کد خبر: 979685
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۸
معاون سیاسی وزیر کشور عنوان کرد
سرويس سياسی جوان آنلاين: رئیس ستاد انتخابات کشور با بیان اینکه فرمانداران اسامی ۷ هزار نفر داوطلب احتمالی انتخابات مجلس را برای وزارت کشور فرستاده‌اند، گفت: ۲۶ درصد این تعداد، اصلاح‌طلب، ۳۴ درصد اصولگرا و ۴۰ درصد مستقل هستند.
به گزارش فارس، جمال عرف معاون سیاسی وزیر کشور و رئیس ستاد انتخابات کشور صبح شنبه در نشست خبری با خبرنگاران، با بیان اینکه فرایند انتخابات وارد مرحله اجرایی شده است و از ۱۰اردیبهشت سال جاری زنگ انتخابات به صدا درآمد، گفت: نزدیک ۲هزار نفر از فرمانداران و بخشداران مستقل را آموزش داده‌ایم و البته همه مراحل حقوقی آموزش داده شده است. امیدوارم با این سطح آمادگی به سمت یک انتخاباتی برویم که هم شور و هم شعور در آن موج بزند.

وی در پاسخ به این سؤال که چرا برای جلوگیری از هزینه احراز صلاحیت مکمل‌هایی در قانون برای جلوگیری از ثبت نام نامزد‌های فاقد صلاحیت صورت نمی‌گیرد، گفت: امسال طوری برنامه‌ریزی کردیم که کسانی که قرار است ثبت نام کنند حداقل مدرک فوق‌لیسانس خود را همراه داشته باشند. عرف با بیان اینکه فرمانداران کل کشور تا پایان آبان، اسامی حدود ۷ هزار نفر از افرادی که احتمال حضورشان در انتخابات مجلس زیاد است را برای وزارت کشور ارسال کرده‌اند، درباره گرایش سیاسی این افراد گفت: از این تعداد ۲۶ درصد اصلاح‌طلب، ۳۴ درصد اصولگرا و ۴۰ درصد مستقل است. رئیس ستاد انتخابات کشور با یادآوری فاصله ۸۳ روز باقی‌مانده تا انتخابات مجلس گفت: از هشت روز قبل از انتخابات تا روز سکوت، یعنی روز قبل از برگزاری انتخابات، تبلیغات آزاد است و تبلیغات غیر از این زمان، تبلیغات زودهنگام تلقی می‌شود.

عرف درباره تحقیقات محلی از ثبت نام کنندگان نمایندگی مجلس گفت: نظر مراجع چهارگانه اولویت است ولی اگر موردی باشد که ضرورت داشته باشد، توسط معتمدین محلی هیئت اجرایی، سؤال میدانی هم صورت می‌گیرد. همچنین مراجع چهارگانه هم اگر لازم باشد این کار را انجام می‌دهند که البته خیلی کم اتفاق می‌افتد.
وی اعتراض در جامعه پویا را امری طبیعی دانست و اظهار داشت: تجربه نشان داده که در بسیاری از تجمع‌ها عده‌ای مزاحمت ایجاد می‌کنند، مثل روز شنبه که اعتراضات را از مسیر آن خارج کردند.

معاون وزیر کشور با بیان اینکه بیشترین خسارت در حوادث اخیر به بانک‌ها وارد شده است، گفت: این در حالی است که این بانک‌ها می‌خواهند خدمات ارائه دهند. وقتی کسانی از دیوار پایگاه بسیج و کلانتری بالا می‌روند متعاقباً نیروی نظامی هم از خود دفاع می‌کند، ما هم دوست داشتیم این اتفاقات رخ نمی‌داد. عرف با بیان اینکه در وزارت کشور و نهاد‌های ذی‌ربط برآورد‌هایی از حضور مردم در انتخابات صورت می‌گیرد، اظهار داشت: ما تا پایان آبان مشارکت ۵۰ درصدی را پیش‌بینی می‌کنیم، اما تا زمان برگزاری انتخابات سه ماه زمان باقی است که امیدواریم این رقم به ۶۰ درصد برسد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار