کد خبر: 980335
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۸ - ۲۰:۴۵
آبی‌های تهران امروز باز هم این فرصت را دارند تا صدرنشین شوند، هرچند که تیم گل‌محمدی به‌سادگی تسلیم نمی‌شود
بعد از تساوی استقلال مقابل سپاهان و پاره شدن نوار پیروزی‌های متوالی این تیم پس از شش برد، تیم استراماچونی برای بقا در جمع مدعیان محکوم به شکست شهرخودرو است. سرمربی ایتالیایی از بازیکنانش خواسته تا بازی با سپاهان و پنالتی از دست رفته آن دیدار را فراموش کنند و تمام تمرکزشان را روی بازی با تیم مشهدی بگذارند.
شیوا نوروزی
سرویس ورزشی جوان آنلاین: مصاف اسـتقلال – شهرخـــودرو حساس‌ترین دیدار هفته سیزدهم لیگ برتر فوتبال است، چراکه آبی‌ها این فرصت را دارند تا با غلبه بر تیم یحیی گل‌محمدی به رده دوم جدول صعود کنند یا حتی در صورت لغزش سپاهان برای اولین بار در این فصل صدرنشینی را تجربه کنند.
هفته سیزدهم لیگ برتر فوتبال که دیروز با انجام دو بازی آغاز شده بود، امروز با برگزاری شش مسابقه باقی مانده به پایان می‌رسد.

بعد از تساوی استقلال مقابل سپاهان و پاره شدن نوار پیروزی‌های متوالی این تیم پس از شش برد، تیم استراماچونی برای بقا در جمع مدعیان محکوم به شکست شهرخودرو است. سرمربی ایتالیایی از بازیکنانش خواسته تا بازی با سپاهان و پنالتی از دست رفته آن دیدار را فراموش کنند و تمام تمرکزشان را روی بازی با تیم مشهدی بگذارند. با این حال دفاع مستحکم پدیده کار آبی‌ها را سخت می‌کند، چراکه تیم گل‌محمدی بعد از سپاهان دومین خط دفاع برتر لیگ را در اختیار دارد. مهاجمان استقلال امروز بیش از هر زمان دیگری باید قدر موقعیت‌هایشان را بدانند. در این بین مصدومیت شیخ دیاباته، مهاجم سیه‌چرده استقلال دست کادر فنی را بسته است و در صورتی که این بازیکن نتواند به میدان برود، بار اصلی گلزنی روی دوش قائدی و سایر مهاجمان خواهد بود. نکته اصلی این بازی، اما دروازه‌بان تیم مهمان است؛ سیدمهدی رحمتی، دروازه‌بان پیشین آبی‌ها در این بازی در آزادی مقابل تیم سابقش قرار می‌گیرد و قطعاً مثل همه فوتبالیست‌ها برای درخشش در مصاف با تیم قبلی‌اش انگیزه زیادی دارد. رحمتی هم در مقابل زهردارترین خط حمله لیگ کار سختی در پیش خواهد داشت.

شهرخودرو تیم ۲۳ امتیازی لیگ هفته پیش با یک گل به نفت آبادان باخت تا استقلال به یک قدمی‌اش برسد. سروش رفیعی و محمد آقاجانپور غایبان این تیم هستند. شاگردان گل‌محمدی برای کسب هر سه امتیاز به تهران آمده‌اند و این همان نکته‌ای بود که سرمربی در نشست خبری قبل از بازی به آن اشاره کرد: «یکی از بازی‌های خوب لیگ را در پیش داریم. هر دو تیم دوست دارند روی زمین و هجومی بازی کنند. تقابل فنی دو تیم باعث می‌شود شاهد یک فوتبال جذاب و خوب باشیم. تیم ما با انگیزه است و دوست داریم با امتیاز از تهران برویم. با توجه به تمرینات و آنالیز تیم حریف با یک شناخت خوب وارد زمین می‌شویم. هدف ما گرفتن سه امتیاز بازی است. امیدوارم شاهد یک فوتبال خوب از جانب هر دو تیم باشیم. از پیش‌باخته نیستیم و برای بردن پا به میدان می‌گذاریم.»

سرخپوشان تهران با یک بازی عقب‌افتاده و ۱۹ امتیاز چهارم جدول هستند و این در حالی است که هواداران این تیم برای اوج گرفتن دوباره تیم محبوب‌شان لحظه‌شماری می‌کنند. عملکرد پرسپولیس در هفته‌های اخیر انتقاد‌های زیادی را به همراه داشته و جایگاه کالدرون هم به خطر افتاده است. قرمز‌ها در آخرین بازی‌شان در لیگ به نفت مسجدسلیمان با یک گل باختند و پس از آن هم بازی با نساجی لغو شد. با اینکه قرمز‌ها بعد از آن بازی در جام حذفی پیروز شدند، اما بدون شک موفقیت در لیگ باید اولویت اول آن‌ها باشد. این بازی خارج از خانه می‌تواند شروع دوباره‌ای برای کالدرون و تیمش باشد. کامیابی‌نیا مصدوم است و بیرانوند هم که به مراسم انتخاب برترین‌های آسیا رفته بود احتمال دارد درون دروازه قرار نگیرد. جالب اینکه از آخرین برد پرسپولیس در فولادشهر ۹ سال می‌گذرد!
بازی پرسپولیس مقابل تیم‌هایی که منصوریان هدایت آن‌ها را برعهده داشته، حساسیت‌های زیادی دارد. ذوب‌آهن اوضاع مناسبی ندارد. تیم منصوریان از ۱۲ بازی فقط ۱۱ امتیاز گرفته و حتی خبر‌هایی مبنی بر برکناری این مربی نیز مطرح شده، اما گویا ذوبی‌ها فعلاً با دادن اولتیماتوم به سرمربی به او باز هم فرصت داده‌اند.

نساجی امروز می‌تواند کمک‌حال چند تیم بالانشین شود و با گرفتن امتیاز از سپاهان جایگاه صدرنشین لیگ را به خطر بیندازد. منتها تیم رضا مهاجری در هفت بازی گذشته خود طعم برد را نچشیده و فعلاً در رده دوازدهم قرار دارد. در حالی که زردپوشان اصفهانی یکی از دو تیم بدون باخت محسوب می‌شوند و تنها سه گل از حریفان دریافت کرده‌اند. سپاهان در بازی قبلی با تساوی برابر استقلال متوقف شد، اما جایگاهش را در صدر جدول حفظ کرد.

تراکتورسازی آنقدر از جمع تیم‌های مدعی فاصله گرفته که امید هوادارانش برای درخشش در این فصل نیز کمرنگ شده است. سه شکست متوالی پرشور‌ها را تا رده هشتم پایین آورده، اما بازی با شاهین بوشهر، آن هم در تبریز کار تراکتورسازان را راحت می‌کند. انتظار می‌رود تیم دنیزلی در مقابل حریف قعرنشین صاحب هر سه امتیاز شود. سرمربی تراکتورسازی با اشاره به شرایط تیمش گفت: «می‌دانیم که تیم‌هایی که بالاتر از ما در جدول قرار دارند، بازی‌های بهتری انجام داده‌اند. بعد از وقفه‌های طولانی، می‌توانیم وضعیت خودمان را در جدول رده‌بندی بهبود ببخشیم. متوجه انتظارات هواداران هستیم. ما و هواداران به همدیگر ایمان داریم. تا اینجای فصل همه چیز برعهده من بوده است.» در سایر بازی‌ها صنعت نفت در آبادان با پیکان بازی می‌کند و گل‌گهر نیز در سیرجان میزبان نفت مسجدسلیمان است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار