کد خبر: 988328
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۴
محسن رضایی:
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: وارد شرایطی شده‌ایم که آمریکا با تمام توان آمده و ما هم باید با تمام توان وارد شویم؛ آن‌ها حتی می‌خواستند ما را وارد FATF کنند که حتی نتوانیم تحریم‌ها را دور بزنیم.
سرویس سیاسی جوان آنلاین: محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام صبح امروز در جمع اعضای بسیج رسانه در خصوص وضعیت بررسی لوایح مربوط به FATF در مجمع تشخیص مصلحت نظام، اظهار داشت: زمان بررسی لوایح پالرمو و CFT سپری شده و از نظر آیین نامه وقتی زمان تمام شود نظر شورای نگهبان درباره لوایح، مُحَکَم است.

وی افزود: دولت و مجلس به دنبال این هستند که مسایل را از طریق دیگری پیگیری کنند و مجوز بررسی مجدد در مجمع را بگیرند، اما از نظر ما فعلا نمی‌توانیم دیگر بحث را پیگیری کنیم بنابراین از نظر مجمع نظر شورای نگهبان حاکم است.

رضایی ادامه داد: بنابر این بحث FATF فعلا متوقف به این است که خود نهاد FATF کاری را انجام دهد، چون تعداد زیادی از توصیه‌های این نهاد از طرف ایران انجام شده است و از آنجایی که اقدامی از سوی آن‌ها انجام نشده، مجمع هم بی‌اعتماد شده است.

رضایی در ادامه با بیان اینکه شرایط کشور ما شرایط بسیار مهمی است و در حال عبور از وضعیت راهبردی قبلی به وضعیت راهبردی جدید هستیم، اظهار داشت: در یکی از نقاط عطف تاریخ انقلاب قرار داریم؛ از زمان پایان جنگ تا ۲ سال پیش یک شرایط داشتیم، اما از ۲ سال پیش تا کنون وارد شرایط جدید شده‌ایم که درک این شرایط بسیار مهم است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: اگر با شرایط راهبردی جدید انطباق پیدا کنیم، تصمیم‌های بهتری اتخاذ خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه اکنون سومین جبهه حق و باطل تشکیل شده است، اظهار داشت: اولین جبهه حق و باطل در سال‌های ۵۶ و ۵۷ بود که با پیروزی انقلاب اسلامی همراه بود. دومین جبهه در حمله عراق به ۵ استان مرزی بود که در این جبهه نیز ملت ایران با همه توان انقلابی خود به صحنه آمد و هشت سال این جنگ ادامه یافت تا اینکه با شکست باطل و پیروزی حق پایان یافت.

رضایی ادامه داد: بعد از دفاع مقدس سیاست جدیدی در ایران آغاز شد بعنوان تنش زدایی، البته در زمان آقای هاشمی رفسنجانی این کار آغاز شد، آقای خاتمی آن را به زبان آورد و در چهار سال دوم آقای احمدی‌نژاد و دوره آقای روحانی تا ۲ سال پیش نیز ادامه یافت، اما از ۲ سال پیش درگیری بزرگ حق و باطل آغاز شده که نام آن را جبهه سوم حق و باطل می‌گذاریم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به این سوال که چرا آمریکا دست از دشمنی با ملت ایران بر نمی‌دارد؟ گفت: آمریکا در تمام طول هفتاد سال گذشته با ملت ایران دشمنی داشته است. اولین سابقه دشمنی آن‌ها کودتای ۲۸ مرداد است که حتی کلینتون نیز رسما از ملت ایران عذرخواهی کرد، حمایت از استبداد و شکنجه زندانیان سیاسی در سال‌های قبل از انقلاب، حمایت از حمله صدام به ایران، حمایت از ضد‌انقلاب و منافقین، حمایت از کودتای نقاب، تحریم‌های اقتصادی، بلوکه کردن دارایی‌های ایران و جریان فشار اخیری که آغاز کردند از جمله دشمنی‌های آمریکا در این مملکت است.

وی افزود: هر ۱۴ سال یکبار آمریکایی‌ها وارد یک درگیری با ملت ایران شده‌اند. سابقه این درگیری‌ها باید برای مردم روشن شود.

