کد خبر: 981384
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۴
قائم مقام وزیر صنعت با تشریح جزئیات جدید از تفاهم‌نامه اوراسیا گفت‌: با پنج کشور اوراسیا تفاهم‌نامه بستیم تا ۵۲۰ قلم کالا به این کشور‌ها صادر شود.

سرویس اقتصادی جوان آنلاین: حسین مدرس‌خیابانی صبح امروز در همایش تجلیل از صادرکنندگان نمونه استان کرمان با بیان اینکه دشمنان ما تصور می‌کردند که اگر درآمد‌های نفتی ما را محدود کنند به اهداف خود می‌رسند، اما نتوانستند، اظهار داشت: صادرات ما در حال انجام است.

وی با عنوان اینکه از ابتدای امسال ۸۸ میلیون تن صادرات در کشور انجام شده که بیش از ۲۷ هزار میلیارد دلار ارزش آن بوده است گفت: مسیر صادرات را باید باز نگاه داریم و صادرکنندگان در خط مقدم جنگ اقتصادی هستند.

قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور بازرگانی با بیان اینکه بخش عمده‌ای از صادرکنندگان ما خودشان تولیدکننده هستند افزود: رونق تولید هم با بازکردن مسیر بازار‌های صادراتی ایجاد می‌شود.

وی با اشاره به اینکه باید با تحریم داخلی که منشاء آن هم تحریم خارجی است مقابله کرد گفت: البته برخی قوانین و دستورالعمل‌هایی که داریم جلوی صادرات را می‌گیرد.

مدرس‌خیابانی با بیان اینکه در چند حوزه برنامه‌های صادراتی را پیش می‌بریم و ارتباط تنگاتنگ با اتاق بازرگانی داریم افزود: تفاهم‌نامه با اوراسیا بستیم و باید بخش خصوصی را در جریان بگذاریم که بتواند بهره‌برداری کند.

وی با عنوان اینکه هدف امروز صادرات ما، صادرات به ۱۵ کشور همسایه است و این کشور‌ها هزار و ۲۰۰ میلیارد دلار از دنیا کالا وارد می‌کنند بیان کرد: سهم ما از این میزان صادرات مقدار کمی است.

قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور بازرگانی با بیان اینکه کرمان استانی با ظرفیت زیاد در حوزه صادرات است گفت: صادرات استان کرمان در زمینه معادن و کشاورزی بسیار اهمیت دارد.

وی با اشاره به اینکه با پنج کشور اوراسیا تفاهمنامه بستیم بیان کرد: کالا‌های صادراتی به تعداد ۵۲۰ کالا مشخص شده که یکی از آن‌ها خرما است که در استان کرمان خرمای باکیفیتی وجود دارد.

مدرس‌خیابانی با بیان اینکه تقویت دیپلماسی تجاری ما می‌تواند ما را به هدف صادراتی برساند افزود: پنج کالای صادراتی مس، خرما، فرش، زعفران و خشکبار ایران در دنیا صادرات خوبی داشته و هویت ما نیز با این صادرات به دنیا شناسانده شده است.

وی با ابراز اینکه به‌دلیل کمبود منابع کشور عدد برگشت مالیات بر ارزش افزوده برای صادرکنندگان با تاخیر انجام می‌شود بیان کرد: امیدواریم حداقل برای صادرکنندگان نمونه این کار با سرعت بیشتری انجام شود.

قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور بازرگانی با بیان اینکه شورای عالی صادرات به ریاست رئیس جمهور و آقای جهانگیری تشکیل می‌شود که در تشکیل جلسات تاخیر داریم و باید به‌روز شود گفت: کارگروه توسعه صادرات در سطح استان‌ها باید هفتگی تشکیل شود و موانع و مشکلات صادراتی را بررسی و پیگیری کرد.

منبع: تسنیم
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار