کد خبر: 981814
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۵
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری البرز :
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری البرز با اشاره به اینکه استاندار البرز از ابتدای حضورش با اشراف دقیق به وضعیت راه های استان و اینکه رنجی که مردم این استان از بار ترافیک ملی که بواسطه تردد مسافران 12 استان کشور محتمل می شوند، نسبت به پیگیری برای توسعه راه ها و تسریع در تکمیل پروژه های نیمه تمام این حوزه با جلب توجه ملی اقدام کرد، گفت: بواسطه این امر توفیقات ارزشمندی رقم خورد.

علی درویش پور در این خصوص افزود: جذب اعتبار ۸۰۰ میلیارد تومانی برای تسریع در تکمیل پروژه های مهم و ملی آزادراه تهران-شمال (قطعه اول که ۲۰ کیلومتر آن در محدوده البرز است) و ادامه آزادراه همت در البرز و جذب اعتبار ۲۰ میلیارد تومانی برای تسریع در تکمیل پروژه ۲۰ ساله راه هشتگرد-طالقان از جمله این اقدامات بود.

وی خاطرنشان کرد: تعریض بزرگراه تهران ـ کرج-قزوین در 4 فاز کلید خورده و به سرعت در حال اجرا است همچنین قطار برقی کرج- هشتگرد در سال 84 آغاز شده و بر اساس تعهد پیمانکار مقرر شد طی روزهای آتی با حضور مسئولان ملی به بهره برداری برسد.

درویش پور ادامه داد: افزایش ۱۵ درصدی اعتبارات عمرانی برای اولین بار در تاریخ البرز که میانگین رشد آن در سطح کشور ۱۳.۵۵ درصد بوده و به همین دلیل این استان را در رشد اعتبارات عمرانی در رتبه سوم کشور قرار داده است.

وي با اشاره به اقدامات محقق شده در حوزه گازرسانی البرز، گفت: آغاز عملیات اجرایی گازرسانی به روستاهای جاده کرج – چالوس، پس از سال ها انتظار کلنگ آغاز عملیات اجرایی گازرسانی به روستاهای بالادست طالقان نیز به زمین خورد، همچنین آغاز فاز دوم گازرسانی به بخش آسارا، گازرسانی به روستای سفیدارک ساوجبلاغ و گازرسانی به چهار روستای قشلاق گنگ، قوزلو، جعفرآباد و حسن آباد در اشتهارد، محقق شد.

اين مسوول افزود: صنعت گردشگری البرز بعنوان یک فرصت مغفول مانده از زیر خروارها خاک بیرون آمده و اکنون در حال صیقل دادن است، گوهری که بزودی در کشور به درخشش در خواهد آمد.

 معاون استاندار البرز اضافه کرد: جلب توجه ملی برای تقویت زیرساخت های عقب مانده البرز با توجه به رشد سریع جمعیت در این استان پویا و مولد بیش از پیش وجود دارد.

 وی گفت: اخذ مجوز برای ساخت یک بیمارستان ۲۸ تختی در شهرستان طالقان که تاکنون از این امکان بی بهره بوده است و استاندار البرز در دیدار با وزیر بهداشت و رایزنی با رییس ستاد اجرایی فرمان امام (ره) این موافقت را دریافت کرد.

 درویش پور افزود: دریافت مصوبه هیات دولت برای مسافربری شدن فرودگاه پیام که تنها 2 روز پس از سفر معاون اول رییس جمهور به البرز البته با همراهی وزرای راه و شهرسازی و ارتباطات و فناوری اطلاعات اجرایی شد.

 وی با اشاره به تشکیل کمیته رسیدگی به وضعیت مسکن محرومین البرز، عنوان کرد: اختصاص 100 میلیارد تومان اعتبار برای ارائه تسهیلات زنجیره تولید روستایی به البرز در سفر معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری صورت گرفت.

 معاون استاندار البرز گفت: واگذاری بیش از ۱۶۸ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال زایی با نرخ ۶ درصد برای انجام پروژه های روستایی به متقاضیان در روستاها ( در این قالب پرداخت ۴۲ میلیارد تومان تسهیلات با بهره بانکی ۸ درصد صورت پذیرفت.)

 وی با اشاره به اینکه استاندار البرز تقویت زیرساخت ها را نشانه گرفته افزود: آغاز عملیات اجرایی اولین پست برق 400 کیلوولت البرز در باغستان کرج از جمله این اقدامات است و احداث پست 400 کیلوولت بعدی نیز بزودی اغاز خواهد شد.

 درویش پور به اقدامات صورت گرفته در خصوص مناطق سیل زده کشور، گفت: با دستور و پیگیری استاندار البرز، تعمیرات خانه های سیل زده باوی براساس ماموریت محوله از وزارت کشور به پایان رسید.

 وی افزود: همچنین موافقت وزارت کشور با الحاق روستای پلنگ آباد به شهر اخذ شد و وزیر محترم کشور با تشکیل شورای شهر و شهرداری به درخواست استاندار البرز پاسخ مثبت داد. 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار