کد خبر: 980557
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۰
دادستان تبریز:
دادستان عمومی و انقلاب اسلامی مرکز آذربایجان‌شرقی گفت: اعضای هیات‌های اجرایی به هیچ عنوان و تحت هیچ شرایط حق جانبداری از نامزد خاصی را ندارند.

بابک محبوب علیلو  در ستاد انتخابات استان در جمع خبرنگاران با تاکید بر اینکه اجازه تخلف و جرایم انتخاباتی در حوزه‌های انتخابیه استان را به کسی نخواهیم داد، افزود: بنای ما برگزاری انتخابات سالم و در شان نظام است، به همین جهت اعلام کرده‌ایم که اعضای هیات اجرایی به هیچ وجه حق جانبداری از کاندیدای خاصی را ندارند و اگر حمایتی از سوی آنها اعمال شود طبق قانون با این افراد و افرادی که به هر طریقی در جریان انتخابات مرتکب جرایم انتخاباتی شوند، برخورد می‌ شود.

وی با بیان اینکه نامزدهای انتخاباتی مکلف به رعایت قانون هستند، اظهار داشت: در صورت بروز و ظهور هر گونه تخلف دادستانی مرکز استان بدون توجه به جایگاه و نسبت‌ ها با متخلفات به شدت برخورد خواهدکرد.

محبوب علیلو اضافه کرد: دادگستری کل استان و دادستانی های شهرستان ها با توجه به سیاست‌ها و تکالیف خود در قانون انتخابات از مهر ماه اقدام به تشکیل ستاد پیگیری و پیشگیری تخلفات و جرایم انتخاباتی در حوزه‌های انتخابیه کرده است و با همکاری دستگاه‌های اجرایی، نیروهای اطلاعاتی و امنیتی، اقدامات کاندیداها و طرفداران آنها و احزاب و گروه ها رصد شده و در صورت تخلف نیز اقدام قانونی انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: در دادسراها و دادگاه‌های بدوی استان نیز شعب ویژه رسیدگی به تخلفات و جرایم انتخاباتی راه اندازی شده است که در این شعب رسیدگی به پرونده‌های تخلفاتی نامزدها در اسرع وقت انجام خواهد شد.

دادستان مرکز آذربایجان شرقی با بیان این‌که مردم نباید با نامزدهایی که اقدام به نقض قانون کرده و تبلیغات غیرمجاز می‌کنند، همراهی کنند، گفت: باید توجه داشت نماینده‌ ای که وظیفه قانون گذاری دارد، اگر خود قانون را نقض کند، نمی‌تواند نماینده واقعی مردم باشد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر