کد خبر: 986654
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۸
وزیر خارجه ایران با انتقاد از تسلیم شدن اروپا مقابل آمریکا در موضوع توافق هسته‌ای، گفت آن‌ها برجام را برای دوری از تعرفه‌های رئیس‌جمهور آمریکا فروختند

سرویس سیاسی جوان آنلاین: «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران در واکنش مجدد به اقدام سه کشور انگلیس، آلمان و فرانسه در آغاز مکانیسم حل اختلاف در برجام، گفت که آن‌ها در برابر آمریکا تسلیم شده‌اند.

ظریف امروز (پنجشنبه) در صفحه توئیتر خود نوشت: «تسلیم‌شدن [اروپا مقابل آمریکا]تأیید شد. تروئیکای اروپایی باقی‌مانده‌های برجام را، برای اجتناب از تعرفه‌های جدید ترامپ، فروخت».

وی ادامه داد: «دوستان من، این فایده‌ای ندارد. شما فقط اشتهای او را تحریک کردید. قلدر دبیرستان خود را به یاد دارید؟»

رئیس دستگاه دیپلماسی ایران سپس با انتقاد از ناتوانی اروپا در گرفتن تصمیم‌های مستقل در خصوص برجام، تصریح کرد: «اگر می‌خواهید که حاکمیت خود را بفروشید، بفرمائید. اما ظاهری اخلاقی/قانونی به خود نگیرید. شما آن را ندارید».

ظریف در این توئیت همچنین گزارش روزنامه واشنگتن‌پست مبنی بر فشار ترامپ به اروپایی‌ها برای فعال‌سازی مکانیسم حل اختلاف در برجام را به اشتراک گذاشت.

انتقاد ظریف از تسلیم شدن اروپا مقابل آمریکا در موضوع برجام

واشنگتن‌پست روز گذشته در این گزارش نوشته بود ترامپ به طور محرمانه به آلمان، انگلیس و فرانسه پیام ارسال و آن‌ها را تهدید کرده بود که در صورت خودداری از فعال کردن ساز و کار حل اختلافات در برجام، تعرفه ۲۵ درصدی بر خودرو‌های اروپایی وضع خواهد کرد.

تروئیکای اروپایی روز سه شنبه در اقدامی‌که آن را تلاش برای حفظ برجام خواندند، با انتشار بیانیه‌ای، ساز و کار حل اختلاف در چارچوب برجام را فعال کردند.

«جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، اما روز گذشته مدعی شد هدف مکانیسم حل اختلاف، یافتن راهکار‌ها و بازگشت به پایبندی کام در چارچوب برجام است. مسئله، اعمال تحریم نیست».

این مکانیسم روندی است که در صورت طی کردن کامل مراحل، به بازگرداندن تحریم‌های سازمان ملل علیه ایران منتهی خواهد شد.

با این حال دیپلمات‌های اروپایی مدعی هستند که هدف این تصمیم حفظ توافق هسته‌ای از طریق بحث و رایزنی با ایران برای بازگشت به تعهداتش ذیل برجام است، نه بازاعمال تحریم‌های سازمان ملل.

مکانیسم ماشه چیست؟

مکانیسم ماشه، بخش نهایی از ساز و کار حل اختلاف ذیل برجام است که می‌تواند قطعنامه‌های پیشین سازمان ملل را که بر اساس قطعنامه ۲۲۳۱ تعلیق شده بودند، باز گرداند.

در حقیقت منظور از مکانیسم ماشه بخش پایانی همان «ساز و کار حل اختلافات» در بند‌های ۳۶ و ۳۷ در برجام است. این ۲ بند از آنجا که رجوع به آن‌ها می‌تواند به بازگشت خودکار تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران بینجامد، به «مکانیسم ماشه» معروف شده است.

بند ۳۷ برجام عنوان می‌کند: «متعاقب دریافت ابلاغ طرف شاکی، به نحو مشروح در فوق، به همراه توضیحی از تلاش‌های توأم با حسن نیت آن طرف برای طی فرآیند حل و فصل اختلاف پیش بینی شده در برجام، شورای امنیت سازمان ملل متحد می‌بایست منطبق با رویه‌های خود در خصوص قطعنامه‌ای برای تداوم لغو تحریم‌ها رای گیری کند. چنانچه قطعنامه فوق‌الذکر ظرف ۳۰ روز از تاریخ ابلاغ به تصویب نرسد، سپس مفاد قطعنامه‌های سابق شورای امنیت سازمان ملل متحد مجدداً اعمال خواهند شد، مگر اینکه شورای امنیت سازمان ملل متحد به نحو دیگری تصمیم گیری کند».

منبع: فارس
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
قاسم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۵۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۶
0
0
عامل های بدبختی و فلاکت اقتصادی وجود افرادی مانند روحانی و ظریف و مجلس لاریجانی بوده و هست.
کرامت سلیمی
|
France
|
۰۴:۳۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۷
0
0
تمامی کشورهایی که مدعی داشتن بمب اتمی هستند از بحران بین ایران و امریکا نگرانند.

دو کشور ژاپن و کوبا نیز که در القای وجود بمب اتمی و باور دادن ان به ملتها به امریکا کمک نمودند نگرانی خاص خود را دارند چون دستشان برای ملتشان رو می شود و کشورهایشان دچار اشوب و نا ارامی می شود.

همچنین

ترامپ غیرمستقیم به دروغ بودن بمب اتمی و غیر واقعی بودن ان اعتراف کرد.


اینکه ترامپ با اطمینان می گوید که "ایران هرگز به بمب اتمی دست نخواهد یافت" یک حقیقت را نشان می دهد

و ان هم اینکه چیزی به عنوان سلاح اتمی مطلقا" وجود خارجی ندارد و خود دولت امریکا 75 سال با وانمود به داشتن چنین سلاحی و ایجاد رعب و وحشت در دل ملتها خود را به دروغ ابرقدرت جا زده است و ملتها را به بردگی گرفته است.


افشای این دروغ باعث ایجاد هرج و مرج در امریکا و پایگاههای نظامیش در سرتاسر جهان می شود.

و به نوعی تعادل قدرت به نفع کشورهای جهان سوم را سبب می شود.

انچه را به عنوان انفجار هسته ای نشان می دهند دقیقا" مشابه انفجار گاز مایع در مقیاس دهها و یا صدها تن می باشد. یعنی اگر دهها و یا صدها تن گاز مایع را با هوای فشرده کافی منفجر نمایند ،دقیقا" انفجاری مشابه انفجار به اصطلاح هسته ای رخ می دهد. مثلا" در هردو انفجار قارچ تشکیل می شود و و چرخش قارچشان کاملا" مشابه می باشد. ان چیزی که به عنوان بمب هیدروژنی عنوان می شود که مدعی هستند قدرت تخریب ان خیلی بیشتر از بمب اتمیست چیزی جز انفجار دهها و یا صدها تن گاز هیدروژن مایع به همراه هوای فشرده کافی نیست. اگر از هیدروژن مایع استفاده نمایند به علت سرعت بیشتر واکنش هیدروژن با هوا ، انفجار در زمان کمتری رخ می دهد و در نتیجه شدت انفجار بیشتر و قدرت تخریب بیشتری خواهد داشت. اما با استفاده از عدم آگاهی ملتها وانمود می کنند همجوشی هسته ای رخ داده است.

شما اصحاب رسانه قبل از اینکه دیر شود و یا به معنای واقعی دیرتر شود و کشورمان مورد هجوم خارجی و یا دچار ناارامی و هرج و مرج توسط مزدوران داخلی شود بدون هیچ ترس و واهمه ای در راستای افشای دروغ بمب اتمی گام بردارید.

این تنها راه برون رفت از بحران فعلیست.

سپاه و رهبر باز هم مورد هجوم انها قرار خواهد گرفت.

معنای فعال کردن مکانیسم ماشه توسط غربی ها در عالم واقعیت همین تهاجم رسانه ای و تحریک مردم می باشد.
جواد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۰۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۳۰
0
0
ب نظر من اولا کنار بیایید
دوما یکی ب نعل بزنید یکی ب میخ مث ترکیه
زیر بار حرف زور نرید ولی مدارا کنید
والا زندگی رو شما شیوخ ب ما سخت کردید
اون ترامپ نامرد هم ک توقعی ازش نیس دشمن دشمنی میکنه
شماها ک از خودمونید ب ما رحم کنید.هرگز دست از موشک بر ندارید ولی زبونتونم جمع کنید حرفای گنده گنده نرنید.کنار بیاین.کوتاه نیاین.اگر کنار نیاین ملت ما ملت کره شمالی نیست.حتما درگیری میشه
اگر قدرت خودتونو میخاین گنده گویی نکنید
هر وقت واقعا واقعا قدرت حذف کردن داشتید و خودتون حذف نشیدید گنده بگویید
دست دزد ها ی داخلی رو کوتاه کنید ما انسان خوب کم نداریم.
اولین مشکل روحانیه ک باید حذف بشه.ببندینش ب موشک پرتابش کنید وسط اتشفشان فوجی
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار