کد خبر: 978199
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۶
در گفت‌وگوی «جوان» با محسن وزیری تهیه‌کننده سینما مطرح شد
سرويس فرهنگ و هنر جوان آنلاين: تکراری شدن قصه‌های مطروحه در سینما و تلویزیون چه در گونه ملودرام و چه در گونه کمدی یکی از اصلی‌ترین دلایل کاهش مخاطب و عدم توانایی در ورود به بازار‌های جهانی است.

محسن وزیری تهیه‌کننده سینما با اعلام این مطلب به «جوان» گفت: خودم هرگاه می‌خواهم فیلم جدیدی بسازم به کارگردان تأکید می‌کنم که فقط به‌دنبال قصه خوب باشد، چون در بخش خصوصی نمی‌توان سرمایه را تلف طرح‌های تکراری کرد و تا می‌توانیم باید روی قصه‌های خوب سرمایه‌گذاری کنیم. تهیه‌کننده «خبرچین» و «حادثه در کندوان» ادامه داد: مگر الان که مردم فیلم‌های اروپایی و امریکایی را می‌بینند به‌خاطر بازیگران آنهاست؟ شاید ۱۰ درصد بازیگران خارجی در ایران شهره باشند و مابقی، کیفیت داستان‌پردازی و چگونگی ایجاد گره‌افکنی و تعلیق است که اسباب جذابیت را شکل می‌دهد. محسن وزیری خاطرنشان ساخت: اگر قصه خوب داشته باشیم لازم نیست برای ساخت یک فیلم، ده‌ها سوپراستار را با بودجه میلیاردی جلب کنیم. قصه خوب نیاز به بازیگران استار ندارد. اگر قصه خوب داشته باشیم می‌توانیم از جوان‌هایی که استعداد دارند و کلاس بازیگری رفته‌اند استفاده کنیم. باید قصه‌های زیبا داشته باشیم و از جوان‌های مستعد استفاده کنیم. این تهیه‌کننده با اشاره به علاقه دیرین ایرانیان به شنیدن قصه گفت: داستان‌گویی همواره عامل اول کشاندن مخاطب ایرانی به سینما‌ها بوده و آن‌ها که دنبال بازی‌های فرمی بوده‌اند هم فقط زمانی موفقیت را درک کرده‌اند که به داستان‌گویی روی آورده‌اند. در داستان‌گویی هم اصل اساسی که باید رعایت شود پرهیز از تکرار مکررات و ایجاد تعلیق‌هایی است که مخاطب را شگفت‌زده کند.

محسن وزیری افزود: اگر سینماگران ما نتوانند داستان‌های جذاب را به خورد مردم دهند مردم چاره‌ای نخواهند داشت جز اینکه سراغ مدیا‌های دیگر بروند و مثلاً ماهواره ببینند یا اسیر فضای مجازی شوند. متأسفانه هم در ماهواره و هم در فضای مجازی نیز انبوه محتوای ناسالم است که به چشم می‌خورد. تهیه‌کننده «بادام‌های تلخ» و «ساعت شلوغی» تأکید کرد: ما چه در تیم تولید و چه در میان هنرپیشه‌ها توانمندی بالایی داریم، مشکل ما این است که نوآوری را کنار گذاشته‌ایم و مدام می‌خواهیم ایده‌های آزموده را بیازماییم و همین نیز به گرفتاری‌مان در تکرارمکررات منجر می‌شود. باید ایمان بیاوریم به اینکه تولید محصول سینمایی بدون نوآوری جز آب در هاون کوبیدن نیست. این تهیه‌کننده ۷۳ساله بیان داشت: به‌عنوان تهیه‌کننده‌ای که سال‌هاست در بخش خصوصی و بدون حمایت دولت فیلم می‌سازم به همه همکاران جوان‌تر توصیه می‌کنم در تولید فقط و فقط سراغ ایده‌های نو و داستان‌های تازه بروند و زیاد در قید خرج کردن برای استار‌ها نباشند. فیلمنامه‌تان که خوب باشد استار‌ها با حداقل‌ها برایتان کار می‌کنند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار