کد خبر: 989018
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۲:۵۰
مشاور امور بین‌الملل سازمان توسعه تجارت از صفر شدن تعرفه کالا‌ها برای صادرات به بازار‌های اوراسیا خبر داد و گفت: اقلامی همچون فرش، زیرانداز و کالا‌هایی در این رسته اقلامی هستند که برای نخستین بار وارد بازار اوراسیا می‌شوند. در گذشته تجار موفق به صادرات چنین اقلامی نبودند.
سرویس اقتصادی  جوان آنلاین: به گزارش پارسینه، میرهادی سیدی، در پاسخ به این پرسش که در تعرفه تجاری میان ایران و اوراسیا بیشتر چه اقلامی صادر شده است؟ به پارسینه گفت: برخی موارد جدید در تعرفه تجاری میان ایران و اوراسیا گنجانده شده‌است. امیدواریم تجار از این فرصت پیش‌آمده استفاده کنند و در این فضای سیاسی به افزایش ظرفیت‌های صادراتی تمرکز داشته باشند.

میرهادی سیدی در ادامه افزود: به عنوان مثال اقلامی همچون فرش، زیرانداز و کالا‌هایی در این رسته اقلامی هستند که برای نخستین بار وارد بازار اوراسیا می‌شوند. در گذشته تجار موفق به صادرات چنین اقلامی نبودند؛ در موافقتنامه جدید تجاری کشور‌های طرف قرارداد با اوراسیا ۵۰۳ قلم کالا جز ترجیحات اعطایی آن‌ها به ایران است. در حالی که ۳۶۰ قلم ترجیحات اعطایی نیز شامل حال اوراسیایی‌ها شده‌است. در کل این موافقتنامه ۸۶۲ قلم کالا را شامل می‌شود. وی اظهار کرد: این توافقنامه در نهایت باعث افزایش صادرات ایران در شرایط تحریمی و همچنین تأمین نیازمندی‌های وارداتی ما می‌شود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار