کد خبر: 985195
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۷
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌شرقی
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌شرقی از حمایت شاغلان صنایع‌دستی اهر، در راستای ارتقاء کمی و کیفی تولیدات بومی این شهرستان خبر داد.

به گزارش جوان آنلاين، مرتضی آبدار بابیان اینکه تولیدات صنایع‌دستی بومی و منحصر به‌فرد شهرستان اهر در رشته‌های گلیم، چرم، ورنی و جاجیم، شهرت منطقه‌ای و ملی دارند، اظهار داشت: اهر در حوزه صنایع‌دستی و گردشگری ظرفیت‌های بالایی دارد و می‌توان با اقدامات مناسب در راستای ارتقاء کمی و کیفی تولید صنایع‌دستی، اشتغال این شهرستان را رونق بخشید.

وی با اشاره به اینکه ترغیب و تشویق ساکنان اهر به تولید و فروش صنایع‌دستی اصیل منطقه، در رونق اقتصاد و اشتغال‌زایی اهالی این شهرستان بسیار مؤثر خواهد بود، یادآور شد: در یک سال اخیر، 12 پروانه تولید انفرادی و دو پروانه تولید کارگاهی در اهر صادر شده همچنین چهار پروانه تولید انفرادی این شهرستان نیز تمدید شد.

آبدار در ادامه عنوان کرد: امسال برای ۲۲۰ نفر در قالب ۲۵ دوره تخصصی صنایع‌دستی در شهرستان اهر برگزار و برای 71 هنرمند، کارت شناسایی صنایع‌دستی صادر شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اضافه کرد: در طول این مدت 9 نمایشگاه صنایع‌دستی در راستای حمایت از هنرمندان صنایع‌دستی نیز در اهر برگزارشده است.

او ادامه داد: امسال سه اثر از شهرستان اهر، در پنجمین دوره نشان ملی مرغوبیت صنایع‌دستی سال98 در رشته‌های ورنی بافی و محصولات دست‌دوز چرمی موفق به کسب نشان ملی شدند.

آبدار در ادامه به تسهیلات اعطا شده در زمینه صنایع‌دستی اهر، اشاره کرد و گفت: یکی از حمایت‌های دولت در بخش هنرهای سنتی و صنایع‌دستی اعطاء تسهیلات بانکی برای پشتیبانی از این هنر است که در این زمینه مبلغی بالغ ‌بر ‌یک میلیارد و دویست میلیون ریال از محل طرح تسهیلات مشاغل خانگی اعطا شده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر