کد خبر: 981944
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۶
معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری ویژه شهرستان میانه از پرداخت ۲۷۹ میلیارد ریال به ۲۸۶ طرح ثبت شده در سامانه کارا خبر داد و گفت: با اجرای این طرح‌ها برای ۸۰۸ نفر از سال گذشته تاکنون اشتغالزایی شده است.

مهدی مشایخی  در چهارمین جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری سال جاری شهرستان میانه گفت: سال گذشته شاهد تعریف و راه اندازی سامانه کارا از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بودیم و توانستیم بهترین عملکرد در شهرستان را بدست آوریم.

وی با قدردانی از بانک ها و دستگاههای مرتبط در خصوص سامانه کارا که طرح های روستایی و فراگیر در زمینه های کشاورزی، خدماتی، تولیدی و صنعتی در آن ثبت می شود، اضافه کرد: در زمینه اشتغال خانگی نیز شاهد تخصیص ۵ میلیارد ریال تسهیلات هستیم که برای ۴ طرح از ۱۲ طرح معرفی شده، اعطا شده و مابقی نیز در مراحل اداری قرار دارند.

مشایخی بر ضرورت ثبت و گزارشی درست و صحیح  از میزان عملکرد و اشتغالزایی در شهرستان تاکید کرد و گفت: بسیاری از اشتغال های ایجاد شده در شهرستان ثبت نشده که شاغلان پروژه راه آهن میانه- اردبیل از جمله آنها بوده و حداقل بیش از ۲ هزار نفر در این پروژه مشغول هستند که باید در سامانه رصد ثبت شوند.

معاون هماهنگی امور عمرانی فرماندار ویژه میانه بر لزوم ضرورت ثبت اسامی دریافت کنندگان تسهیلات اشتغال و فعالان پروژه های عمرانی در سامانه رصد اشاره کرد و افزود: انحرافات طرح های اشتغال روستایی در شهرستان بسیار محدود بوده و ما تمام تلاش مان جلوگیری از این موضوع است، زیرا انحراف از آن موجب جریمه تسهیلات گیرنده است که در این خصوص دستگاه ها باید با دقت نظر یکصدا و همسو عمل کنند.

مشایخی در پایان با انتقاد ازز عملکرد اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی در طرح کارورزی بیان کرد: از ۸۰ کارگاه ثبت نام شده در این طرح تنها مدارک ۴۳ کارگاه کامل بوده و از ۹۱۱ فارغ التحصیل ثبت نامی نیز ثبت نام ۳۲۱ نفر تکمیل شده که ۴۹ نفر آنها از مزایای طرح کارورزی بهره مند شده اند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر