کد خبر: 983165
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۸ - ۰۰:۱۳
رئیس بنیاد مستضعفان با بیان اینکه تاکنون ۶۷۰ میلیارد تومان مالیات بابت سال ۹۷ داده‌ایم، گفت: رئیس سازمان برنامه و بودجه برای سال آینده مالیات ما را در بودجه، ۱۶۰۰ میلیارد تومان در نظر گرفته است.
سرویس اقتصادی جوان آنلاین: پرویز فتاح در نشست خبری با خبرنگاران به تشریح فعالیت‌های بنیاد مستضعفان پرداخت و گفت: درآمد بنیاد در ۹ ماهه اول سال افزایش یافته و از ۳۵ هزار میلیارد تومان فراتر رفته است.

نوبخت مالیات ۹۹ بنیاد مستضعفان را تعیین کرده‌است
فتاح با بیان اینکه تاکنون ۶۷۰ میلیارد تومان مالیات بابت سال ۹۷ داده‌ایم، گفت: پیش‌بینی می‌کنیم این رقم در سال جاری به ۱۰۰۰ میلیارد تومان برسد و آقای نوبخت برای سال آینده مالیات ما را در بودجه ۱۶۰۰ میلیارد تومان در نظر گرفته‌اند.

وی با تأکید بر اینکه بنیاد به بازار ارز و طلا اصلاً ورود نمی‌کند، اضافه کرد: سود بنیاد قبل از کسر مالیات در سال ۹۷ رقم ۵۴۰۰ میلیارد تومان بود. وی افزود: ۳۱ شرکت بورسی داریم و ۱۰ شرکت دیگر ما نیز به زودی به بورس می‌روند.
فتاح با بیان اینکه تا پایان ۹۹ همه پروژه‌های نیمه‌تمام بنیاد مستضعفان به پایان می‌رسد، تأکید کرد: قرارداد ما در بخش مسکن دو معلول به بالا ۱۴۰۰ واحد است که تا سال آینده تحویل می‌دهیم.

وی اضافه کرد: در فولاد کاوه ۴۰۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری می‌کنیم و تا سال آینده به بهره برداری می‌رسد.

آن سبو بشکست و آن پیمانه ریخت!
فتاح از ارسال ۱۱۰۰ پرونده تصرف اموال و املاک بنیاد مستضعفان به قوه قضائیه برای رسیدگی و برگرداندن آن خبر داد و گفت: رئیس قوه قضائیه دستور تشکیل شعبه خاص برای رسیدگی به این پرونده‌ها را صادر کرده‌است؛ در حال حاضر این تعداد پرونده ارسال شده و احتمال افزایش آن وجود دارد. رئیس بنیاد مستضعفان اظهار داشت: ۱۷۴ شرکت ثبت‌شده در بنیاد داریم که ۱۶۹ شرکت فعال است از این تعداد در سال گذشته، ۳۶ شرکت زیان‌ده بود که عمدتاً به علت نوسانات اقتصادی سال ۹۷ و تغییر قیمت ارز بود.

وی بیان کرد: بنیاد مستضعفان دو بال «اقتصادی» و «محرومیت‌زدایی» دارد که بنیاد علوی بال محرومیت‌زدایی ما است.

فتاح افزود: ۱۲ منطقه نظیر قلعه گنج، شناسایی کردیم که بنیاد آنجا هم کار‌های محرومیت‌زدایی انجام می‌دهد و هزینه‌ها آنجا از نظر تسهیلات فعالیت‌های اقتصادی و ... بر عهده بنیاد مستضعفان خواهد بود.

رئیس بنیاد مستضعفان اضافه کرد: در بنیاد علوی از ظرفیت‌های گروه‌های جهادی استفاده می‌کنیم و هفته آینده اولین همایش با همکاری گروه‌های جهادی داریم.

فتاح همچنین درباره زمین ۱۹ هکتاری بنیاد مستضعفان در میدان آرژانتین گفت: ما در پنج هکتار آن فعالیت داریم و آماده‌ایم ۱۴ هکتار باقیمانده را در اختیار شهرداری برای استفاده مردم قرار دهیم.

وی گفت: بنیاد مستضعفان ۱۰۰ مدرسه ساخته است همچنین در حال احداث چند بیمارستان در شهر‌های آبادان، اهواز، دزفول، مراغه‌تپه و ... هستیم که پس از تکمیل تحویل دولت می‌دهیم.

وی گفت: ۳۰۰ هزار تن سیمان زلزله کرمانشاه را تأمین کردیم و سیمان مناطق سیل‌زده را دادیم، همچنین سیمان میانه را به طور رایگان تأمین کردیم.

وی درباره آزادراه تهران ـ شمال گفت:‌منطقه یک آزادراه در بهمن ماه امسال به بهره‌برداری می‌رسد و از نظر تجهیزات مشکلی نداریم و کار تقریباً در منطقه یک به پایان رسیده‌است.

امسال بنیاد علوی ۱۲۰۰ میلیارد تومان خرج می‌کند
رئیس بنیاد مستضعفان گفت: بنیاد علوی امسال ۱۲۰۰ میلیارد تومان خرج می‌کند در بنیاد علوی کار‌های محرومیت‌زدایی را دنبال می‌کنیم. رئیس بنیاد مستضعفان اظهار کرد: در راستای جلوگیری از هدررفت سرمایه‌گذاری در بنیاد پروژه مال‌های نیمه‌تمام تا سال آینده به پایان می‌رسد و هیچ پروژه مال سازی در بنیاد شروع نمی‌شود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار