کد خبر: 981003
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۸ - ۰۲:۲۰
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر پایتخت:
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر پایتخت از کشف بیش از یک تن مواد افیونی در جریان عملیات پلیسی خبر داد. سرهنگ محمد بخشنده افزایش تولیدمواد مخدر در ایران و افغانستان را یکی از دلایل افزایش فعالیت سوداگران مرگ اعلام کرد.
سرویس حوادث جوان آنلاین: به گزارش جوان، سرهنگ محمدبخشنده صبح دیروز در نشست خبری گفت: «در این عملیات یک‌تن و ۲۰۰‌کیلوگرم انواع موادمخدر کشف و ۱۷‌قاچاقچی که در قالب چهارباند فعالیت می‌کردند، دستگیر شدند و از متهمان ۸۰ دستگاه خودرو توقیف شد.»

وی در توضیح کشفیات پلیس مبارزه با موادمخدر تهران در سال‌جاری گفت: «امسال ۱۶‌تن و ۷۳۴‌کیلوگرم کشفیات داشتیم که نسبت به مدت مشابه ۴۶‌درصد افزایش داشته‌است. همچنین بیش از ۵۰‌باند قاچاقچیان متلاشی و ۳۸۷‌نفر قاچاقچی حرفه‌ای دستگیر شده‌اند که نسبت به سال گذشته ۱۰‌درصد افزایش داشته‌ایم.»

خبرنگار ما از رئیس پلیس مواد مخدر سؤال کرد تناسب بین کشفیات پلیس و فعالیت سوداگران مرگ چگونه است که پلیس مدام از کشفیات و افزایش شمار بازداشت قاچاقچیان خبر می‌دهد که سرهنگ بخشنده پاسخ داد: «همانطور که می‌دانیم هدف استکبار آلوده‌کردن جوانان ایرانی به مصرف مواد مخدر است. این واقعیت که تولید در افغانستان و متأسفانه کشورمان افزایش یافته است وجود دارد، به همین جهت موازی با این واقعیت تلخ پلیس با همه توان در تمامی مرز‌ها و شهر‌ها در تلاش است تا از ورود مواد جلوگیری کند. اما پایتخت به خاطر حساسیتی که دارد محور قرمز ماست، بنابراین با اقتدار کامل تلاش می‌کنیم از ورود مواد به تهران جلوگیری کنیم.» وی در ادامه با اشاره به تلاش پلیس برای آشتی خانواده‌های معتادین گفت: «تلاش کرده‌ایم مدت نگهداری و بازپروری افراد بازداشتی را از شش‌ماه به یکسال افزایش دهیم. در حال حاضر نیز در مرکز سروش ۴۲‌دستگاه چرخ خیاطی در کارگاه خیاطی داریم و حدود ۷۰ درصد از مانتو‌هایی که در هفت تیر به فروش می‌رسد، در این کارگاه‌ها تولید می‌شود.» وی درباره اقدامات انجام شده برای بازپروری معتادان متجاهر هم گفت: «امروز در مرکز مهر سروش پلیس حدود ۷۰۰‌معتاد متجاهر نگهداری می‌شود که بخشی از این‌ها در کارگاه‌های خیاطی و آهنگری فعال هستند، به‌طوریکه امروز می‌توانم بگویم که بخشی از مانتو‌هایی که در بازار عرضه شده از سوی معتادان تحت بهبود در این مراکز دوخته شده‌است. ما به دنبال این هستیم تا توانمندی این افراد را ارتقا داده و آنان را با خانواده‌هایشان آشتی دهیم.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار