کد خبر: 978498
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۸ - ۰۲:۰۵
بانک جهانی با بررسی ۲۰۹ دولت جهان به لحاظ کارآمدی، دولت ایران را در رده ۱۳۱ و پایین‌تر از دولت‌هایی مثل سنگاپور، سوئیس، آندورا، امارات، تایوان، قطر، هند و اردن قرار داد.
سرویس اقتصادی جوان آنلاین: به گزارش «تسنیم»، بانک جهانی طی گزارشی به بررسی وضعیت کارآمدی دولت‌ها در ۲۰۹ کشور جهان پرداخته و بر اساس آمار سال ۲۰۱۸ نمره‌ای از صفر تا ۱۰۰ را به هر کشور در شاخصی به نام شاخص کارآمدی دولت‌ها داده‌است.

دولت ایران در شاخص کارآمدی دولت‌ها نمره ۵/ ۳۷ را به‌دست آورده و در رده‌بندی جهانی جایگاه ۱۳۱ را به خود اختصاص داده‌است.

بر این اساس کارآمدی ۱۳۰ دولت در جهان طی سال ۲۰۱۸ بیشتر از دولت ایران در این سال بوده است و ۷۸ دولت نیز کارآمدی کمتری نسبت به دولت ایران داشته‌اند. در رده بندی جهانی، دولت سنگاپور با کسب نمره ۱۰۰ به عنوان کارآمدترین دولت شناخته شده‌است و سوئیس با کسب نمره ۵/ ۹۹ و فنلاند با نمره ۹۹ به ترتیب در رتبه‌های دوم و سوم از این نظر قرار گرفته‌اند.

برخی دولت‌های دیگر که کارآمدی بیشتری نسبت به دولت ایران داشته‌اند، عبارتند از: آندورا، هنگ‌کنگ، نروژ، دانمارک، هلند، امارات، تایوان، انگلیس، قطر، یونان، هند، اردن، کویت و تونس.

برخی دولت‌ها نیز که در رتبه پایین‌تر از دولت ایران قرار گرفته‌اند، عبارتند از: الجزایر، مالدیو، مصر، پاکستان، نیجر، گابن، ترکمنستان، زیمبابوه، چاد، سودان.

کشور تازه تأسیس سودان جنوبی با کسب نمره صفر به عنوان ناکارآمدترین دولت جهان شناخته شده‌است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار