کد خبر: 977820
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۵
تعدادی از شهر‌های جهان به دلیل مشکلات مختلف به هیچ وجه محل‌های مناسبی برای رانندگی نیستند.
سرويس جامعه جوان آنلاين:  آلودگی هوا، ازدحام جمعیت و کیفیت ایمنی مسیر‌ها تنها تعدادی از عواملی است که سبب می‌شود شهر‌های مختلف جهان برای رانندگی و به طور کلی برای زندگی در آن مناطق زندگی باشند یا خیر.

همه روزه میلیون‌ها نفر از سراسر جهان برای رسیدن به محل کار یا زندگی خود بخش زیادی از زمان خود را در ترافیک سنگین از دست می‌دهند.

تحقیقات گسترده از کشور‌های مختلف نتایج تاسف‌باری از ترافیک سنگین در نشان می‌دهد. این معضل بزرگ اجتماعی علاوه بر اتلاف بخش زیادی از زمان مفید شهروندان یک شهر سبب ایجاد آسیب‌های روانی و آلودگی فزاینده هوا می‌شود.

هرچند امروزه به دلیل گرایش شدید مردم به شهرنشینی بیشتر مناطق شهری جهان با چالش ترافیک مواجه هستند، ولی در برخی از شهر‌ها این مشکل به سطح بسیار ناراحت کننده‌ای رسیده است.

شهر‌هایی که رانندگی در آن‌ها با مشکلات زیادی همراه است

در ادامه ۱۰ عدد از بدترین شهر‌های جهان برای رانندگی را معرفی می‌کنیم. کارشناسان برای انتخاب این شهر‌ها از معیار‌های مختلفی نظیر سرانه اتومبیل، کیفیت حمل و نقل عمومی، حجم ترافیک، کیفیت هوا، قیمت سوخت و تعدادی از موارد دیگر را مورد بررسی قرار دادند.

مسئولان کنترل تردد و ترافیک در این شهر‌ها در تلاش هستند تا با روش‌های مختلف ترافیک را کنترل و حدالمقدور از حجم آن کم کنند.

شهر‌های مسکو در روسیه، ریودوژانیرو در برزیل، مکزیکو سیتی در مکزیک، سائوپائولو در برزیل، بوگوتا در کلمبیا، گراچی در پاکستان، لائوس در نیجریه، کلکته در هند، اولانباتار در مغولستان و مومبای در هند بدترین شهر‌های جهان برای رانندگی هستند.

شهروندان شهر‌های مذکور باید با همکاری مسئولان شهری برای کاهش ترافیک و کمک به کاهش آلودگی هوا تلاش کنند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار