کد خبر: 978500
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۸ - ۰۱:۵۵
خطیب نماز جمعه تهران:
خطیب نماز جمعه تهران با یادآوری اصل ۲۷ قانون اساسی و بیان اینکه هیچ‌کس با اعتراضات مخالف نیست، گفت: مثل آفتاب روشن است که اشرار سوار بر موج اعتراضات شدند. حق مردم را زیر پاگذاشتند و امنیت مردم را سلب کردند.
سرویس سیاسی جوان آنلاین: حجت‌الاسلام سید احمد خاتمی در خطبه دوم نماز جمعه تهران با گرامی داشتن یاد و خاطره شهدا به ویژه شهدای امنیت که در این هفته به شهادت رسیدند، ابراز داشت: به بازماندگان این شهدا می‌گویم افتخار کنید که نور شهادت به خانواده شما تابید. این شهیدان افتخار اسلام هستند و شما در روز قیامت، در نزد خدا سربلند هستید. وی با اشاره به تحولات اخیر یادآور شد: این حوادث در پی گران شدن قیمت بنزین بوده است. این تصمیم، تصمیم سران قوا بود و به خوش‌بینی‌ای که امام و مقام معظم رهبری به سران قوا دارند، تصمیم‌شان را تأیید کردند و بینی و بین‌الله، این تصمیم بسیار داهیانه بود. اگر این اقدام و موضع مقام معظم رهبری نبود، تردید نکنید حوادث سخت‌تری پیش روی این ملت بود. امام جمعه موقت تهران افزود: بپذیریم می‌شد در این عرصه بهتر عمل کرد. انصاف این است آدم حقیقت را بپذیرد. می‌شد مردم را اقناع کرد. مردم ما حقیقت را می‌پذیرند. من نمی‌گویم زمان را اعلام کرد ولی می‌شد میزگردی برگزار کرد. اکنون نیز مسئولان روشنگری را از دست ندهند.

وی با یادآوری این اصل ۲۷ قانون اساسی که می‌گوید تشکیل اجتماعات و راهپیمایی‌ها، بدون حمل سلاح به شرط آنکه مخل به مبانی اسلام نباشد، آزاد است، اظهار داشت: هیچ کس با اعتراضات مخالف نیست و کسی هم با مخالفان برخورد نکرده است، اما مثل آفتاب روشن است اشرار سوار بر موج اعتراضات شدند. آن‌ها حق مردم را زیر پا گذاشتند، امنیت مردم را سلب و هزاران میلیارد خسارت بر حق مردم وارد کردند. خاتمی با بیان اینکه در رأس شرارت به اعتراف خودشان امریکا بود، اظهار داشت: متأسفانه فرانسه و آلمان هم در این قصه شرارت‌ها همراهی کردند. امیدوارم آن‌هایی که تا به امروز به این‌ها امیدوار بودند، در رویکرد خود تجدیدنظر کنند.

خطیب نماز جمعه تهران در خطبه نخست نماز جمعه هم با اشاره به تحولات اخیر خاطرنشان کرد: ملت بزرگ ایران هفته گذشته بار دیگر، جلوه نقش بر آب شدن توطئه‌های دشمنان را دیدند. خودشان می‌گویند. سه سال برنامه‌ریزی کرده بودند. آدم‌های‌شان را در خارج و داخل آموزش داده بودند. گاو شیرده ترامپ یعنی عربستان پول‌هایش را در این آشوب‌ها خرج کرد، رسانه‌های‌شان را در اختیار آن‌ها قرار داد ولی توطئه‌های آن‌ها خنثی شد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار