کد خبر: 985989
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۷
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌شرقی گفت: سهم بخش کشاورزی در ایجاد اشتغال استان بالاتر از میانگین کشوری است ولی ارزش افزوده سرانه کشاورزی با کارکرد آن در استان متناسب نیست.

داوود بهبودی   اظهار کرد: صنعت کشت گلخانه‌ای نسبت به انتظاراتی که وجود دارد وزن مناسبی در ایجاد ارزش افزوده ندارد که ناشی از غفلت در راهبری نظام کشاورزی است.

وی، سهم بخش کشاورزی در ایجاد اشتغال استان و کشور را به‌ترتیب 19.8 و 18.5 درصد اعلام کرد و افزود: برای بیشتر کردن ارزش افزوده بخش کشاورزی و ارتقاء توان صادراتی، دستگاه‌های مسوول و اتاق بازرگانی بهتر از این باید نقش ایفا کنند.

بهبودی با بیان اینکه ارزش تولیدات سالانه محصولات زراعی، باغی و دامی استان 99 هزار میلیارد ریال است، اضافه کرد: بخش کشاورزی بیشترین تاب‎آوری را در مقابل اعمال تحریم‌های مختلف از خود نشان داده است.

این اقتصاددان متذکر شد: اگر بخش کشاورزی توسعه نیابد، توسعه بخش صنعت نیز امکان‎پذیر نخواهد بود؛ چرا که امنیت غذایی به عنوان خروجی بخش کشاورزی و امنیت آب منوط به سیاستگذاری‌های مناسب در بخش کشاورزی است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‎ریزی آذربایجان‎شرقی تصریح کرد: سهم استان از GDP کشور 3.5 درصد است؛ در حالی که سهم ارزش افزوده بخش کشاورزی استان 4.6 درصد کل کشور است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر