کد خبر: 988540
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۴
۱۱ درصد جمعیت آذربایجان شرقی سالمند هستند
مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری آذربایجان شرقی، با اشاره به اینکه تنها ۱.۵ درصد از جمعیت سالمند استان در مراکز نگهداری پذیرش شده اند، گفت: این رقم مایه دلگرمی است و نشان می‌دهد روابط اجتماعی و خانوادگی در استان گرم و صمیمی است و سالمندان به عنوان پایه و ستون انسجام خانواده حضور دارند.

بدر شکوهی  در هشتمین جلسه شورای سالمندان استان، با اشاره به ابلاغ سند ملی رسیدگی به نیازهای سالمندان به عنوان یک سند بالادستی از سوی دولت، اظهار داشت: مهم‌ترین اولویت‌های مطرح شده در این سند، افزایش رفاه اجتماعی و ارائه خدمات مطلوب جهت تامین سلامت جسمی و روحی سالمندان است که در این زمینه لازم است برنامه‌ریزی‌های اصولی و عملیاتی توسط ادارات صورت گیرد.

وی با اشاره به ضرورت فرهنگ سازی در زمینه ارتقای جایگاه و منزلت سالمندان، اظهار داشت: یکی از اولویت هایی که در این خصوص باید توسط نخبگان و گروه های مرجع اجتماعی مورد توجه قرار گیرد این است که نباید اجازه داد سالمندان در حاشیه مناسبات اجتماعی قرار گیرند و لازم است آحاد جامعه به سمت پویا و بانشاط نگه داشتن این قشر است.

شکوهی با اشاره به اینکه تنها 1.5 درصد از جمعیت سالمند استان در مراکز نگهداری پذیرش شده اند، افزود: این رقم مایه دلگرمی است و نشان می دهد روابط اجتماعی و خانوادگی در استان گرم و صمیمی است و سالمندان به عنوان پایه و ستون انسجام خانواده حضور دارند.

رئیس اداره سلامت سالمندان وزارت بهداشت نیز در این جلسه زیرساخت‌های ایجاد شده برای خدمت‌رسانی به جامعه سالمندان را در سطح استان آذربایجان شرقی رضایت بخش و امیدوارکننده دانست و اظهار داشت: با اقدامات انجام شده در آینده نزدیک شاهد تبدیل تبریز به چهارمین شهر دوستدار سالمند در سطح کشور خواهیم بود.

محسن شتی با تأکید بر اینکه سالمندی نباید مانعی در راه فعالیت اقتصادی و بهره وری افراد باشد، گفت: در کشورهای توسعه یافته، برنامه ریزی های کلان به گونه ای جهت گیری می شود که افراد سالمند بتوانند تا بیشترین میزان ممکن در تولید و اقتصاد و رونق بازار ایفای نقش کنند.

ارشدزاده، مدیر کل بهزیستی استان نیز با اشاره به اینکه آذربایجان شرقی با 11.48 درصد جمعیت سالمند، ششمین استان سالمند در سطح کشور است، افزود: پیش بینی می شود در افق 25 ساله، جمعیت سالمندان استان به بیش از 20 درصد جمعیت استان برسد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر