کد خبر: 983594
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۸ - ۰۷:۳۰
در استان همجوار مازندارن هم پروژه‌های زیادی وجود دارند که اگر سال‌هاست بودجه و اعبارات زیادی را به هدر داده و به نتیجه نرسیده‌اند، اما بازدید‌های زیادی را به خود دیده‌اند.
سجاد مرسلی
سرويس ايران جوان آنلاين: چند ماشین تمیز و شیک توقف می‌کند و از هر کدامشان ۳ یا ۴ نفر پیاده می‌شوند تا به جمعیت حدود ۲۰ نفره‌ای که از ساعت‌ها قبل در این نقطه چشم به راه رسیدن این ماشین‌ها بودند، ملحق شوند. حالا این جمعیت در کنار پروژه‌ای نیمه کاره ایستاده‌اند تا آقای مسئول بازدیدی از آن داشته باشد! «بازدید»، «بازدید» و باز هم «بازدید». این بازی جدیدی است که بعد از کلنگ‌زنی‌های بی‌مورد و هزینه بر، و افتتاح‌های وقت‌گیر و بی‌نتیجه، شروع شده و مسئولانی که در زمان کلنگ‌زنی، از زمان به بهره‌برداری رسیدن پروژه حرف می‌زنند، به خاطر طولانی شدن کار بار‌ها و بار‌ها برنامه بازدید را به اجرا در می‌آورند تا هر دفعه قولی بدهند و وعده‌ای و امیدی واهی...

کافیست واژه «بازدید از پروژه یا طرح» را در موتور‌های جست‌وجوگر قرار دهیم تا به انبوهی از بازدید‌هایی برسیم که هیچ نتیجه‌ای در بر نداشته‌اند.
اواسط سال گذشته بود که نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی به همراه مدیرکل راه و شهرسازی جنوب استان کرمان و هیئت همراه از پروژه‌های عمرانی در دست احداث شهرستان جیرفت بازدید کردند. پروژه‌هایی که چندین سال است در حال ساخت بوده و بازدید‌های زیادی را به خود دیده‌اند. در آن روز این دو مسئول محترم قول‌هایی دادند که بعد از بازدید‌های بعدی هنوز هم هیچ یک از پروژه‌ها به نتیجه نرسیده است.
در سوادکوه مازندران زمین فوتبالی است که اگر بگوییم باتلاق، حرفی به گزاف نزده‌ایم. زمینی که از سال ۹۰ در حال آماده شدن است تا نوجوانان و جوانان این منطقه بتوانند اوقات فراغت خود را در آن سپری کرده و البته استعداد‌هایی هم شکوفا شود. در این مدت مسئولان زیادی از این زمین فوتبال بازدید کرده‌اند که به گفته ساکنان محلی، «هر چه بازدید‌ها بیشتر شد، بلاتکلیفی‌ها هم بالا رفت!»

در استان همجوار مازندارن هم پروژه‌های زیادی وجود دارند که اگر سال‌هاست بودجه و اعبارات زیادی را به هدر داده و به نتیجه نرسیده‌اند، اما بازدید‌های زیادی را به خود دیده‌اند.
مثلاً کتابخانه مرکزی رشت پروژه‌ایی نیمه‌کاره و باقیمانده از سال ۱۳۸۳ است که با تمام وعده و وعید‌ها و تأکید دولت تدبیر و امید و بازدید‌های مکرر مسئولان فرهنگی و قول‌های آن‌ها در اتمام پروژه‌های اولویت‌دار استان‌ها، هنوز در بلاتکلیفی و بی‌سرانجامی روزگار سپری می‌کند.
جالب اینکه از افتخارات این پروژه فرهنگی این است که برای تکمیل آن در قالب‌پروژه‌های ملی در سفر استانی رئیس‌جمهوری بودجه‌ای مصوب شد...، اما تخصیص نیافت؟!

اگر از پروژه‌های فرهنگی که حداقل جزو اولویت‌های مسئولان هم هستند نخواهیم دور شویم می‌توانیم به خراسان جنوبی برویم وقتی که مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان در بازدید از این پروژه کتابخانه مرکزی بیرجند از بلاتکلیفی آن گفت و رفت تا مسئولان بعدی برای بازدید بیایند و اوضاع را مورد بررسی قرار دهند.
پروژه کتابخانه مرکزی زنجان هم که از سال ۸۴ تا به امروز فقط ۲۳ درصد رشد فیزیکی داشته است بازدید‌های زیادی به خود دیده است.
این‌ها همه مشتی است از خروار. اما سؤال اصلی این است که واقعاً بازدید‌ها برای چیست و اگر این بازدید‌ها را به حساب پر کردن وقتِ مسئولانِ بیکار نگذاریم، پس خروجی آن‌ها جز هدر دادن وقت و صرف هزینه‌های بی‌مورد چیست؟
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار