کد خبر: 987304
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۲
با توجه به پیش‌بینی هواشناسی مبنی بر احتمال آغاز بارش‌های جدید و ایجاد سیلاب در برخی از استان‌ها، سازمان مدیریت بحران اخطار‌هایی را صادر کرد.
سرويس جامعه جوان آنلاين:  سیلابی که طی چند روز اخیر چند استان جنوبی کشور را فرا گرفته، موجب تخریب و نابودی بسیاری از مناطق مسکونی و غیر مسکونی شده است.

این اتفاقات در کشوربرای نخستین بار نبوده و می‌توان گفت هر ساله در یک فصل مشخص و با افزایش بارندگی‌ها سیلاب‌هایی رخ می‌دهد که بسیاری دلیل این سیلاب‌ها را تغییرات اقلیم و افزایش گرمایشی زمین می‌دانند.

طبق همین موضوع در زمان‌هایی که این چنین حوادثی رخ می‌دهد گروه‌های امدادی و دستگاه‌های ذی ربط برای امداد رسانی و مدیریت سیلاب دست به کار می‌شوند.

لازم به ذکر است که با توجه به سیلاب‌های اخیر وپیش بینی سازمان هواشناسی مبنی بر آغاز بارش‌های جدید و احتمال طغیان رودخانه‌ها و ایجاد سیلاب در برخی از استان‌های کشور، نجار رئیس مدیریت بحران کشور طی نامه‌ای به استانداران و روسای ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران سراسر کشور اظهار کرد.

سلام علیکم
احتراماً، با توجه به صدور اخطاریه‌های این سازمان مبنی بر بارش برف وکولاک در برخی استان‌های کشور، و رصد گزارش‌های دریافتی، هم اکنون برخی راه‌های مواصلاتی بدلیل شدت نزولات آسمانی مسدود بوده و با توجه به ادامه بارش‌ها، کاهش دما (بخصوص در ساعات پایانی روز)، احتمال وقوع کولاک، بیش از پیش متصور است؛ لذا ضمن تاکید بر آماده باش اعضاء ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران، نسبت به استقرار ماشین آلات مجهز به برف روب، نمک پاش و... در نقاط وگردنه‌های برفگیر اقدام و در صورت نیاز دستور انسداد مسیر‌های مواصلاتی برفگیر (به منظور جلوگیری از سرگردانی مسافران) صادر گردد.
ضمنا صدور اخطاریه‌های متعدد واطلاع رسانی از سوی رسانه‌های استانی، با رویکرد رعایت موارد احتیاطی به هنگام تردد از مناطق و جاده‌های کوهستانی، همراه داشتن تجهیزات لازم (زنجیر چرخ، لوازم گرمایشی و...)، مورد انتظار است.

همچنین نجار برای اطلاع رسانی و آگاهی مردم از خطرات سیلاب و در امان ماندن از چنین حوادثی به حجت‌الاسلام و المسلمین جناب آقای سیدرمضان موسوی مقدم، قائم‌مقام سازمان صدا و سیما و عضو ستاد ملی پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران نامه‌ای ارسال کرد که شرح این نامه به این صورت است:

سلام علیکم
با احترام، با توجه به صدور اخطاریه‌های این سازمان، مبنی بر شدت بارش‌ها به صورت برف وکولاک در برخی استان‌های کشور و ادامه روند کاهشی دما طی روز‌های آتی، ضرورت تکرار اطلاع رسانی ها، از طریق تمامی ابزار‌های در اختیار، به مسافرین محترم، مبنی بر به تاخیر انداختن سفر‌های غیر ضرور و در صورت ضرورت، تغییر در ساعت سفر (ترجیحا میانه روز) و همراه داشتن تجهیزات لازم (زنجیر چرخ، لوازم گرمایشی و...) مورد تاکید است. لطفا مراتب از طریق کلیه شبکه‌های تلویزیونی، رادیویی و... اطلاع رسانی شود.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
قاسم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۰۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۳۰
0
1
جرا از برخی استان ها نام نمیبرید و همینطور کشکی میگویید جند استان؟؟!!!!!
مثلا میخواهید هشدار بدهید. به جه علت افراد خبره نباید در مقام ها قرار بگیرند؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۳۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۲
0
0
تا دولت روحانی وجود دارد باید منتظر گرانی های بیشتر زلزلزله سیل حوادث غرق شدن نفتکش سقوط هواپیما و قطار و .. باشیم از بس که این دولت بدقدم است
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار