کد خبر: 982476
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۷
وزیر اقتصاد و دارایی با اشاره به افزایش ۱۵ درصدی صادرات کالا تا ۲۴ آذرماه امسال نسبت به سال قبل گفت: حجم تجارت خارجی امسال تاکنون نسبت به سال گذشته به‌ویژه در عرصه صادرات افزایش یافته است.
سرویس اقتصادی جوان آنلاین: فرهاد دژپسند شامگاه پنج‎شنبه در نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان بوشهر با بیان اینکه این شورا در استان بوشهر از جایگاه و ظرفیت بالایی برخوردار است اظهار داشت: این مهم نشان می‌دهد ظرفیت‌های اقتصادی استان بوشهر در شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی به‌صورت ویژه و کارشناسی مورد توجه قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه ایران اسلامی بعد انقلاب همواره در معرض تحریم و فشار بوده افزود: شاید علتش به موفقیت استکبار جهانی در سال ۳۲ که در آن زمان انگلیس توانست نهضت ملی نفت را میدان‌داری کند و به شکست بیانجامد باشد.

وزیر اقتصاد و دارایی با اشاره به اینکه استکبار جهانی در یک سال گذشته ظالمانه‌ترین و پیچیده‌ترین فشار‌های اقتصادی علیه ایران اعمال کرده است تصریح کرد: تحریمی که از یک سال گذشته تحمیل شده پیچیده‌ترین و ناعادلانه‌ترین رفتار شاهد هستیم.

دژپسند افزود: اینکه یک کشور از تمام امکانات استفاده کند تا از راه‌های ورود منابع به ایران را مسدود کند و دایره تحریم هر مقطعی گسترش دادند چه از نظر کالای صادراتی و وارداتی شخصیت‌ها و نهاد‌ها به این خیال خام که می‌توانند ایران را ظرف سه ماه سرنگون کند.

وی با بیان اینکه ترامپ رویکرد خود را نسبت به ایران اشتباه اعلام کرد گفت: ترامپ به نخست وزیر ژاپن، رئیس جمهور فرانسه و سران کشور‌های اروپایی به صراحت گفت رویکرد ما اشتباه بوده و ایران با این رویداد‌ها حذف شدنی نیست و می‌گوید دنبال تغییر رژیم ایران نیست.

وزیر اقتصاد و دارایی با بیان اینکه در جنگ اقتصادی، بخش خصوصی تنها بازیگر نیست خاطرنشان کرد: بخش خصوصی در این جنگ و شرایط تحریم میدان‌دار اقتصادی است همان گونه که در جنگ ۸ ساله رزمندگان میدان‌دار بودند.

دژپسند از افزایش حجم تجارت خارجی خبر داد و تصریح کرد: تا ۲۴ آذرماه امسال حجم تجارت خارجی نسبت به سال گذشته به‌ویژه صادرات افزایش یافته است.

وی با اشاره به افزایش ۱۵ درصدی صادرات کالا تا ۲۴ آذرماه امسال نسبت به سال قبل افزود: این موفقیت در حالی است که دشمنان تمام اقدامات نابخردانه و ناجوانمردانه اعمال کردند که این موفقیت نتیجه فعالیت بخش خصوصی است.

وزیر اقتصاد و دارایی با بیان اینکه ۸۵ درصد واردات ما کالای واسطه‌ای، سرمایه‌ای و مواد اولیه است گفت: دشمن می‌خواست با انسداد مبادی ورودی کالا‌های اساسی مردم را مقابل دولت قرار دهد که خوشبختانه امسال تا ۲۴ آذر کالا‌های وارداتی نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۸ درصد از نظر وزنی رشد داشته که محصول همراهی و همکاری بخش خصوصی است.

دژپسند با بیان اینکه بوشهر با داشتن قابلیت‌های گوناگون اقتصادی روی گنج نشسته است خاطرنشان کرد: اگر این نعمت الهی در مسیر زنجیره ارزش استفاده کنیم و توان مدیریت خوب داشته باشیم به نتیجه مطلوب می‌رسد.

وی با بیان اینکه بوشهر باید سکوی پرتاب اقتصاد ایران در عرصه بین‌الملل باشد گفت: آنچه رهبر معظم انقلاب ترسیم کرده‌اند که در اقتصاد و فناوری در منطقه تا ۱۴۰۴ رتبه برتر کسب می‌کنیم شرط و شروطی دارد که از منابع به‌خوبی باید استفاده کنیم.

وزیر اقتصاد و دارایی تاکید کرد: در بوشهر نباید نرخ بیکاری ۱۰.۴ درصد باشد نرخ بیکاری استان بوشهر با این همه مزایای منحصر به فرد باید به نرخ استاندارد برسد.

دژپسند با بیان اینکه بوشهر در تاریخ ایران جایگاه ارزشمندی داشته و اکنون باید این جایگاه را در اقتصاد ایران داشته باشد افزود: بوشهر با این توانمندی و ظرفیت می‌تواند جایگاه رفیع خود را در عرصه اقتصاد پیدا کند
منبع: تسنیم
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار