کد خبر: 986912
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۶
معاون برق و انرژی وزارت نیرو:
معاون برق و انرژی وزارت نیرو گفت: سال آینده برای نخستین بار در کشور نیروگاه زمین گرمایی اردبیل به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، همایون حائری در جمع خبرنگاران اظهار داشت: نیروگاه زمین گرمایی اردبیل با ظرفیت اولیه 5 مگاوات برای نخستین بار در کشور سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد که بدون شک تحول عظیمی در توسعه استان و کشور را به ‌دنبال دارد.

وی با اشاره به این که مدیریت مصرفه بهینه در تابستان امسال در بخش مصرفی 3 هزار و 800 مگاوات صرفه‌جویی به‌دنبال داشته است بیان کرد: امیدواریم بتوانیم با فرهنگ‌سازی‌های مناسب و نیز تداوم همکاری‌ها به همین شکل پیش رفته و در راستای حفاظت از محیط زیست به شکل مناسب وارد عمل شویم.

معاون برق و انرژی وزارت نیرو گفت: به‌دنبال آن یکی از طرح‌هایی که موفق بوده حذف قبوض کاغذی است که توانسته در حفظ محیط زیست و بهبود شرایط اقتصادی شرایط خوبی را ایجاد کرده و در این زمینه به دنبال این هستیم که وضعیت موجود را به سمت مدیریت بهینه پیش ببریم.

حائری تصریح کرد: یکی از برنامه‌هایی که این مجموعه به‌دنبال دارد این است که بتوانیم مدیریت مصرف بهینه را در شرکت توزیع برق به وضعیت مطلوب رسانده و در راستای ارتقای ظرفیت‌ها و توانایی‌ها به یک الگو تبدیل شویم تا مشکلات موجود برطرف شده و بتوانیم  اعتبارات باقی مانده را در پروژه‌های عمرانی و نیمه‌تمام استفاده کنیم.

وی اظهار کرد: اردبیل دو برابر مصرف خود می‌تواند برق تولید کند که این امر زمینه‌ساز توسعه صنایع استان است و بالتبع اشتغال‌زایی مناسبی را نیز به دنبال دارد که باید در این زمینه با ایجاد فرصت‌های مناسب برای رفع بیکاری نیز برنامه‌های اساسی و مدون را پایه‌ریزی کنیم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر