کد خبر: 978205
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۴
رسول سنایی راد
سرويس سياسی‌ جوان آنلاين: بی‌تردید تصمیم و اجرای طرح افزایش قیمت بنزین در بین مردم ناخوشایند بوده و موجب ضرر، نگرانی و احساس ضرر در بین اقشاری از جامعه می‌شود که ابراز نارضایتی و حتی اعتراض به آن واکنشی طبیعی به حساب می‌آید و انتظار می‌رود از سوی مسئولان مرتبط نیز شنیده و آنجایی که به حق و منطقی است در اصلاح این طرح لحاظ شود.
اما با مداخله عناصری از پادو‌های بیگانه و ضدانقلاب و همچنین فرصت‌طلبی برخی از افراد شرور و ماجراجو برای موج سواری بر این اعتراضات، در روز‌های اخیر شاهد اقدامات خشن و خسارت‌هایی بودیم که ضمن تخریب و ویرانی اماکن و تأسیسات عمومی و خصوصی موجبات کشته و زخمی شدن عده‌ای را فراهم و با انحراف در مسیر اعتراضات آن را تبدیل به آشوب‌هایی کردند که طمع جانیانی، چون سران کاخ سفید، آل‌سعود و صهیونیست‌ها را برای حمایت از آشوبگران برانگیخت.
فعال شدن شبکه‌های متصل به جریان منحط سلطنت‌طلبی و منافقین علاوه بر استمرار بخشی، کشته‌سازی، خشن و خونین کردن و هدایت آن به سمت تخریب، ویرانی و همچنین شعار‌های ساختار شکنانه و اهانت به مقدسات را دنبال کرده و به تعداد زیادی از اماکن تولیدی و خودرو‌ها و فروشگاه‌ها، بانک‌ها و ادارات دولتی و وسایل نقلیه عمومی و حتی امدادی حمله و بسیاری را به آتش کشیده و نابود ساختند.
بازتاب ماهیت شرورانه، ضددینی و میهنی این شبکه‌ها در رفتار عناصر متصل به آن، تا بدان پایه بود که حتی به مساجد و حوزه‌های علمیه نیز رحم نکرده و افراد و شهروندان برخوردار از ظواهر و نماد‌های مذهبی را نیز مورد جسارت و هتاکی قرار می‌دادند و خاطره ضدانقلاب دهه ۶۰ و جریان تروریسم تکفیری در سوریه و عراق را تداعی می‌کردند..
در مواجهه با چنین وضعیتی است که شاهد صدور بیانیه‌هایی توسط وزارت اطلاعات و سپاه پاسداران هستیم که بر دفاع از امنیت کشور و اراده برخورد با هرگونه شرارت و فرصت‌طلبی تأکید و با تشکر از بصیرت و هوشیاری مردم در حوادث اخیر و منزوی‌سازی اشرار و عناصر ضد انقلابی، اعلام داشته‌اند؛ با هرگونه ناامنی و اقدامات مخل آسایش و آرامش برخورد قاطع خواهند داشت. صدور این بیانه‌ها به این معناست که ۱- پس از سپری شدن چند روز از حوادث و برملا شدن ماهیت شرورانه و ضد انقلابی، عناصری که عمدتاً تخریب، ویرانی و خشونت را دنبال و امنیت کشور را هدف گرفته‌اند، خویشتنداری و صبر نیرو‌های مدافع انقلاب و امنیت به پایان آمده و زمان مقابله و به‌کارگیری مشت آهنین فرا رسیده است.
۲- با فاصله گرفتن مردم از صف عناصر شرور و فرصت‌طلب که حاصل عملکرد زشت و خشن این عناصر و هوشیاری و بصیرت مردم است فضا و مجال برخورد با عوامل مخل امنیت و آرامش کشور فراهم شده و حجت اقدامات مقابله‌ای نیز به پایان رسیده است.
۳- صبوری و خویشتنداری مدافعان در برابر شرارت‌ها نباید حمل بر ضعف دفاعی نظام شده و زمینه‌ساز تداوم نا‌امنی‌ها و خسارت‌ها و جنایاتی شود که جبران آن روند پیشرفت کشور و بازنگری مردم را مختل کند.
بدیهی است هرگونه اقدام اصلاحی براساس اعتراضات مردم مستلزم فضایی آرام و امن هست که ضرورت دارد هرچه زودتر به کشور برگشته و روند خسارت را متوقف و زمینه تعامل و گفت‌وگوی سازنده را فراهم کند. به عبارتی اولویت اول کشور امنیت است که می‌تواند زمینه‌ساز هر اقدام جبرانی و اصلاحی لازم به حساب آید.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار