کد خبر: 977809
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۱
رییس اتاق بازرگانی، صنایع و کشاورزی تبریز با اشاره به سیر صعودی صادرات استان در سال جاری پیش‌بینی کرد که ارزش صادرات این خطه تا پایان امسال به سه میلیارد دلار برسد.

یونس ژائله با اشاره به صادرات ۱.۸ میلیارد دلاری آذربایجان شرقی در هفت ماهه امسال اظهار کرد: در این مدت یک میلیون و ۶۰۰ هزار تن کالا از مبادی گمرکی استان صادر شده است.

وی افزود: صادرات غیر نفتی استان امسال ۵۰ درصد از لحاظ ارزش و ۹۷ درصد از نظر حجمی افزایش یافته است.

رییس اتاق بازرگانی تبریز یادآوری کرد: ۸۰ درصد کالاهای صادراتی از گمرکات استان به کشورهای ترکیه، عراق، ارمنستان، گرجستان و چین بوده است.

وی همچنین گفت: در هفت ماهه امسال بیش از ۳۱۱ هزار تن به ارزش افزون بر ۷۰۰ میلیون دلار کالا از طریق گمرکات استان وارد کشور شده است.

وی ادامه داد : این میزان واردات در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از نظر وزنی و دلاری به ترتیب ۷۴ و ۳۵ درصد افزایش داشته است.

ژائله اضافه کرد: بخش عمده واردات آذربایجان شرقی هم شامل مواد اولیه و ماشین آلات بوده که منجر به تولید، اشتغال و ایجاد ارزش افزوده خواهد شد.

برگزاری بیست  ویکمین همایش ملی توسعه صادرات غیرنفتی در تبریز

رئیس اتاق بازرگانی تبریز همچنین از برگزاری بیست و پنجمین همایش ملی توسعه صادرات غیرنفتی کشور در تبریز در تاریخ ۲۹ آبان جاری خبر داد.

ژائله گفت: این همایش ملی را اتاق بازرگانی تبریز به منظور هم اندیشی ، همگرائی و هم افزایی در حذف قوانین و مقررات بازدارنده و تدوین و تصویب و قوانین تسهیل کننده مبادلات تجاری و توسعه صادرات با محوریت راهکارهای بهبود فضای کسب و کار برای رونق تولید و توسعه صادرات و حضور در بازارهای جهانی برگزار می کند.

وی با بیان اینکه در این همایش برای اولین بار از روسای اتاق های بازرگانی کشورهای همسایه نیز دعوت شده است، تشریح کرد: حضور فعال روسا و اعضای ۵ اتاق بازرگانی کشورهای همسایه می تواند توانمندی تبریز را به صورت بین المللی و منطقه ای معرفی کند.

ژائله، روسای اتاق‌های بازرگانی پاکستان، افغانستان، ترکیه، آذربایجان و عراق را مهمانان ویژه این همایش عنوان کرد و افزود: از روسای اتاق‌های بازرگانی کشورهای اوراسیا هم برای شرکت در این همایش دعوت کرده ایم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر