کد خبر: 981473
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۴
رئیس هیئت مدیره کانون هماهنگی دانش، صنعت و بازار رنگ و رزین:
رشته صنعت رنگ و رزین، که از آن تحت عنوان صنعت رنگ و پوشش نیز یاد می ­شود، از جمله صنایع وابسته به صنعت پتروشیمیایی می­ باشد و در ابتدا محدود به تولید رنگ­‌های مصرفی ساختمانی بود که بعد‌ها انواع مختلف پوشش ­های صنعتی نیز بدان اضافه گردید.
سرویس جامعه جوان آنلاین: رئیس هیئت مدیره کانون هماهنگی دانش، صنعت و بازار رنگ و رزین گفت: همدلی و همگرایی در صنعت رنگ و رزین بسیار مهم است. ما پتانسیل بالایی برای جایگاه صادراتی داریم، اگر انرژی‌ها را متمرکز کنیم و از طریق این کانون به شرکت‌های کوچک‌تر کمک کنیم با بازدهی بالا می‌توان در رقابت‌های بین المللی حضور یافت.

مجید تباشیری اصفهانی در حاشیه همایش معرفی کانون دانش، صنعت و بازار رنگ و رزین که بیستم آذرماه در هتل استقلال در جمع خبرنگاران برگزار شد عنوان کرد: این سمینار برای نخستین بار با حضور اساتید و دانشگاهیان این حوزه، پژوهشکده ها، موسسات دولتی که مصرف رنگ دارند، بازاری ها، فروشندگان رنگ، فروشندگان مواد اولیه و برخی از شرکت‌های خارجی برگزار شده است. هدف از برگزاری این سمینار هماهنگی بین ۳ گروه دانش، صنعت و بازار رنگ و رزین است تا با کمک هم بازار خوبی با هدف صادرات در خارج از کشور ایجاد کنیم.

وی ادامه داد: ما در رنگ خودکفایی ۹۰ درصدی داریم، اما در مواد اولیه رنگ، حدود ۵۰ تا ۶۰ درصد رزین تولید میکنیم. مساله‌ای که بسیار به آن احتیاج داریم مواد اولیه رزین است و همچنین تیتانیوم که در ایران تولید نمی‌شود.
رئیس هیئت مدیره کانون هماهنگی دانش، صنعت و بازار رنگ و رزین تصریح کرد: اکنون واردات مواد اولیه سخت نیست، اما مساله مهم گردش سرمایه کارخانجات است، زیرا در دو مرحله سطح سرمایه کارخانجات به شدت کاهش داشته است به طوری‌که هر زمان ارز افزایش یافته دولت افرادی که ارز ۴ هزار تومانی دریافت کرده‌اند را مجبور کرده با همین قیمت بفروشند و پس از آن ارز ۱۲ هزار تومانی خریداری کنند.

تباشیری تاکید کرد: از نظر تکنولوژی تولید رزین و رنگ و مشتقات آن از هیچ کشوری در دنیا عقب نیستیم و از نظر علمی نیز در این زمینه قوی عمل می‌کنیم. همچنین سرمایه در گردش این صنعت در کشور ما بسیار بالا است.
وی افزود: عضویت در این کانون هیچ محدودیتی ندارد و هر کسی که بتواند به صنعت رنگ و رزین کمک کند، می‌تواند در این کانون عضو شود.
 
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار