کد خبر: 979579
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۸ - ۰۱:۱۵
رئیس مجمع ملی صادر‌کنندگان دام:
رئیس مجمع ملی صادر‌کنندگان دام کشور گفت: طبق اذعان مسئولان سازمان دامپزشکی، مازاد دام سنگین در استان تهران به ۱۴۰ هزار رأس می‌رسد.
سرویس اقتصادی جوان آنلاین: منصور پوریان رئیس مجمع ملی صادر‌کنندگان دام کشور در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به اینکه تعداد زیادی دام در دامداری‌ها انباشت شده‌است، اظهار کرد: طبق اذعان مسئولان سازمان دامپزشکی کشور با مازاد دام در سطح کشور رو به رو هستیم، به‌طوری که میزان مازاد دام سنگین در استان تهران به ۱۴۰ هزار رأس می‌رسد، از این رو برای جلوگیری از شیوع بیماری در واحد‌های دامداری باید هشدار‌های مسئولان را جدی گرفت. رئیس مجمع ملی صادر‌کنندگان دام کشور افزود: اگر چه رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی اذعان می‌کند صادرات دام در تلاطم بازار گوشت تأثیر‌گذار است، اما صادرات مدیریت شده تنها از زیان تولید‌کنندگان جلوگیری می‌کند و هیچ تأثیری در التهاب بازار ندارد.

پوریان قیمت هر کیلو دام سنگین درب دامداری را ۲۵ هزار تومان و دام سبک را ۳۴ هزار تومان اعلام کرد و گفت: با توجه به آنکه وزارت جهاد کشاورزی به عنوان متولی تولید از ترافیک دام در واحد‌های دامداری مطلع است، انتظار می‌رود تدابیری برای صادرات اندیشیده‌شود؛ چراکه به سبب وضعیت مناسب زایش در فصل پاییز احتمال شیوع بیماری در واحد‌ها تشدید می‌شود. این مقام مسئول ادامه داد: زایش مناسب دام در فصل پاییز بدان معنا است که تا پایان سال به سبب شرایط مساعد عرضه، دچار نوسان قیمت نخواهیم شد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار