کد خبر: 985725
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۸ - ۰۱:۴۹
سیدامیر سیدزاده تهیه‌کننده سینما‌:
یک تهیه‌کننده سینما با انتقاد شدید از وضعیت این روز‌های شبکه نمایش خانگی معتقد است که محصولات شبکه نمایش خانگی الگو‌های رفتاری و کلامی زننده‌ای را در بین جوانان باب کرده‌اند و این شبکه به یکی از گلوگاه‌های اصلی تهاجم فرهنگی بیگانگان تبدیل شده است.
سیدمرتضی ذاکر
سرویس فرهنگ و هنر جوان آنلاین: سیدامیر سیدزاده تهیه‌کننده سینما در گفتگو با سینماپرس افزود: بی‌تردید مقصران اصلی ساخت و عرضه گسترده این آثار نازل، سخیف و بی‌محتوا مسئولان فرهنگی و سینمایی هستند. یکی از حوزه‌هایی که آموزش‌دهنده اصلی الگو‌های رفتاری در مردم است همین شبکه نمایش خانگی است. خانواده‌ها از این تولیدات الگوپذیری می‌کنند. این حوزه طی سال‌های اخیر به چند دلیل به وضعیت ناهنجار تولیدی رسیده که یکی از مهم‌ترین دلایل عدم‌نظارت کافی از سوی مسئولان وزارت ارشاد و سازمان سینمایی است. این سینماگر در همین راستا متذکر شد: بزرگ‌ترین مسئله حوزه شبکه نمایش خانگی صدمه به فرهنگ و ارکان اساسی اخلاق و داشته‌های معنوی، مذهبی و انسانی است. آیا مسئولان فرهنگی این تولیدات را نمی‌بینند؟ اگر می‌بینند جای تأسف ندارد که عکس‌العمل نشان نمی‌دهند؟ چطور مجوز ساخت محصولاتی را که کپی هم هستند و سعی دارند جامعه را به انحطاط بکشانند صادر می‌کنند؟

تهیه‌کننده فیلم‌های سینمایی «پاسیو» و «شماره ۱۷ سهیلا» با تأکید بر اینکه محصولات این حوزه با الگو‌هایی که می‌دهند در حال نابودی اخلاق و انسانیت در نسل جوان و نوجوان کشورند، تصریح کرد: من به عنوان فردی که خودم سه نوجوان و جوان در خانه‌ام دارم با تمام وجودم این احساس را می‌کنم. این محصولات شبکه نمایش خانگی الگو‌های رفتاری و کلامی زننده‌ای باب کرده‌اند که حرمت‌ها را از هم دریده و جایی برای احترام بزرگ‌تر باقی نگذاشته است. این تولیدات جوانان را بی‌حیا و پرده‌در کرده و باعث تأسف است که چرا چنین آثاری در جامعه ایرانی- اسلامی ما تولید می‌شوند.

سیدزاده با انتقاد از به تصویر کشیدن بی‌حیایی و بی‌عفتی‌های مکرر در این آثار اظهار داشت: من بسیار متأسفم که در هیچ یک از این سریال‌هایی که طی چهارپنج سال اخیر تولید شده‌اند هیچ نشانی از داشته‌های معنوی ما مثل نماز خواندن دیده نمی‌شود. هیچ سرنخی از انسانیت در این آثار نیست، اما تا دلتان بخواهد رفتار‌های ناهنجار و ضدارزشی از خیانت میان زوجین و ترویج ازدواج سفید و چند همسری و عاشقانه‌های دختر پسری و امثالهم در آن‌ها به صورت عادی نشان داده می‌شود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار