز شود، در غیر این صورت کلاهبرداری صورت گرفته است.»
مقیمی در ادامه در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه در زمان معاونت شما در وزارت صنعت، اعلام کردید که داخلی‌سازی قطعات باعث کاهش قیمت خودرو می‌شود، این مسئله تا‌کنون عملیاتی نشده و چه برنامه‌ای برای انجام آن دارید، اظهار داشت: «در این زمینه پروژه‌ای در ایران‌خودرو تعریف کرده‌ایم تا در یک دوره زمانی به منطقی شدن قیمت‌ها برسیم.»

هدف‌گذاری ما کاهش قیمت تمام شده است
مدیرعامل ایران‌خودرو توضیح داد: «بر این مبنا در یک بسته پیشنهادی، برای تشویق سازندگان داخلی در سال اول قیمت خرید قطعات داخلی معادل قیمت قطعه وارداتی خواهد بود و در مراحل بعد به سمت آنالیز قیمت خواهیم رفت. در این زمینه هدف‌سازی ما حرکت به سمت کاهش قیمت تمام‌شده یا منطقی شدن قیمت‌هاست که بخشی از این هدف با داخلی‌سازی، بخشی با افزایش تیراژ تولید و بخشی نیز با افزایش بهره‌وری محقق خواهد شد.»
مقیمی با بیان اینکه این اتفاق یک شبه نمی‌افتد، گفت: «این هدف‌گذاری در خودرو‌های جدید نیز اعمال خواهد شد.»

دعا می‌کنیم تحریم لغو نشود
دبیر انجمن سازندگان قطعات و مجموعه‌های خودرو با بیان اینکه قطعه‌سازان دعا می‌کنند تحریم لغو نشود، گفت: «با ایجاد سه میز داخلی‌سازی در وزارت صنعت، از ٢٠ میلیون یورو ارزبری جلوگیری شد.»
مازیار بیگلو در حاشیه «آغاز به کار خط تولید ترمز خودرو‌های سبک»، در جمع خبرنگاران با بیان اینکه نهضت داخلی‌سازی در صنعت خودرو به خوبی جواب داده است، گفت: «توجه وزارت صنعت، معدن و تجارت به اجرای نهضت داخلی‌سازی در صنعت خودرو، منجر به اتفاقات بسیار خوب در این صنعت شده؛ به نحوی که تمامی قطعه‌سازان دعا می‌کنند که تحریم ادامه داشته باشد.»

وی ادامه داد: «خوشبختانه به دلیل توجهی که به نهضت داخلی‌سازی صورت گرفته، برخی از نیرو‌های تعدیل شده در خطوط تولید صنعت قطعه‌سازی، مجدد به کار برگشته‌اند و تا پایان سال برخی شرکت‌ها حتی با افزایش نیرو و جذب افزایش جدید مواجه خواهند شد.» عضو هیئت مدیره انجمن سازندگان قطعات و مجموعه‌های خودرو افزود: «افتتاح پروژه‌های مرتبط با ترمز عقب خودرو‌های سبک، یکی از پروژه‌های میز‌های خودکفایی قطعات خودرو بوده که بر این اساس هم ترمز عقب خودرو‌های سبک، داخلی‌سازی شده و هم بوستر رانا نیز توسط تولیدکنندگان داخلی تولید شده است.»

به گفته بیگلو، در بخش راه‌اندازی سایت ترمز عقب خودرو، سرمایه‌گذاری چند ده میلیاردی انجام شده و تنها ۲۰ میلیون یورو در سه میز کالایی وزارت صنعت، معدن و تجارت، تأمین قطعات از داخل صورت گرفته و از ارزبری جلوگیری شده است.
وی خاطر نشان کرد: «در مجموعه تولیدی که امروز افتتاح خط تولید ترمز عقب خودرو‌ها در آن انجام می‌شود، ۹۵ درصد خرید‌ها داخلی و تنها ۵ درصد خارجی است؛ ضمن اینکه تلاش شده تا ساده‌ترین قطعات را نیز از داخل خریداری کنیم.»

همچنین در این مراسم مصطفی نکونظر، عضو انجمن سازندگان قطعات و مجموعه‌های خودرو گفت: «برای اولین‌بار در ایران خط تولید سیستم ترمز عقب خودرو به صورت دیسکی تولید می‌شود که برای خودرو‌های رانا، دنا و پژو ELX مورد مصرف است.»
وی افزود: «واردات این قطعات سالانه ۳۰ میلیون دلار ارزبری داشت و اکنون تولید آن‌ها آغاز شده و روزانه هزار دستگاه در ظرفیت تولیدی آن گنجانده شده است.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
عناوین پیشنهادی
آخرین اخبار