رضایی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه چرا غرب‌زده‌های داخل کشور دست از آمریکا نمی‌کشند؟ خاطرنشان کرد: اولین دلبستگی به آمریکا در زمان مصدق بود، که پس از ملی شدن نفت و گرفتن آن از انگلیسی‌ها به سمت آمریکایی‌ها رفت، اما آن‌ها پاسخ مصدق را با کودتا دادند. دومین بار در زمان بنی‌صدر و ماجرای گروگان‌ها انجام شد که توافقی در الجزیره نوشته شد، اما زمانی که گروگان‌ها آزاد شدند، آمریکایی‌ها زیر توافق زدند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار داست: آزاد کردن گروگان‌های آمریکایی‌ها در لبنان با توصیه ایران صورت گرفت؛ اما آمریکایی‌ها به زیر توافق زدند.

رضایی با اشاره به نامه اوباما به رهبر معظم انقلاب، عنوان کرد: در زمان اوباما نیز او دو نامه به رهبر انقلاب نوشت و حتی در آن‌ها خواستار اداره منطقه با همکاری ایران شده بود که از دفتر رهبر معظم انقلاب می‌خواهم در شرایط فعلی این دو نامه را منتشر کنند، اما با این حال، چند وقت بعد در فتنه ۸۸ تمام قد در برابر ایران ایستادند. آخرین نمونه آن برجام است که توافقی صورت گرفت، اما باز ترامپ این توافق را پاره کرد.

وی با طرح این سوال که چرا عده‌ای در کشور دوستی با آمریکا را تبلیغ می‌کنند و پیشنهاد می‌دهند؟ عنوان کرد: سوالی که باید از آقایان بشود این است که آیا برای بار چندم باید به آمریکا اعتماد کنیم؟ هرجا ما اعتماد به آمریکا را قطع کردیم و بر روی پای خود ایستادیم، پیشرفت کردیم، اما هرگاه به این سراب دوستی با آمریکا دل بستیم، متوقف شدیم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه سیاست فریبکارانه‌ای پشت صحنه است که در آمریکا دشمنی با ایران را تبلیغ می‌کند، اما در ایران برای ملت ایران دوستی‌سازی می‌کنند، افزود: نئوکان‌هایی مانند بولتون و صهیونیست‌ها در جامعه آمریکا نسبت به ایران دشمن‌سازی می‌کنند؛ اما در ایران هم لیبرال‌هایی که بعضا حتی با اسلام و حتی با ایران هم میانه‌ای ندارند، به دنبال دوستی‌سازی با آمریکا هستند.

رضایی گفت: دسته دوم در ایران نفوذی‌های اسراییل و عربستان در کشور هستند که همواره شعار می‌دهند بدون غرب نمی‌توان و پیشرفت کرد. هفتاد سال است که سرآبی توسط لیبرال‌ها و غرب‌گرا‌ها از رابطه با آمریکا ایجاد شده است.

وی افزود: از بین نیرو‌های انقلاب هم هستند کسانی که در صحنه مدیریت کشور حاضر می‌شوند، اما همین سیاست پشت پرده آن‌ها را از جبهه انقلاب خارج می‌کند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه در جبهه سوم حق و باطل، اقتصاد ایران باید از افکار لیبرالی نجات داد، گفت: باید به دنبال امید واقعی به جای امید به سراب باشیم، سابقه واقعی را که بررسی می‌کنیم می‌بینیم که تدبیر و امید واقعی در مبارزه با باطل و آمریکا وجود دارد.

رضایی عنوان کرد: وارد شرایطی شده‌ایم که آمریکا با تمام توان آمده و ما هم باید با تمام توان وارد شویم؛ آن‌ها حتی می‌خواستند ما را وارد FATF کنند که حتی نتوانیم تحریم‌ها را دور بزنیم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه این جنگ، جنگ تمام عیار نظامی نیست، اما جنگ تمام عیار سیاسی روانی و اقتصادی است، تصریح کرد: نیرو‌های انقلابی باید آرایش جدید بگیرند و باید از مدل‌های گذشته فاصله بگیرند و وحدت ما باید شکل بگیرد.
منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار